|
Fawkes/dumbledore
|
|
20. July 2005, 20:51
|
|||
|
|||
|
RE: Fawkes/dumbledore
Who did Fawkes previously belong to and will he play a vital role in the next book?
JK Rowling: I am not going to answer about the role in the next books, which probably gives you a big clue, and he has never been owned by anyone but Dumbledore. You will notice that when Harry goes back in the Pensieve in this book, Fawkes is never there, and no, I am sorry, not in this book, I take that back. When Harry has previously seen the study with a different headmaster he saw it with Dippet and Fawkes was not there then. Fawkes is Dumbledore's possession, not a Hogwarts possession. Her steg optimismen min litt: er det noen som helst mulighet for at dumbledore på en eller annen måte kommer tilbake? utfra dette virker det jo veldig som fawkes kommer tilbake, og vil det evt bety at dumbledore kommer også? litt naivt, men rarere ting har skjedd før, ref gandalf. |
|||
|
20. July 2005, 20:57
|
|||
|
|||
|
Fawkes kan da fortsette å være med selv om Dumbledore ikke er der. Antagelig blir han tatt inn av the Order, eller kanskje han vil følge Harry?
|
|||
|
20. July 2005, 23:14
|
|||
|
|||
owl Skrev:Her steg optimismen min litt: er det noen som helst mulighet for at dumbledore på en eller annen måte kommer tilbake? utfra dette virker det jo veldig som fawkes kommer tilbake, og vil det evt bety at dumbledore kommer også?Men JK har alltid presisert at når en person dør, så er han dø. |
|||
|
20. July 2005, 23:17
|
|||
|
|||
Maranwë Skrev:mener jeg har lest flere steder at død i trollmannsverdnen er samma type død som vi har her i virkeligheten, er man dø så er man dø.owl Skrev:Her steg optimismen min litt: er det noen som helst mulighet for at dumbledore på en eller annen måte kommer tilbake? utfra dette virker det jo veldig som fawkes kommer tilbake, og vil det evt bety at dumbledore kommer også?Men JK har alltid presisert at når en person dør, så er han dø. Y Sirius And we must |
|||
|
21. July 2005, 00:53
|
|||
|
|||
|
Her er jeg enig med Owl.. Rare ting kan skje...
Jeg vet dette kan høres klin kokos ut , men kan det henne at Dumbledore ikke var Dumbledore?! Er det noe bevis for at det var han i boka?? Det jeg mener er at, hvis han på en måte "trygla" om å bli drept, kan det jo henne at noe bare hadde tatt en polyjuice potion med et hår av Dumbledore oppi... For Dumbledore visste at han var i fare Så mens den "fake" Dumbledore ble drept ligger den andre i skjul! Ikke vet jeg (har ikke kommet dit i boka ennå, men...)... Håpe, håpe!!
|
|||
|
21. July 2005, 01:06
|
|||
|
|||
|
Dumbledor er og blir nok død. Eneste som har overlevd Avada kadavra er Harry, og det var bare ren flaks takket være sin mor.
|
|||
|
21. July 2005, 07:47
|
|||
|
|||
|
Dumbledore er død ja, men Fawkes derimot kanskje blir viktig i kampen mot Voldemort?
SECTUMSEMPRA! |
|||
|
21. July 2005, 09:39
|
|||
|
|||
|
tja, veldig mulig det er helt riktig at fawkes kan komme tilbake uten dumbledore. det er bare det at jeg alltid har forbundet ham som nesten en del av dumbledore, så jeg tror ikke man kan få den ene uten den andre. jeg toket bok 6 dithen at fawkes døde etter sangen nemlig.
jeg så også på mugglenets intervju med Jo at hun sa at vi får vite mye mer om dumbledore i neste bok. og hun var litt mystisk rundt dette faktisk... så hvis han ikke gjenoppstår på en eller annen måte (som jeg vet er litt søkt), så kanskje vi møter dumbledore/fawkes i tilbakeblikk der vi får vite hva han og snape snakket om, hvorfor dumbledore sa please og de andre tingene vi lurer på |
|||
|
21. July 2005, 10:42
|
|||
|
|||
|
kommer dumbledor tilbake, blir det kanskje litt vel likt lord og the rings? frt mener ihvertfall jeg. dumbledor er og blir død...
... |
|||
|
21. July 2005, 13:12
|
|||
|
|||
|
Kommer Dumbledor tilbake er det bare teit. Her har vi lært at eneste som har overlevd avada kadavra er Harry, og at ingen kan overleve den, mens nå har plutselig Dumbledor overlevd den, har han også en del horcrux plutselig?
Nei, tror nok det blir med Dumbledor som med Sirius, theyr are long gone and dead. |
|||
|
21. July 2005, 13:27
|
|||
|
|||
|
Dumbledore kommer nok ikke tilbake. Det er nokså umulig. Selv om du har en hund, og du dør. Så dør ikke hunden din...
Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter... |
|||
|
21. July 2005, 17:05
|
|||
|
|||
|
Tror nok Fawkes kommer til å bli til hjelp for Harry i 7'eren. Kanskje på samme måte som Fawkes hjalp Dumbledore i Magidepartementet i OotP?
Men Dumbledore er og blir nok død.. Blir faktisk litt skuffet om han kommer tilbake, for Rowling har jo sagt at om noen er døde, så er de døde, og om hun da plutselig skulle la folk stå opp fra de døde, så... ja...
'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
21. July 2005, 18:15
|
|||
|
|||
|
Kan Fawkes være en Horcrux av Dumbledore?
|
|||
|
21. July 2005, 18:19
|
|||
|
|||
|
trur ikke Dumbledore har noen Horcruxer, sa han ikke at man ble litt mindre mennekse og miste kjærlighet når man lagde en sånn. og Dumbledore er jo så i at Harry må skjønne detta med kjærligheten for at han kan overvinne Voldemort, da trur jeg ikke han lagde en selv, og hvorfor skulle han? Dumbledore er ikke redd for å dø, det er bare en ny vei i livet.
Y Sirius And we must |
|||
|
21. July 2005, 18:33
|
|||
|
|||
|
Men selv om Dumbledore er død i fysisk forstand, så kommer nok han til å hjelpe Harry på andre måter. Ikke at han kommer igjen som et spøkelse eller noe sånt. Men siden JK ikke vil besvare spørsmål om Dumbledore ordentlig så må han ha en stor rolle i neste bok.
|
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

, men kan det henne at Dumbledore ikke var Dumbledore?! Er det noe bevis for at det var han i boka?? Det jeg mener er at, hvis han på en måte "trygla" om å bli drept, kan det jo henne at noe bare hadde tatt en polyjuice potion med et hår av Dumbledore oppi... For Dumbledore visste at han var i fare
Så mens den "fake" Dumbledore ble drept ligger den andre i skjul!
Ikke vet jeg (har ikke kommet dit i boka ennå, men...)... Håpe, håpe!!