|
Bok 6 - Er det noen som veit noe som helst?
|
|
15. December 2003, 20:24
|
|||
|
|||
Elraj Skrev:Så det er ikke SIKKERT at Sirius er død... Han KAN jo være det, da...[color=#1B4700;]Nei, han KAN ikke være det! Tror du virkelig Remus hadde latt ham dø... NIKS. Hadde dratt tilbake med usynlighetskappe å reddet ham.. *er ikke vits å prøve overbevise meg om no annet*[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
17. December 2003, 23:35
|
|||
|
|||
Vilya Skrev:[quote="Elraj"]Så det er ikke SIKKERT at[color=#C9A247]"Nei, han KAN ikke være det! Tror du virkelig Remus hadde latt ham dø... NIKS. Hadde dratt tilbake med usynlighetskappe å reddet ham.. *er ikke vits å prøve overbevise meg om no annet" Okay, at du mener at han ikke er død er litt "far-fetched" , mener jeg, men det er DIN menning. men at du sier han ikke KAN V |
|||
|
18. December 2003, 15:57
|
|||
|
|||
Guest Skrev:Og hva er dette ..... om at du har bedre beviser for at han ikke er død enn jeg for at han er død!? ROwling sa hun skull e drepe en person ( en hovedperson) i boken? Den eneste hovedperosnen som døde var Sirius! Du har _ingen_ beviser for at han lever! Så ... hvordan kan du si du ha bedre beviser enn meg[color=#1B4700;]Som sagt, jeg stoler ikke 100% på Rowling når det gjelder ting hu har sagt til pressen. Og har lært etterhvert at man heller aldri skal stole på de karakterene i hp sier. Siden det ikke står noe sted at Sirius er død (bortsett fra i replikker/tanker) tror jeg det ikke. Det har også litt med måten ting skjedde på, at han bare forsvant. Jeg har ikke sett noen kropp, ergo jeg kan ikke tro han er død. Om du mener noe annet, greit. Det er virkelig ikke noe jeg kan gjøre med det. Og om jeg liker Sirius eller ikke. Sirius er en av favoritt personene mine, det har han vært helt fra jeg først leste om ham i PoA. Men det har ingen betydning for om jeg tror han er død eller ikke. Hadde det vært Ron som hadde forsvunnet sånn hadde jeg ikke greid å tro at han var død heller, selv om jeg ikke liker ham spesielt godt en gang.[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
18. December 2003, 18:31
|
|||
|
|||
|
Hva Rowling hadde sagt om hvem som skulle dø i bok 5:
-En av "Harrys fan" -En som var "elsket av leserne" -Hun sa også at døden ville bli "horrible to write" Hvem andre enn Sirius kan dette være? Og ja, jeg stoler 100% på det Rowling sier i intervjuer. Jeg stoler IKKE 100% på journalistene, men det får være en annen sak. Hvis det Rowling sier i intervjuer ikke stemmer, blir det hele for latterlig. At karakterene ikke nødvendigvis snakker sant er noe helt annet. Good Hufflepuff, she took the rest And taught them all she knew. |
|||
|
18. December 2003, 22:12
|
|||
|
|||
lille etti Skrev:Hva Rowling hadde sagt om hvem som skulle dø i bok 5:[color=#1B4700;]- Vil ikke si Sirius er så mye fan av Harry, kommer val ann på hva man legger i ordet fan. - Vet om mange som ikke liker Sirius overhodet (for mange egentlig) - Ja, stakkar henne... ![]() Rowling sa jo mye før boka ble ferdig, som nevnte at vi kom til å treffe ny Weasley som skulle hjelpe Ron å ha kontakt med omverdnen. Hu ble jo ikke med. Rowling sier mye. Alt trenger ikke være sant. Og i tillegg, hu vil vel at folk skal tro Sirius er død. Fordi han blir viktig senere.[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
19. December 2003, 00:02
|
|||
|
|||
Vilya Skrev:Rowling sa jo mye før boka ble ferdig, som nevnte at vi kom til å treffe ny Weasley som skulle hjelpe Ron å ha kontakt med omverdnen. Hu ble jo ikke med.Når sa hun det? Jeg har hørt om en Weasley-cousin, som ble kuttet ut fra bok 4 pga ulogisk handling. Men er fullstendig enig i det andre du sier. *grasping every straw*
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
19. December 2003, 12:30
|
|||
|
|||
Vilya Skrev:En av "Harrys fan"lille etti Skrev:Hva Rowling hadde sagt om hvem som skulle dø i bok 5:- Vil ikke si Sirius er så mye fan av Harry, kommer val ann på hva man legger i ordet fan. Nei, det hun sa var at det var en av vennene til Harry , vel? Og hvem andre enn Sirius døde i booken ( en hovedrolle), nei nettop det var ingen! Rowling sa en hovedperson kom til å dø!- "Vet om mange som ikke liker Sirius overhodet (for mange egentlig)" Sirius ER elsket av leserne. gå inn på Fanfiction.net, gå inn på noen Harry Potter sider, diskusjoner , osv! Da ser du at veldig mange lesere "elsker Sirius", tror jeg! - Ja, stakkar henne... ![]() Du tror virkelig at Rowling ville lyvd for leserne slik?! Dette er ikke "Days of our Lives"! Da hadde jo de siste kapitlene nesten blitt menningsløse hvis Sirius ikke hadde død! ![]() Rowling sa jo mye før boka ble ferdig, som nevnte at vi kom til å treffe ny Weasley som skulle hjelpe Ron å ha kontakt med omverdnen. Hu ble jo ikke med. Rowling sier mye. Alt trenger ikke være sant. Det var når hun lagde bok nr.4 .. og hun sa senere at den nye Weasly-en ikk epasset inn i plottet, likevel, og derfor fjrnet hun henne! Og i tillegg, hu vil vel at folk skal tro Sirius er død. Fordi han BLIR viktig senere. Nå ssier du det som det " er et fakta" at Sirius er i live! Det er det ikke, og du har ikke noe bevis for det engang! |
|||
|
19. December 2003, 12:42
|
|||
|
|||
Guest Skrev:Nei, det hun sa var at det var en av vennene til Harry , vel?Hun sa en av Harrys fans. IKKE en venn. Om du tar utgangspunkt i fanfiction.net når du regner ut hvor mange som elsker Sirius, så ser du også at det er mange der som *elsker* Percy, Tom Riddle etc. Eller som skriver masse om dem. Men det er også mange som *hater* disse. Det Vilya skriver er fakta for *henne*. Hun har andre meninger enn deg. En av reglene for dette forumet er å respektere andres meninger selv om de er forskjellige fra dine egne. Og registrer deg om du skal fortsette her inne..! Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
19. December 2003, 13:14
|
|||
|
|||
|
Jaja, jeg skal registrere meg straks!
Det jeg ikk eskjønt evar hvordan hun kan si at Sirius er i live og har en viktig rolle i den neste boken! Det er da ikk enoe bevis for det? Og jeg husker ikke helt... sa hun " en av harrys fans"? Kan du komme med en link til der det står? |
|||
|
19. December 2003, 13:37
|
|||
|
|||
Guest Skrev:Jaja, jeg skal registrere meg straks!Ok, siden jeg ikke finner noen annen kilde, les her. Jeg husker så godt at hun faktisk sa "a special fan of Harry's", fordi alle, inkludert meg selv, antok at det betød Colin Creevey eller Mrs Weasley (som ikke akkurat er "venner" i samme forstand som Ron og Hermione). Det er heller ingen som har sagt at han *aldri* vil komme tilbake heller. Hva om Harry finner ut en måte å kommunisere med Sirius på gjennom det forhenget han datt gjennom (Luna hintet jo til det mot slutten av boka). Hva om han kommer tilbake i et portrett. Det er mange muligheter. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
19. December 2003, 16:11
|
|||
|
|||
|
[color=#1B4700;]Ja, før bok fire, hu sa det likevel, og så fant hu ut noe annet. Kanskje hu tenkte å drepe noen, men så kunne hu ikke bare gå tilbake å si "sorry alle, men jeg drepte han ikke likvel" hadde blitt litt teit det da?
Og ja, min mening. For meg ER det et fakta at Sirius lever [/color]
"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
19. December 2003, 16:47
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:...Eller Hagrid. Så, jupp, helt enig i det.Sitat:Jeg husker så godt at hun faktisk sa "a special fan of Harry's", fordi alle, inkludert meg selv, antok at det betød Colin Creevey eller Mrs Weasley Må si jeg blir litt sur på Rowling også hvis døden bare var et spill for pressen/fansen. Hun har jo fortalt i det vide og det brede om hvor fælt det var, at hun grein når hun hadde skrevet det o.s.v Joda, det er no muffens med Sirius-døden, men det vil bli en smule dumt om han ikke faktisk *er* død. R¤a¤v¤e¤n¤c¤l¤a¤w |
|||
|
19. December 2003, 16:50
|
|||
|
|||
Padma Skrev:Må si jeg blir litt sur på Rowling også hvis døden bare var et spill for pressen/fansen. Hun har jo fortalt i det vide og det brede om hvor fælt det var, at hun grein når hun hadde skrevet det o.s.v Joda, det er no muffens med Sirius-døden, men det vil bli en smule dumt om han ikke faktisk *er* død.Jeg skjønner hvertfall ikke hvorfor hun gråt av selve dødsscenen, den var så .. kald og motbydelig. Hva om hun drepte en annen av hovedpersonene (kanskje Percy, ), men at det ikke ble inkludert i selve handlingen, og at vi egentlig utifra clues etc burde ha skjønt likevel at det har hendt.Ok, desperat, much?
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
20. December 2003, 01:55
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:Jeg skjønner hvertfall ikke hvorfor hun gråt av selve dødsscenen, den var så .. kald og motbydelig.[color=#1B4700;]Vet! *klore seg fast i strået sitt* Men skal ikke begynne å tvile, vi var gjennom det så mange ganger i sommer... vet vi fant noe som passet sammen.[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
20. December 2003, 17:17
|
|||
|
|||
|
fra: CBBC N.;
JP: And is there going to be a death in this book? JKR: Yes. A horrible, horrible JP: A horrible death of a significant figure. JKR: Yeah. I went into the kitchen having done it... JP: What, killed this person? JKR: Yeah. Well I had re-written the death, re-written it and that was it. It was definitive. And the person was definitely dead. And I walked into the kitchen crying and Neil said to me, "What on earth is wrong?" and I said, "Well, I've just killed the person". Neil doesn't know who the person is. But I said, "I've just killed the person. And he said, "Well, don't do it then." I thought, a doctor you know... and I said "Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." JP: Is it going to upset people? JKR: Yes. It upset me. I always knew it was coming, but I managed to live in denial, and carry on with the character and not think about it. |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

[/color]

), men at det ikke ble inkludert i selve handlingen, og at vi egentlig utifra clues etc burde ha skjønt likevel at det har hendt.