|
Harry Potter and the Half Blood Prince - Diskuter alt om den nye boka her!
|
|
29. June 2004, 14:41
|
|||
|
|||
|
Okey! Han er jo i vennekretsen blandt griffingene på Harry`s alder, så det står jo en god del om han ja. Men har ikke lest det om han noe nøye. Hvorfor er det en sjangse for at det er ham?
|
|||
|
29. June 2004, 14:55
|
|||
|
|||
|
Hvorfor skulle Nelville plutselig være viktig i OotP?
Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley |
|||
|
29. June 2004, 15:19
|
|||
|
|||
|
Fordi profetien som professor Rummelfiold sa det året da Harry ble født, inneholder informasjon som kan gjelde både Harry og Nilus. Denne informasjonen skremte Voldemort, og han måtte drepe dette barnet. Han valgte å drepe (prøve hvertfall
) Harry, og det betyr at Nilus er ikke er halvblods, men at Harry er det. Noen som forstod hva jeg skrev eller?
|
|||
|
29. June 2004, 15:21
|
|||
|
|||
|
Men vent litt.. Hvordan kan Harry være halvblods når moren var heks og faren trollmann? Hvis det ikke da gjelder lenger ut i slekten.. Hmm..
|
|||
|
29. June 2004, 15:36
|
|||
|
|||
|
En annen ting: J.K. Rowling sier at det er lagt ut flere hemmeligheter bak døra, men jeg finner ingen. Det går ikke an å klikke på noe annet enn viften.. Noen andre som har funnet ut noe i det rommet eller ellers på siden?
|
|||
|
29. June 2004, 16:08
|
|||
|
|||
|
jeg tror det kommer nye ting hver gang hun oppdaterer, at det står noe nytt på det arket hver mnd
ble nesten litt skuffa over den tittelen jeg, men når jeg først tenker over det er det jo spennende da...men det er litt rart hvis Mark Evans er prinsen, for han var jo ikke en gang et tema i bok 2...har litt problemer med å forestille meg at han kunne hatt noen stor rolle i det plottet..men hvem vet.. men på en annen side, hvem ellers? jeg tror mest på at det kommer en ny person inn i bildet jeg da : :
|
|||
|
29. June 2004, 16:18
|
|||
|
|||
|
Tror og det du! (At det kommer ny informasjon hvor hver oppdatering) Det ser nesten ut til at hun kommer til å lage en ny "hindring" akkurat som murveggen, for hver gang. Siden hun skriver at det kommer til å komme flere hemmeligheter bak "the do not disturb door" again and again.. and again.. Lurer på om det kommer noe på torsdag (1. juli..?)
|
|||
|
29. June 2004, 16:53
|
|||
|
|||
Phoenix Skrev:Men vent litt.. Hvordan kan Harry være halvblods når moren var heks og faren trollmann? Hvis det ikke da gjelder lenger ut i slekten.. Hmm..Mora er da gomp, siden hun er søster til Aunt Petunia, som er gomp.. derfor er da Harry half-blood! Little darling, it's been a long cold lonely winter Little darling, it feels like years since it's been here Here comes the sun And I say it's allright Across the Universe ~ HP Accio |
|||
|
29. June 2004, 16:58
|
|||
|
|||
|
Ja, men er nå egentlig Petunia tanten til Harry? Går jo rykter om at hun ikke er det..
|
|||
|
29. June 2004, 17:30
|
|||
|
|||
|
Hva med Julius Finkenfjær, eller Seamus Finnigan ( ble litt blanding her nå gett..
) ?? De er halvblods, er de ikke?
Ajaj! Twitter: @SofieElisabeth Wooppsidaisy! |
|||
|
29. June 2004, 17:44
|
|||
|
|||
|
Det vet jeg faktisk ikke. . Angrer på at jeg ikke har lest bøkene mer i detalj, og tenkt over hva jeg har lest.. tror jeg må lese dem på ny, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest dem! Hadde tenkt å lese dem på engelsk, for jeg har kun lest dem på norsk, men mange anbefaler meg ikke å gjøre det, siden de mener jeg vil bli forvirret pga alle de anerledes navnene på personer steder o.l.
|
|||
|
29. June 2004, 18:01
|
|||
|
|||
|
Julius Finkenfjær, det er vel han som ble angrepet av Basilisk?
Justin Finch-Fletchley? Han sa at han skulle ha gått på Eton hvis han ikke kom på Hogwarts.. og Eton er en privat skole for velstående familier.. ren gutteskole! ![]() Seamus Finnigan har jeg ingen peiling om.. Little darling, it's been a long cold lonely winter Little darling, it feels like years since it's been here Here comes the sun And I say it's allright Across the Universe ~ HP Accio |
|||
|
29. June 2004, 18:10
|
|||
|
|||
|
da er vel Justin gompefødt da, men Seamus han er halvblod.
|||
|
29. June 2004, 18:18
|
|||
|
|||
|
Ikke vet jeg. . Noen andre her som har lest bøkene på engelsk OG norsk, og som syntes det gikk greit?
|
|||
|
29. June 2004, 18:20
|
|||
|
|||
|
Jeg synes det går greit. Blander litt innimellom, men det gjør ingenting så lenge man husker hvem som er hvem, og det er jo like vanskelig/lett på engelsk som på norsk.
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

) Harry, og det betyr at Nilus er ikke er halvblods, men at Harry er det. Noen som forstod hva jeg skrev eller?
: