Thread Closed 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Harry Potter and the Half Blood Prince - Diskuter alt om den nye boka her!
30. June 2004, 18:52

Ja, men det er jo ikke nevnt noe om noen prins før, så har ikke så mye å gå ut i fra. derfor de litt små dumme gjetningene ovenfor, fra min side. Tongue

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
Finn alle innlegg av denne brukeren
30. June 2004, 18:57

Kan jo hende hun har nevnt ham, men bare ikke gitt tydelige hint?

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
30. June 2004, 19:19

Ja, det er jeg ganske overbevist om. Alle de personene av betydniing har vi jo blitt intradusert for før de ble virkelig viktige.

Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley
Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley
30. June 2004, 21:30

msjoplin Skrev:
Sitat:Joda, Harry spør Dudley om det var Mark Evans han banket opp for to dager siden.
Men da står det jo ingen ting om at Evans er tilknyttet magiverdnen.. *Forvirret*

Nei, det står ingenting om det, men du må lære deg å lese mellom linjene.. Men Rowling nevner INGEN uten at hun har en mening med det. Mark Evans er 10 år i bok 5. Han vil bli 11 i bok 6 = gammel nok til å begynne på Hogwarts. Han heter Evans til etternavn, som er pikenavnet til Harrys mor.
[color=#B52B2B]
30. June 2004, 21:55

Fra en nyhetsgruppe:

Harry
Potter
and
the
half-blood
prince

all those words appear in book 5's chapter 37 "The Lost Prophecy".

`Five years ago, then,' continued Dumbledore, as though he had not paused in his story, `you arrived at Hogwarts, neither as happy nor as well-nourished as I would have liked, perhaps, yet alive and healthy You were not a pampered little prince, but as normal a boy as I could have hoped under the circumstances. Thus far, my plan was working well.

Prince blir altså her brukt om Harry selv, men siden det ikke er han som er denne prinsen.. kanskje det relaterer til selve profetien.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
30. June 2004, 21:58

Noen har også foreslått at Godric Gryffindor er The Half Blood Prince:

Primarily relying on the fact that the Half-Blood Prince was a discarded title for Book 2, and Gryffindor is the only person introduced in Book 2 that logically makes sense (I am assuming that, because it is not Voldemort, it cannot be Riddle).

Possibly, Gryffindor was an actual Prince, i.e. from some Muggle royal family,
and rejected power to build wizarding world, build school, etc. Also, isn't the lion a royal symbol, either now or from the time that Gryffindor would have existed (11th Century, I think)? Of course, Godric Gryffindor is an odd name for an English prince, but who knows?

Thus, perhaps (as has often been postulated) Harry is descended from Gryffindor and this lineage is important to the final story, too important to be revealed in Book 2 (hence Rowling's discard of the title for Book 2 and her removal of the Gryffindor-related information from that Book).

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
30. June 2004, 23:05

God teori, men jeg tror ikke det er Godric Gryffindor det egentlig er snakk om...

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
1. July 2004, 01:35

Ang. Petunia som tante, er det nok ingen tvil om at hun er tante, nei. Men jeg lurer på om hun vet mye mer om den magiske verdenen enn hun gir inntrykk av. Kanskje hun selv er en heks men har gitt det opp av en eller annen grunn?

Nå når det er snakk om the Half Blood Prince, så tror jeg at det kunne vært Godric Gryffindor. I CoS er det snakk om Slytherin, og det var snakk om halvblodsprinsen før hun tok det ut. Det faller meg naturlig å ha om to grunnleggerene av husene i samme bok. På den annen side liker jeg å tro at prinsen er en som lever enda, og det tviler jeg på at Gryffindor gjør. Derfor tror og håper jeg at det ikke er ham.
Når det er sakt at alt Rowling nevner kommer tilbake, så tror jeg ikke det skal tas på ordet. Jeg mener, ingen av oss tror vi kommer til å møte Bungy - undulaten som kan stå på vannski - igjen, selv om han er nevnt. Og Mr. Mason tviler jeg på at kommer tilbake. (Man vet jo aldri, da :WinkSmile Dermed er det ikke 100% åpenbart at lille Evans-gutten er en magisk prins som skal gjøre noe stort bla bla bla.. Dessuten skulle jeg tro at KANSKJE han ville klare å komme seg unna Dudley på samme måte som Harry gjorde da han plutselig satt på taket til kjøkkenet på skolen, hvis han da var magisk osv..

Mine meninger.

Magh!
1. July 2004, 10:53

msjoplin Skrev:Noen har også foreslått at Godric Gryffindor er The Half Blood Prince:

Primarily relying on the fact that the Half-Blood Prince was a discarded title for Book 2, and Gryffindor is the only person introduced in Book 2 that logically makes sense (I am assuming that, because it is not Voldemort, it cannot be Riddle).

Possibly, Gryffindor was an actual Prince, i.e. from some Muggle royal family,
and rejected power to build wizarding world, build school, etc. Also, isn't the lion a royal symbol, either now or from the time that Gryffindor would have existed (11th Century, I think)? Of course, Godric Gryffindor is an odd name for an English prince, but who knows?

Thus, perhaps (as has often been postulated) Harry is descended from Gryffindor and this lineage is important to the final story, too important to be revealed in Book 2 (hence Rowling's discard of the title for Book 2 and her removal of the Gryffindor-related information from that Book).
Jeg synes dette høres ganske sannsynlig ut... Men er ikke sikker! For vil gjerne at prinsen fremdeles skal være i live da! Wink
1. July 2004, 11:16

Kristert: Teorien om Mark Evans er jo egentlig veldig god. Når hun nevner undulaten får vi ingen opplysninger i samme setning.. Men i kun èn eneste setning om Mark Evans får vi vite at han har samme etternavn som Lilly Potter hadde som barn OG at han er 10 år, altså gammel nok til å begynne på Galtvort som førsteklassing i bok 6. Det kan ikke være en helt tilfeldig setning!
1. July 2004, 12:06

Det jeg synes gir det største hinetet er som nevnt at han har fått sin egen plass på pollen på Rowling sin side og der er det ikke så mange spørsmål som kommer opp...

Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley
Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley
1. July 2004, 12:14

Ja, helt enig. Og det samme med teorien under temaet om Sirius virkelig er død. Tror nok vi på en eller annen måte får høre mer fra han i den neste boka, rett og slett fordi det temaet er et emne på pollen. Hvorfor ville hun i det hele tatt ha nevnt Sirius og Mark på pollen hvis de begge var helt uten betydning?
1. July 2004, 12:45

Ok, dette er en veldig stor avsporing (sorry) men er det noen som har lagt merke til at tapeten og to av bildene i den falske videoen og bak døra på JKs hjemmeside er klin like? Og JK kan ikke ha lagt dem til sitt eget rom etterpå, for

Sitat:Unfortunately, however, the door opened on the very same day the 'Pillar of Storgé' hoaxer struck, which left a lot of Harry Potter fans bemused ...

Altså lagde hun det rommet før videoen kom ut... What?
1. July 2004, 13:19

Hmmm, rart..
1. July 2004, 14:40

Men det med at Humlesnurr sier at Harry ikke akkuratt var en prins men en normal gutt når han dukket opp til sitt første skoleår.. Det er vel en setning man må kunne si at en kan lese mellom linjene..
Thread Closed 

Forumhopp: