|
Etterkommere av grunnleggerne - Vil de ha en rolle å spille?
|
|
11. January 2006, 16:18
|
|||
|
|||
|
RE: Etterkommere av grunnleggerne - Vil de ha en rolle å spille?
Vi vet jo alle at Voldemort aka Tom Marvolo Riddle er etterkommer av Salazar Slytherin. Det er jo et stort tema i bøkene, også i forbindelse med pure-blood/half-blood/muggleborn-saken.
I kapittelet "Lord Voldemort's request" blir vi tatt med til minnet av den lille husalven og den gamle dama som Voldemort besøker. Hepsibah Smith hvis jeg ikke husker feil. Hun skryter av at hun er etterkommer av Helga Hufflepuff. Så! Er det mulig at Zacharias Smith er en Hufflepuff-etterfølger, og at han vil få en større rolle å spille enn vi hittill har sett (fram til nå har han jo bare vært drittsekk *skyte*). Og! Er det mulig at vi vil få se etterfølgere av Gryffindor og Ravenclaw også? After all har jo grunnleggerne ganske mye med saken å gjøre. JKR har, så vidt jeg har hørt, avkreftet at Harry er i slekt med Gryfifndor, men kan det dukke opp noen andre som er det? Teorier eller ting dere har plukket opp i bøkene? No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
11. January 2006, 16:31
|
|||
|
|||
|
Hvis Zacharias Smith er Hufflepuff's etterkommer er jeg glad vi slipper å møte henne(Hufflepuff). Heksen, hun med husnissen, som unge Tom Riddle besøker for Borgin & Burkes, hadde hun kjøpt og betalt for Hufflepuff's ..locket, var det? Pha, jeg hugser'kje. Kan Z. Smith ha någet med henne å gjøre(slekt-ting, snakker man om)? De var(er) rimelig, ekle mennesker begge to.
oi, EDIT: Jeg hadde ikke lest helt grundig gjennom din post, tydeligvis, det var smart av meg.. Liker tankegangen din, forresten, det er nokså JKR'sk å trekke inn dem igjen. Kan håpe andre har litt mer fornuftige saker å komme med enn meg
Machbeth. Botanisk hake. Demonkrati |
|||
|
11. January 2006, 17:43
|
|||
|
|||
|
Blir det ikke litt seint og litt bort fra selve tråden i bøkene om det kommer opp i bok sju?
Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
11. January 2006, 21:16
|
|||
|
|||
|
jeg har og tenkt litt på det...
Tror kanskje at Luna er etterkommer etter Rawenclaw.. Hun er jo flink, men tenker alikavel på andre, og har hodet klart i stessende sitvasjoner... Men jeg mener da ogdå at Z Smith ikke er så gale.. At han bare trenger litt oppmerksomhet, og at kommer til å spille en større rolle i den siste (*snufs*) boka... I...must...not...look...like...a...baboon's...backside... |
|||
|
11. January 2006, 21:23
|
|||
|
|||
Tussi Skrev:Blir det ikke litt seint og litt bort fra selve tråden i bøkene om det kommer opp i bok sju?Nei, hadde vært perfekt..! Gjerne å få vite det i ettertid At kampen var en kamp mellom de fire grunnleggerne..! Og hvordan mener du at vi burde visst det før? At vi skulle ha visst at Zachy Smith var Hufflepuff's arving og Noen andre Gryffindor og Ravenclaw's arvinger gjennom hele serien? Hadde vært vanskelig..er en spennende teori
|
|||
|
12. January 2006, 08:44
|
|||
|
|||
|
Jeg kan ikke si at jeg har tenkt så fryktelig mye gjennom dette, men det hadde uten tvil vært spennende om noen etterkommere av grunnleggerne fikk en rolle og spille. Men hvem er i så fall etterkommerne til Rawenclaw og Gryffindor?
J.K Rowling har avkreftet at Harry er etterkommer etter Gryffindor, men hva med Ron? Kan han være en etterkommer etter Gryffindor? Litt usannsynlig, kanskje, men... And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
12. January 2006, 08:53
|
|||
|
|||
Liave Ekeli Skrev:J.K Rowling har avkreftet at Harry er etterkommer etter Gryffindor, men hva med Ron? Kan han være en etterkommer etter Gryffindor? Litt usannsynlig, kanskje, men...Det er vel mer sannsynlig at Ron er etterkommer etter en av grunnleggerne enn at Harry er det? Tenker da på at Ron faktisk her fullblods trollmann, mens Lily Potter var gompefødt... The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
12. January 2006, 09:43
|
|||
|
|||
|
Jeg misliker alle disse etterkommerne. Eller i alle fall "arvingene". Tenk dere hvor mange etterkommere noen som levde for sju hundre år siden faktisk har! Nå er det jo ikke sikkert at så mange av disse er magiske, da, de fleste er vel utvannet ganske grundig, men likevel. Jeg liker best handlinger som går framover i tid, ikke bakover (i alle fall ikke sjuhundreår bakover)...
Ang. Smith, så er Smith et rimelig vanlig navn, akkurat som Evans! Ok, både han og Hepzibah har litt rare navn med z inni (de er vel fra Bibelen begge to?), men lell da. Hei sveis! |
|||
|
12. January 2006, 20:48
|
|||
|
|||
|
Jeg tror det muligens kan være noe i denne teorien, men jeg håper det ikke. Da er vi inne på en sånn "Wheel of Time" greie. At alt har skjedd før og skal skje igjen. Det fjerner på en måte fokuset vekk fra Harry/Voldemort og over til Gryffindor/Slytherin.
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
16. January 2006, 15:46
|
|||
|
|||
|
Tja, jeg vet ikke helt jeg. Kan være noe i den teorien, men samtidig. Det tar jo oppmerksomheten vekk fra Harry/Voldemort, og det blir litt feil vel?
[color=powderblue]TO |
|||
|
14. February 2006, 21:21
|
|||
|
|||
|
HVIS noen på Hogwarts nå er Gryffindors etterkommer, så må det være Ron i mine øyne... Pureblood og alt. Men hvis vi sier at han er det, Luna er Ravenclaws, Zacharias er Hufflepuffs og Voldemort er Slytherins? Det er jo ikke helt 100% logisk at 3 av etterkommerne går på Hogwarts nå, mens den fjerde gikk der for 50 år siden eller hva det blir. Da blir jo litt av poenget borte, det blir liksom ikke helt det samme da som om alle 4 skulle vært like gamle. Fryktelig dårlig sagt, men det jeg prøver å komme frem til er at det hadde vært litt mer spesielt om alle 4 var der samtidig, i stedet for 1 for 50 år siden og 3 nå...
Dumbledore to Minerva McGonagall: "It's lucky it's dark. I haven't blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs." Hermione: "I hope you're pleased with yourselves. We could all have been killed - or worse, expelled." |
|||
|
12. March 2006, 21:46
|
|||
|
|||
|
Jeg kom på noe som muligens er litt søkt, men dog.
Rufus Scrimgeour! Han er en Auror, modig liten sak, og han minnet om en løve! Voldemort er jo slangefan deluxe, kunne det ikke da hende at dette med at Scrimgeour minnet om en løve var et tegn? Jeg mener - greit, han er en drittsekk akkurat nå. Men jeg liker tanken på at ikke alle Gryffindorer er skinnhellige også. Dessuten; hvem har sagt at man må være pureblood for å være etterkommer av en grunnlegger? *hoste*Voldemort*hoste* No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
13. March 2006, 10:25
|
|||
|
|||
|
Jeg tenker litt på han som slytherin. Han er ute etter å sette seg selv i et bra lys...
I...must...not...look...like...a...baboon's...backside... |
|||
|
13. March 2006, 11:56
|
|||
|
|||
inga Skrev:Jeg tenker litt på han som slytherin. Han er ute etter å sette seg selv i et bra lys...Men Oldie er jo den eneste etterkommeren av Slyth . Rufus betyr rød, og rød er jo fargen til Gryff. *tro på Rufus*
No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
13. March 2006, 15:56
|
|||
|
|||
|
Men hva i all verden skal det ha av betydning for plottet?..Mener du at Scrimgeour kanskje vil vise seg fra en bedre side i neste bok
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

. Rufus betyr rød, og rød er jo fargen til Gryff. *tro på Rufus*