Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
I wonder - Spørsmål og teorier
7. November 2005, 00:01
RE: I wonder - Spørsmål og teorier
Har nå grublet litt over diverse teorier og ledetråder jeg har kommet på i dagenes løp.

1. Harry, i slekt med Godric Gryffindor?

Kanskje det er det som blir slagets siste stand. Salasar og Godric var jo gode venner ved Hogwarts først, men så ble meningene så delt at Salasar forlot Hogwarts. Voldemort er i slekt med Salasar, tenk om Harry er i slekt med Godric?

Vi vet meget lite om James.
De bodde i "Godrics hollow"
I CoS i slutten sa Dumbledor "it takes a true Gryffindor to pull something like that out of the hat".

Hva om slaget mellom Voldemort og Harry blir et slag mellom blod? Voldemort "overførte" noen av sine egenskaper til Harry, og kanskje Harry gjorde det da Voldemort tok blod av han?

2. Harry dør i siste bok

Sier seg kanskje av seg selv, men Dumbledor sa i HbP at ikke alle profetiene skjer punktrett etter hva som er sakt. Vi vet at Voldemort og Harry har overført litt av seg til begge, min teori er at Harry er blitt, ufrivillig, en Horcrux, og for at voldemort skal dø, må Harry dø. Harry kan snakke med slanger, noe voldemort også kan. Og vi vet at Voldemort skulle lage den siste Horcruxen etter drapet på Harry. Hva vis det skjedde og Harry er en Horcrux, men er ikke klar over det selv?

3. Peter Pattigrew

Nå har vi fått 3 bøker etter at Harry reddet livet til Peter, og ingen ting med det har skjed. Så i den siste boken må vel noe skje, men hva? Redder han Harry fra en for tidlig død?

4. Ginny dør

Voldemort skader folk ved å drepe de som står dem nærmest. Ginny står Harry veldig nært, kanskje Voldemort tar livet av henne for å prøve å svekke Harry?

Eller kanskje Voldemort dreper Herimone. Ron er jo veldig glad i henne, hva om voldemort dreper henne for at Ron skal gjøre noe dumt. Voldemort vet at Harry aldri ville tillate at Ron gjorde noe og ville prøve å stoppe han, og dermed komme i samme felle.

Bare noen dumme spørsmål og teorier, eller kanskje ikke. Er bare noen jeg kom på i nattens mulm og mørke Smile
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
7. November 2005, 14:34

[color=#728FCE]Hm, skal komme med noen kommentarer (mine tankar om tinga)

1. Harry, i slekt med Godric Gryffindor?
Vel, noe av det henger veldig mye på greip, og jeg vil absolutt ikke utelukke det. Men på en annen side er Harry veldig "wonder boy" allerede, og han blir kanskje bittelitt MS hvis det plutselig viser seg at han var i slekt med Gryffindor. Vil som sagt ikke utelukke det, men en del av meg tviler litt.

2. Harry dør i siste bok
Det at Harry dør håper jeg virkelig ikke, men det ville jo vært en mulighet for Rowling til å "hindre" at hun blir presset til å skrive flere bøker, hvis dere skjønner hva jeg mener. Det med Horcruxen tviler jeg litt på, men båndet mellom Harry og Voldemort som oppstod da Voldemort tok blod fra Harry (Diskuteres på temaet "the gleam of triumph") tror jeg kommer til å spille en stor, kanskje avgjørende rolle. Enten det går sånn eller sånn.

3. Peter Pettigrew
Jeg tror også at Harrys redningsaksjon i PoA kommer til å komme ham til gode. Peter står i gjeld til Harry, og på dette tidspunktet har han jo tilgang på ganske mye innen Death Eaters ettersom han bor hos Snape. Tror at Peter kommer til å spille en rolle i forbindelsen med ødeleggelsen av en Horcrux, kanskje den siste, og at han dør da.

4. Ginny dør
WR

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
7. November 2005, 14:54

Dør Ginny så blir ikke jeg å komme ut av rommet mitt på et par dager. Blodrødeøyner og mange revne papirark kommer til å ligge slengt rundt omkring. Ble mildt sakt pist da Dumbledor døde, men det lå veldig mye i kortene og.

Det at Harry kan være en Horcrux falt meg inn da Dumbledor fortalte at Voldemort skulle lage den siste horcruxen på drapet av Harry. Som vi vet så rives sjelen i en bit når du dreper, men det tar en kraftig magi for å binde det til noen. Vi vet også at Voldemort overførte noen av sine krefter til Harry. Og Voldemort hadde begått 2 drap før Harry. Kanskje samtidig som han skulle drepe Harry leste formelen som skulle overføre sjelen til et magisk objekt, men at det slo feil, og den lille biten av sjelen ble overført til Harry. Harry skulle jo egentlig vært i Slytherins hus, men endte i Gryffindor fordi han valgte det.

Kom og på noe. Mener å ha lest at det var en plass i Minister som hadde samme krefter som Harry hadde, og det kom til å spille en viktig rolle. I OotP var det en dør Harry ikke fikk åpnet. Får man kanskje se noe mer til det i siste bok?
7. November 2005, 16:42

bear^ Skrev:Kom og på noe. Mener å ha lest at det var en plass i Minister som hadde samme krefter som Harry hadde, og det kom til å spille en viktig rolle. I OotP var det en dør Harry ikke fikk åpnet. Får man kanskje se noe mer til det i siste bok?
Mener du det rommet som er fylt med kjærlighet?

Ellers så deler jeg litt den teorien din om at Harry dør, men jeg er uenig i den om Gryffindor/Slytherin. Da blir det en forskyvning i fortellingen. Det vil ta fokuset vekk fra Harry og Voldemort, for å bli flyttet over på den gamle kampen mellom Gryff/Slyth.

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
7. November 2005, 17:56

-det med harry og gryffindor har jeg hørt før, er i tvil, men det er fulgt mulig.

-at harry dør har jeg hvert overbevist om lenge, men trur ikke han er en horcrux. trur voldemort eller noen de (bellatrix?) tar knekken på ham, samtidig som han dreper voldemort.

-er 100& enig

-ginny dør ja, men ikke hermione eller ron, selvom du har et godt poeng der.

Y Sirius

And we must
7. November 2005, 21:37

Desverre kan man bare komme med spekulasjoner. Vis Harry hadde vært i slekt med Gryffindor, så hadde vel det tatt bort mye av fokusen Harry<->Voldemort. Eller kanskje ikke. Kanskje det kunne blitt viktig for kampens utslag for alt man vet.

Aner ikke hva som er i det rommet, om det er kjærlighet eller ikke. De fikk ikke opp døren. Vi vet at Harry er i stand til å vise kjærlighet, men kanskje den døren gjemmer noe annet?
9. November 2005, 17:41

Jeg tror ikke det ville gjort så mye for plottet om Harry er en ekte Griffindor eller ikke, men er det ikke litt sent av JKR å bringe det opp i bok sju, "by the way Harry, you`re the heir of Griffindor"?? But it makes sense at han skulle være det. Om noen skulle være det, så måtte det være Harry ja..

Tror ikke Harry dør, men at han blir skadet ja.. Jeg greier ikke helt å skjønne at et menneske kan være en horcrux..ville ikke denne personen ta mye skade av det?

Ellers så tror jeg nok at Wormtail kommer til å måtte betale tilbake noe ja, Dumbledore sa jo at det ble skapt et bånd mellom en trollmann som redder livet til en annen trollmann. Slik vil vel Snape ha nok å gjøre også..

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
9. November 2005, 23:22

Sitat:Tror ikke Harry dør, men at han blir skadet ja.. Jeg greier ikke helt å skjønne at et menneske kan være en horcrux..ville ikke denne personen ta mye skade av det?

Dumbledor trodde at Nagini var en horcrux, og man vet at harry kan kontakte Voldemort og voldemort kan kontakte Harry via "telepati" samt at Voldemort kan bruke Harry. Det er akkurat samme måte som med Nagini, og i GoF måtte Wormtail "melke" Nagini slik at Voldemort kunne få kreftene sine til rituale som skulle få han tilbake. Kanskje Nagini er en Horcrux, og at Voldemort gjorde 1 feil og gjorde Harry til en også.

Hvordan kunne Voldemort ellers ha en slik kontakt med harry som han hadde i OotP?
10. November 2005, 07:45

bear^ Skrev:Hvordan kunne Voldemort ellers ha en slik kontakt med harry som han hadde i OotP?
Dumbledoor sa jo at det var på grunn av arret til Harry, sa han ikkje...? What?

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
10. November 2005, 15:24

Rhonda Keeling Skrev:
bear^ Skrev:Hvordan kunne Voldemort ellers ha en slik kontakt med harry som han hadde i OotP?
Riktig, men vet vi noe serlig om det arret til Harry og hvilken betydning det har for slutten?

Dumbledor sa også at Voldemort overførte noen av sine krefter til Harry når han prøvde å drepe han, hva om Voldemort også med et uhell overførte litt av sjela si til harry?

Jeg gir meg ikke Rolleyes
10. November 2005, 19:17

skummel tanke.. Sad men det betyr vel at Harry må dø da..eller iallefall litt av ham, den biten som innehar Voldemort...

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
10. November 2005, 20:40

bear^ Skrev:
Rhonda Keeling Skrev:
Riktig, men vet vi noe serlig om det arret til Harry og hvilken betydning det har for slutten?

Dumbledor sa også at Voldemort overførte noen av sine krefter til Harry når han prøvde å drepe han, hva om Voldemort også med et uhell overførte litt av sjela si til harry?

Jeg gir meg ikke Rolleyes
*le* Laugh ja, mi skjønner det nå du... Laugh Tongue

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
11. November 2005, 15:05

Tussi Skrev:skummel tanke.. Sad men det betyr vel at Harry må dø da..eller iallefall litt av ham, den biten som innehar Voldemort...
den biten må ikke dø, hele harry må dø. ikke det at jeg er for denna teorien da..

Y Sirius

And we must
11. November 2005, 23:24

Line Skrev:
Tussi Skrev:skummel tanke.. Sad men det betyr vel at Harry må dø da..eller iallefall litt av ham, den biten som innehar Voldemort...
den biten må ikke dø, hele harry må dø. ikke det at jeg er for denna teorien da..
Ikke jeg heller.

Men en skulle trodd at om en fikk en horcrux inn, så skulle en kunne fått den inn også.
Kanskje det betyr (om Harry er en horcrux da..) at han må drepe noen for å kunne splitte sjelen sin og få få ut Voldemorts bit?

- Mrs. Weasley CoS
12. November 2005, 00:17

Tussi Skrev:Men en skulle trodd at om en fikk en horcrux inn, så skulle en kunne fått den inn også.
Kanskje det betyr (om Harry er en horcrux da..) at han må drepe noen for å kunne splitte sjelen sin og få få ut Voldemorts bit?
skjønner hva du mener men tviler. jeg trur det er sånn at hele gjenstanden(i dette tilfellet ett menneske) må ødelegges(drepes)

Y Sirius

And we must
Post Reply 

Forumhopp: