Thread Closed 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mortal peril - Weasleyene i livsfare
24. January 2006, 21:32
RE: Mortal peril - Weasleyene i livsfare
Hele tre ganger i kapittel 5 og 6 i HBP nevnte Jo at alle viserne på klokka til Mrs Weasley sto på mortal peril, bortsett fra de sekundene da Arthur reiste hjem, og Molly sa at det hadde vært sånn helt siden Voldemort kom ut i lyset.
Hun forklarer dette med at alle sikkert er i fare nå, siden han er tilbake.
Er det ikke noe rart der? Hvorfor skulle hele familien plutselig være mer i fare nå enn før, DE har jo hele tida visst at de var med i Ordenen? Og jeg tror ikke det er sånn med alle trollmannsfamilier, nei. Hva kan ha skjedd? Og Percy er jo i livsfare, også. Husk at når Jo nevner noe to ganger, er det viktig, og tre ganger...

Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, that's why it's called the present...

-Keep The Dream Alive-
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
24. January 2006, 21:38

Har lest om den klokka jeg også, men en skulle nesten ikkje tro det siden jeg ikkje har tenkt på det der ennå... Tongue Det med at Rowling har skrevet ting fler enn én gang... What? Sorry, men jeg vet ikkje... Sad Tongue

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
25. January 2006, 08:32

Det er godt mulig at det kan være noe her. Etter mine erfaringer har jo JKR også lagt betydning i flere ting som ved første øyekast ikke virker så viktige. Derfor er det jo egentlig bare å begynne å spekulere på hav hun kan ha ment med dette, om hun da har ment noe i det hele tatt...det er jo ikke sikkert.

Weasly - familien burde jo egentlig har vært i dødelig fare hele tiden, siden de jo er blant Dumbledores ivrigste støtteespillere, så hvorfor har klokka ventet til nå med å vise det? Er det bare på grunn at at Voldemort nå er ute i åpenheten igjen, eller ligger det noe annet bak?

Spennede teori, definitivt. Noen andre som har noen mer vettuge innspill enn meg?

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
25. January 2006, 09:47

Jeg leste en plass, tror det var på JOs hjemmeside, at alle slike klokker står på mortal peril nå...:Wink:

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
Finn alle innlegg av denne brukeren
25. January 2006, 15:02

inga Skrev:Jeg leste en plass, tror det var på JOs hjemmeside, at alle slike klokker står på mortal peril nå...:Wink:
[color=#C9A247]Dersom du har slike påstander, finn kilde først før du skriver om det.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
25. January 2006, 20:32

inga Skrev:Jeg leste en plass, tror det var på JOs hjemmeside, at alle slike klokker står på mortal peril nå...:Wink:
Det inga sikkert tenkte på, var intervjuet JKR ga før bokutgivelsen av HBP, som kan leses her.

Trisha Mittal for the Hindustan Times India - My question is why is the Weasleys' clock set at Mortal Peril?

JK Rowling: Mrs Weasley is right, if you don't know what I'm talking about, the Weasleys have a clock in which each of the 9 hands represents a member of the family and they point at things like at work, travelling and so on. Well at the beginning of this book all 9 hands are pointing at mortal peril. Mrs Weasley is right, she hopes that everyone is now in danger and she is correct. Well if the Death Eaters had clocks their hands wouldn't point at mortal peril. And the Weasley are what are called blood traitors; in other words they are pure-blood but don't act that way. They consort and like muggles. Therefore they are in the firing line, they would not be among Voldemort's favourite people?

Det var nok dette du refererte til?

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
25. January 2006, 21:09

Og der fikk vi jo også et svar på spørsmålet. Weaslyfamilien er i fare fordi de blir sett på som blodsforrædere av Dødseterne...

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
25. January 2006, 21:19

[color=#728FCE]

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Thread Closed 

Forumhopp: