Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Draco i hbp - Er han en varulv?
1. October 2005, 00:56
RE: Draco i hbp - Er han en varulv?
[color=#C9A247]Jeg fant en glimrende teori om Draco Malfoy i HBP her, som går ut på at Draco mellom bok 5 og bok 6 ble en varulv. Jeg trekker ut hovedpunktene, så kan dere lese selve teorien selv (D.E. = Death Eaters):

- Draco blir observert gråtende på badet. Moaning Myrtle vet om hemmeligheten hans, men forteller intet til Ron og Harry.

- The Lightning-Struck Tower: Vi er på toppen av astronomitårnet. Harry er forfryset og under usynlighetskappe. Fenrir Greyback dukker opp og Dumbledore viser avsky for varulven som nå spiser mennesker også utenfor fullmåne. Han forteller Greyback dette, og legger til:

[quote]

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
1. October 2005, 10:19

Faktisk en veldig bra teori.. Må tenke litt på den!

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
Finn alle innlegg av denne brukeren
1. October 2005, 10:28

Hmm.. Jeg syns også det.. Big Grin

"I wanted everything for little while,why shouldn't I?
I wanted to know what he was like...~"
1. October 2005, 10:40

Wow.. Jeg her en skummel vane med å tro på teorier som er velargumenterte.. Denne går definitivt under velargumenterte.. Kjempe spennende Smile

Så Draco gråt ikke av motløshet pga oppgaven han hadde fått? Jeg er faktisk skeptisk til at han var blitt dødsseter, så det passer jo bra at det var varulvbittet han viste rundt/ beskyttet hele tiden..
På den annen side var han som vanlig svært så overlegen, stolt og oppblåst på toget, så vidt jeg husker... Burde han ikke vært litt mer nedbrutt og ydmyk når han visste at han var en varulv, og at resten av livet ville bli et h******? Mulig det ikke var gått helt opp for han ennå, eller at han er en mester i å legge maske på seg...

Nydelig teori, i alle fall...

Håsblås, faktisk..
Molde! Jeg har flytta til Molde!!!

Nitwit, Oddment, Blubber and Tweak!
1. October 2005, 10:54

Oi!
Hva folk kommer fram til! Som flere her blir jeg nødt til å tenke på denne teorien for å finne ut om jeg kjøper den eller ikke... men det er hvertfall noe å tenke på. Og uansett om Draco er en varulv eller ikke, må det jo være noe mellom ham og Greyback! Husker jeg stussa litt over hvorfor Draco ikke ville se på Greyback på toppen av taket! Hvis de er Death Eaters begge to ville de jo vært på samme side!
En annen liten teori som jeg kom på for to sekunder siden, og bare slenger inn her, er; hva om Greyback bet Narcissa på Voldemorts ordre for å vise hva han var i stand til å gjøre med familien til Draco hvis Draco ikke adlød? Nei, det kan hende det er helt søkt, men allikevel. Varulver har hatt en ganske stor rolle i bøkene.
Vi har en "snill" varulv, en "slem" varulv, og hvis Draco er en også, har vi en "tvilende" varulv. En som må velge hvor han skal bruke kreftene sine! I så fall, kan det hende at Draco og Lupin snakker sammen? Jeg mener; Lupin har jo klart å leve med det. Hvis Draco virkelig har blitt bitt, og tror at alt håp er ute, vil Lupin kunne heve dette håpet litt, og kanskje overbevise Draco til å komme over på "den gode" siden?
Som sagt; er ikke helt hundre prosent sikker på teorien, men ettersom jeg nå sitter her og tenker som en gal over den, har den en innvirkning. Det er det som er så herlig med teorier! Big Grin

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
1. October 2005, 17:57

Dette passer faktisk inn. Jeg må si at jeg tvilte litt hele tiden på at Draco var blitt DE, men siden vi leser gjennom Harrys synsvinkel virket det som at det spørsmålet var hevet over tvil. Dessuten tror jeg det var mening i det Dumbledore sa i "the lightningstruck tower", han kjente begge Dracos hemmeligheter, og matet Dracos skepsis ytterligere ved å gi ham et fullgodt alternativ. Dette kan i så måte bidra til, ved tilfeldighetenes gang, at et annet av Dumbledores ønsker går i oppyllelse, nemlig fred, harmoni og samarbeid mellom husene. Smile

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
1. October 2005, 21:58

Skikkelig bra teori, som støtter opp om det vi har hørt om at Hermione pleier å ha rett. Hun tvilte jo hele tiden på at Draco var en DE, å hun bruker å ha utrolig rett! Hun hadde jo rett om Eileen Prince, og at sopelimen i PoA var fra Sirius b.l.a. Det kan være noe i denne teorien ja.

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
2. October 2005, 09:20

Draco Malfoy som varulv? vet ikke om jeg kan tro helt på denne... men den paser jo inn, på en merkelig måte. må nok tenke på om dette kan være sannsynlig, men det kan jo hende!

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
2. October 2005, 10:50

Men nå er jo varulver forsåvidt "brukt opp" i serien da.. Lupus, Greyback.. Hva skal vi med en til? Ble igrunn passe overbevist når jeg leste det første gang, men er litt i tvil igjen nå...

Nå ja, "Time vill sjov", som Rudolf Blodstrukmoen ville sagt......

Håsblås, faktisk..
Molde! Jeg har flytta til Molde!!!

Nitwit, Oddment, Blubber and Tweak!
3. October 2005, 18:32

Veldig spennende teori, men vet ikke helt om jeg er overbevist ennå. Jeg har helt ærlig egentlig holdt med Harry hele tida, siden han først begynte å snakke om at Draco hadde blitt en Death Eater. For jeg har sett på det som fullt mulig at Draco kan være det (det er jo ikke så mange grunner til at han ikke kan være det). Men det er allikevel også fullt mulig at det er et varulvbitt han viser fram hele tiden.. Confused Denne må jeg tenke litt på..

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
5. October 2005, 13:09

Oj og oj! Har aldri sett på det på den måten før. Dette var litt sjokkerende, må tenke på den. Fordi... Siden det aldri er sagt at han er en varulv, er det så rart å plutselig tenke "Draco er en varulv."

Men dette var virkelig en god teori. Må filosofere litt på den Laugh

[color=powderblue]TO
5. October 2005, 15:18

Della Skrev:Oj og oj! Har aldri sett på det på den måten før. Dette var litt sjokkerende, må tenke på den. Fordi... Siden det aldri er sagt at han er en varulv, er det så rart å plutselig tenke "Draco er en varulv."

Men dette var virkelig en god teori. Må filosofere litt på den Laugh
Er egentlig enig med at det var litt "sjokkerende" men e liker teorien...! Smile

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
5. October 2005, 15:43

Hm. Interessant! Noe av det var litt søkt, men en del var jo ganske sannsynlig på en måte... Selv om jeg synes det var en veldig bra teori, så tror jeg likevel ikke at Draco er en varulv. Kanskje jeg er veldig konsertvativ i tanken, men jeg klarer bare ikke se helt for meg hvorfor JKR skulle gjøre Draco til en varulv...

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
6. October 2005, 20:46

Kan jo ha noe med noens teori her om gode og onde varulver, at vi trenger en som vakler i midten også, slik som andre som vakler mellom god og ond på andre områder, slik som Snape som vi ikke er sikker på.

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
7. October 2005, 00:14

Men det er jo forskjell på at karakterene vakler mellom lyset og mørket og at vi ikke vet i hvilken bås vi skal putte dem. What?

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
Post Reply 

Forumhopp: