Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snape, death eaters, inc? - Er Snape en dødseter?
11. September 2006, 07:37

Hmmm... Det var en bra tanke det! Men her snakker vi jo om eksivering, og det går jo uansett ikke an å eksivere innenfor portene på Galtvort..? Men om Slur hadde planlagt å ta med seg Harry til Voldie, da burde han jo laget en flyttnøkkel...

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
14. September 2006, 17:09

Tja. Var det ikke en som var nede og hentet Snape da? Virker ikke akkurat så veldig godt planlagt. Jeg heller nok mer til at samtalen i skogen gjaldt Snapes fulle og hele lojalitet, men på et mer generelt plan. Deretter var det nok i de stille sekundene i tårnet,hvor Dumbledore holdt Snapes blikk, og ba "Severus, please!", at selve dealen ble spikret. En god gammaldags prat ved hjelp av Occlumency. Smile

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
14. September 2006, 22:37

Hmmm,jeg tror at selv om noen hentet Slur, så har han sannsynligvis visst akkurat når dette skulle skje hele tiden... Kan Draco ha klart og holde det skjult for ham, Slur er jo tross alt uhyggelig dyktig med å lese tanker..?
Men jeg vet ikke, jeg bare slenger ut alle teorier jeg kommer på, jeg... Laugh

9. January 2007, 06:30

Draco kan blokkere tankene sine, Slur har jo prøvd å lese tankene hans før uten å lykkes, så Draco har nok klart å skjule det for ham.

Og når det gjelder om J.K dreper Harry, så synes ikke jeg det gjør noe, bare han får drept Voldemort først.
Håper Harry dør framfor Ron eller Hermione, de har reddet han så mange ganger, at hadde det ikke vært for dem så hadde Harry vært død for lenge siden.

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
12. January 2007, 12:49

Men Slur har jo sikkert fått vite en del av moren til Draco, for jeg kan tenke meg at hun visste hva Draco var blitt beordret til å gjøre. Ellers hadde hun vel ikke kommet til Slur og bedt om å inngå et Ubryterløfte! Så jeg tror Slur visste nøyaktig hva som skulle skje, han virket jo ikke det minste overrasket over å finne Humlesnurr på toppen av tårnet Wow

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
12. January 2007, 21:43

Nei før det er over så kommer nok både Wormtail og Snape til å hjelpe Harry på en eller annen måte, på grunn av dårlig samvittighet for drapet på James og Lily.

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
12. January 2007, 21:51

Severus Snape Skrev:Nei før det er over så kommer nok både Wormtail og Snape til å hjelpe Harry på en eller annen måte, på grunn av dårlig samvittighet for drapet på James og Lily.
Hmmm... Klarer liksom ikke å se for meg at Wormtail kommer til å hjelpe Harry pga dårlig samvittighet. Kanskje for å redde sitt eget skinn, den feige lille fisla... Har forresten filosofert over navnet Wormtail; Worm = orm, altså et annet navn på slange. (To) tail = å følge etter (evt dilte?), altså "Ormedilter"... En feig ormedilter, med andre ord. Noen som er enig i min lille, rare filosofi? Laugh

13. January 2007, 09:49

Wormtail, skylder livet sitt til Harry, var det ikke noe sånt i PoA?

og jo, bra filosofiBig Grin

"SECTUMSEMPRA!"

"AVADA KEDAVRA!"

"CRUCIO!"
13. January 2007, 10:04

Smurf80 Skrev:Men her snakker vi jo om eksivering, og det går jo uansett ikke an å eksivere innenfor portene på Galtvort..? Men om Slur hadde planlagt å ta med seg Harry til Voldie, da burde han jo laget en flyttnøkkel...
Jeg tror ikke det er bare bare å lage en flyttnøkkel innenfor Hogwarts' områder, dersom det ikke er mulig å immivere eller eksivere der. Da er det liksom litt paradoksalt at det bare skulle være å lage en flyttnøkkel for å komme seg inn eller ut. Når det gjelder flyttnøkkelen som ble laga til the Triwizard cup, tror jeg den er et unntak. Crouch jr. var en meget sterk trollmann, og Dumbledore stolte på ham (han trodde jo han var Moody), så det kan jo hende at han hadde blitt fortalt hvordan han skulle lage et unntak på immivering/eksiverings-regelen på området. Det kan godt hende at Chrouch klarte å knekke koden selv også, men det tror jeg ikke er spesielt sannsynlig, ettersom Voldemort selv ikke klarer å komme seg inn. Men bottom line er: jeg tror ikke Snape bare kunne laga en flyttnøkkel for å ta med seg Harry. Dessuten var jo Harry under usynlighetskappa!

EDIT: Som C og bli Z påpeker, tok jeg feil

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
19. February 2007, 17:49

Smurf80 Skrev:
Severus Snape Skrev:Nei før det er over så kommer nok både Wormtail og Snape til å hjelpe Harry på en eller annen måte, på grunn av dårlig samvittighet for drapet på James og Lily.
Hmmm... Klarer liksom ikke å se for meg at Wormtail kommer til å hjelpe Harry pga dårlig samvittighet. Kanskje for å redde sitt eget skinn, den feige lille fisla... Har forresten filosofert over navnet Wormtail; Worm = orm, altså et annet navn på slange. (To) tail = å følge etter (evt dilte?), altså "Ormedilter"... En feig ormedilter, med andre ord. Noen som er enig i min lille, rare filosofi? Laugh
Det er ikke det at han har dårlig samvittighet tror jeg. Han er magisk knyttet til Harry(enten Harry liker det eller ikke) fordi Harry reddet skinnet hans, og er dermed nødt til å skylde Harry livet sitt... Ikke gunstig for Voldemort å ha en tjener som skylder erkefienden livet akkurat.. spennende å se hva som skjer!!
Rolleyes

Håsblås, faktisk..
Molde! Jeg har flytta til Molde!!!

Nitwit, Oddment, Blubber and Tweak!
14. July 2007, 03:18

Pettigrew spiller en utrolig fremtredende rolle, ja.
Og angående Snape, han er god, men han liker det ikke helt. Han er ikke en Death Eater lengre. Jeg liker å si "forsåvidt god". Det var en hensikt med drapet av Dumbledore.
Post Reply 

Forumhopp: