|
Snape, death eaters, inc? - Er Snape en dødseter?
|
|
2. January 2004, 16:30
|
|||
|
|||
|
RE: Snape, death eaters, inc? - Er Snape en dødseter?
I slutten av bok 4 ble Prof Snape bedt om å gjenoppta sine plikter fra forrige gang The Order ble samlet. Men hva var de tingene Snape ble beordret om å gjøre? Han er spion for Dumbledore, javel, men hva betyr det?
I kapittel 26, forklarer Snape at "jobben hans" er å finne ut hva Voldemort forteller sine Death Eaters. Men hvordan gjør han dette? Enten bruker han Legilimency, eller så dukker han faktisk opp på Death Eater-møtene. Det er mulig at Snape faktisk bruker Legilimency på de andre Death Eaterne, han har et nært forhold til Lucius Malfoy, som på sin side ikke ser ut til å ane noe som helst om at Snape jobber for Dumbledore. Lucius anbefalte faktisk Snape for Umbridge, hemhem. Det er også en mulighet for at Snape var under en av hettene da Death Eaterne samlet seg i slutten av bok 4. Dette kan forklare hvorfor han ble så blek da han så Harrys minner om Cedrics død. På den annen side, om Snape har gitt opp Death Eaterne, hvorfor dukket han opp der? Kanskje han ikke hadde noe valg pga The Dark Mark. Sirius' bror ble myrdet da han ønsket seg ut av den gjengen. "You just don't hand in your resignation to Voldemort". Hvordan kan Snape gå rundt helt fri og frank dersom han har sagt opp jobben som Death Eater? Og hvorfor er da Lucius fortsatt kompis med ham om han har forrådt dem? I bok 4 forteller Dumbledore at Snape fungerer som en "dobbeltagent", og at han fortsatt er en Death Eater. Siden Snape er en dyktig Occlumens klarer han nok å styre sine følelser slik at ikke engang Voldemort klarer å finne ut om han lyver eller ei. I bok 4 sier Voldemort dette om 3 forsvunne Death Eatere: One, too cowardly to return.. he will pay. One, who I believe has left me forever.. he will be killed, of course.. And one, who remains my most faithful servant, and who has already reentered my service. He's at Hogwarts. Den enkleste løsningen er at den feige er Snape, den som har forlatt dem og vil bli drept er Karkaroff og den trofaste tjeneren er Crouch jr. Men er det nå så sikkert at det er Crouch som er den trofaste tjeneren? Var han en Death Eater før han ble sendt til Azkaban? Reentered my service, da må han en gang tidligere ha vært med. Hvorfor ble han drept/fratatt sjelen? Enten var Dementorene allerede under Voldemorts makt, eller så ble antagelig Fudge "påvirket" litt av godeste herr Malfoy, som er veldig ivrig etter å fjerne spor om at Voldemort har returnert. Dersom Crouch jr IKKE var en Death Eater tidligere, er dette veldig skummelt. Da må vi begynne å lete etter en ANNEN faithful servant som har gått inn i Voldemorts tjeneste på Hogwarts. Poenget er. Snape kan ikke ha vært feigingen som vil bli straffet, fordi da ville neppe Lucius Malfoy fortsatt å være kompis med ham. Snape ville ikke kunnet gått ut av døra, på samme måte som at Sirius måtte holde seg inne. Hva mener dere? (Opplysningene hentet fra New Clues to Harry Potter / Galadriel Waters) Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
2. January 2004, 16:38
|
|||
|
|||
|
Snape har selvfølgelig ikke slutta som Death Eater. Hvordan skulle han da kunne spionere. Han er med, men bare som spion for ordnen. Han var trolig der da Cedric ble drept, men kunne ikke gjøre noe med det, da det ville avsløre ham, og ødelegge masse for hele kampen mot Voldemort. Snape ville nok blitt drept - ihvertfall ville ikke Lucius like ham - om han ga opp Death Eaterne. Det er jo på denne måten han best kan spionere også.
"Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
2. January 2004, 16:38
|
|||
|
|||
|
[color=#1B4700;]Mye bra i det der ja. Det kan være han jobber for Dumledore, samler opplysninger fra Voldie, og om han må gi rapport fra Hogwarts bare gi ting han har avtalt med Dumbledore. Men det kan også gå den andre veien. Han gir bare opplysninger til Dumbledore som Voldemort har tillatt.
Ville Snape greid å lyve for Dumbledore?[/color] "A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet." ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ |
|||
|
2. January 2004, 16:48
|
|||
|
|||
|
Oi! Mye smart her! Snape kan vel ikke ha vært sammen Voldemort og Death Eaterne i bok 4, siden man hverken kan immivere eller ekskivere fra Hogwarts. Dessuten så var han jo på plass med Dumbledore og McGonnagall like etterpå.
Jeg tror at Crouch var en Death Eater før han ble sendt til Azkaban. Det er jo litt rart hvis han først blir tatt sammen med en gjeng Daeth Eatere uten å være det, for så å bli en Death Eater med en gang han slipper ut, uten å ha noen kontakt med Voldemort. Jeg tror Snape fortsatt later som at han er en Death Eater, kanskje han til og med er det? JKR har jo sagt at vi ikke må bli for glad i Snape. Tror at han blokkerer tankene sine for Voldemort og Dumbledore slik at begge tror at han er på deres side. Er Oyvindo på Gompebeskyttelsens forum: http://lotr.rpgadvance.com/ootp/ H¤U¤F¤F¤L¤E¤P¤U¤F¤F Nitwit!Blubber!Oddment!Tweak! |
|||
|
2. January 2004, 21:08
|
|||
|
|||
|
eg tror ikkje at snape var der i bok 4 pga det med imiveringen og eksiveringen på hogwarts, men det er jo en god grunn for ham som unskyldning... viss han da har vert på resten av møtene ville vell lucius fortsatt like ham. Det kan være at snape har fått en straff for dette, men det var litt rart viss han var med death eaterene at han ikke viste om at de lurte harry i 5. boka.
viss snape faktisk ER en death eater og ikkje bare later som, så koffor tilkalte han da alle de andre medlemmene i ordenen da han skjønte at de lurte harry?? Klem fra Aillya=) |
|||
|
2. January 2004, 23:58
|
|||
|
|||
Aillya Skrev:viss snape faktisk ER en death eater og ikkje bare later som, så koffor tilkalte han da alle de andre medlemmene i ordenen da han skjønte at de lurte harry??Fordi han ikke ville bli avslørt? Gode poeng, forresten. *notere seg* Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
3. January 2004, 00:34
|
|||
|
|||
|
Jeg tror ikke praktiserer som Death Eater mer enn det som kreves for at de andre Death Eaterne skal tro på ham... Men egentlig er han god.
Jeg stoler på Albus' nøye vurderinger av ham! "Well it just doesn't work like that. You are writing children's books, you need to be a ruthless killer." |
|||
|
3. January 2004, 13:36
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:Han kunne bare late som om han ikke forsto Harrys hint.Aillya Skrev:viss snape faktisk ER en death eater og ikkje bare later som, så koffor tilkalte han da alle de andre medlemmene i ordenen da han skjønte at de lurte harry??Fordi han ikke ville bli avslørt? Gode poeng, forresten. *notere seg* Albus' vurderinger stoler jeg slett ikke på. Det gjør vondt å si det, men jeg stoler rett og slett ikke på den gamle mannen... altså, først så ansetter han en lærer med Voldemort i bakhodet, og så ansetter han en lærer som er en helt annen enn han han later som han er. Når det er sagt, så stoler jeg egentlig på Snape. Men det kan godt hende at det er han som has already reentered my service. Jeg tror ikke han var tilstede da Voldemort kom tilbake, men jeg tror han later som om han er en Death-Eater. Good Hufflepuff, she took the rest And taught them all she knew. |
|||
|
25. January 2004, 19:10
|
|||
|
|||
|
Her blir det mye troing. Gleder meg til å få vite mer.
Et viktig punkt her er jo hva befinner seg i hodet til Snape og hvem er flinkest til å lese hoder. Dumledore eller Voldemort. Jeg holder en knapp på Dumbledore. Snape er en spion hos death-eaters, tror jeg. Han forer Voldermort med uviktige ting som skjer på skolen, og så lenge Snape har noe å komme med. Studere ikke Voldemort ham ekstra nøye. Men det er jo da helt klart at Snape må ha konsentrert seg og jobbet hardt når han gikk "inn" i Voldemorts tjeneste igjen etter Voldemort kom tilbake. 7 bøker, hva nå? |
|||
|
26. January 2004, 14:20
|
|||
|
|||
heffalump Skrev:Et viktig punkt her er jo hva befinner seg i hodet til Snape og hvem er flinkest til å lese hoder. Dumledore eller Voldemort.Dumbledore eller Voldemort, ja. Eller kanskje Snape. Good Hufflepuff, she took the rest And taught them all she knew. |
|||
|
20. February 2004, 14:40
|
|||
|
|||
|
Snape er god det er jeg ganske sikker på da.
That's why all griffingdoor sings Weasley is the king. |
|||
|
20. February 2004, 19:16
|
|||
|
|||
|
Næsj, da.. Dumbledore er best!
Utrolig mange som kommer med gode forslag! Jeg er ikke så flink til å tenke på sånt, men jeg tror at Snape ikke kan ha vært der.. Vedder på at Albus har full kontroll på om Snape er ærlig eller ikke, og tror egentlig at Snape ikke er sååå ille innerst inne.. Han oppfører seg bare så ille mot alle andre som har gjort ham noe. F.eks. Harry, faren hans var jo slem mot Snape. Da liker ikke Snape vennene til Harry heller. : :
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
20. February 2004, 21:16
|
|||
|
|||
|
Jeg tror at Snape ennå ikke har bestemt seg for hvilken side han er på, og at han kommer til å gå over til den siden som ser ut til å vinne tilslutt.
Er Oyvindo på Gompebeskyttelsens forum: http://lotr.rpgadvance.com/ootp/ H¤U¤F¤F¤L¤E¤P¤U¤F¤F Nitwit!Blubber!Oddment!Tweak! |
|||
|
21. February 2004, 22:38
|
|||
|
|||
|
den var ikke dum den Grawp. det har ikke jeg tenkt på men han er nok god.(håper jeg da.)
That's why all griffingdoor sings Weasley is the king. |
|||
|
21. February 2004, 23:09
|
|||
|
|||
Ingrid Skrev:F.eks. Harry, faren hans var jo slem mot Snape. Da liker ikke Snape vennene til Harry heller. :De Snape virkelig er ekkel mot, er Harry og Neville. Hva har stakkars Neville gjort mot ham? Er forøvrig 100% enig med Grawp. Men jeg håper at han velger feil side. Good Hufflepuff, she took the rest And taught them all she knew. |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Utrolig mange som kommer med gode forslag! Jeg er ikke så flink til å tenke på sånt, men jeg tror at Snape ikke kan ha vært der.. Vedder på at Albus har full kontroll på om Snape er ærlig eller ikke, og tror egentlig at Snape ikke er sååå ille innerst inne.. Han oppfører seg bare så ille mot alle andre som har gjort ham noe. F.eks. Harry, faren hans var jo slem mot Snape. Da liker ikke Snape vennene til Harry heller. :
: