Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dada jobben - Hvorfor fikk slur endelig jobben?
26. July 2005, 11:21

Romilda vane Skrev:
Miss Lovegood Skrev:
Wiltersen's Wærste Skrev:hvis slughorn ble tatt av voldemort, ville aldri dumbledor fått vite m horcruxene!
Humlesnurr visste jo en del om horcruxene fra før da, han hadde jo for eksempel allerede skjønt at dagboka måtte være en horcrux

Dumbledore må ha vist hva en horcrux var for han fikk det virkelige minnet av harry.Han hadde jo allerede ødelagt den horcruxen som var i huset til Morfin. den ringen veit dere...Og det var før dumbledore henta harry
Ja, grunnen til at han ville ha sluggy var for å finne ut hvordan Voldemort hadde funnet ut om horcruxene og hvordan han reagerte. Kanskje et håp om å finne ut hvor mange han hadde lagd (som de gjorde)

SECTUMSEMPRA!
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
27. July 2005, 13:15

Jeg trudde det minnet var viktig ettersom Harry fikk vite hvor mange horcruxes det var. Syv stykker. Det at Voldemort hadde slike har Dumbledore visst eller mistenkt siden dagboka og det Voldemort sier til dødseterne på slutten av bok 4. At han er den som har gått lengs av alle trollmen for å få evig liv. Men det er ingen som har visst utenom Slughorn, at Voldemort har delt sjelen sin i syv deler. Dette er jo kjempeviktig for Harry å vite, ellers kunne Harry prøve å ta livet av han før alle horcruxene var ødelagt og det ville ikke vært noe vits for da hadde ikke Voldemort dødd uansett.
27. July 2005, 13:20

Jeg tror nok at Dumbledore ville ha det minnet for å vise det til harry og at de skulle prøve å forstå hva en horcrux var sammen... Er jo ikke sikkert at dumbledore viste hvordan han skulle forklare det med egne ord når han ikke viste hva slughorn sa om horcruxene...

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

¤Love Actually¤
27. July 2005, 16:32

Jeg synes det er litt rart å anta at Dumbledore som var en av tidenes største trollmann ikke skulle vite hva horcruxes var, men at Slughorn skulle vite det? Dumbledore har heller aldri hatt problemer med å forklare vanskelige og kompliserte ting til Harry før. Jeg trur det minnet var viktig fordi det var omtrent på samme tid Voldemort laget dagboken som var den første horcruxen. Dumbledore håpet minnet ville avsløre litt om Voldemorts tanker og ideer om horcruxes, og det gjorde det.
27. July 2005, 22:23

Hear, hear! ^ Smile

'I see you are - '
'Dumbledore's man through and through,' said Harry.
'That's right.'

5. August 2005, 20:28

Jeg tror dumbledore ville ha minnet fordi han ikke visste hva det inneholdt! Han visste ikke hvor mye slughorn visste eller hvor mye han hadde fortalt voldemort. Han hadde seff gjettet en god del, men han trengte minnet for å bekrefte antallet horcruxer.
5. August 2005, 21:57

jeg tror han både ville ha bekreftet hvor mange det var, og at Harry skulle forstå stemningen i rommet. jeg tror egentlig ikke Dumble ville klart å forklare hvordan det var, han visste det kanskje ikke selv engang, og uttrykket på Voldies fjes sa jo ganske mye det også...

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
23. August 2005, 12:13

*ro tilbake til temaet*
Tror Dumbledore ga Snape jobben i håp om å bryte den forbannelsen som visstnok hersket over jobben... eller noe sånt. Spiller ingen stor rolle lenger nå.

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
23. August 2005, 12:46

eller for å vise tillit til ham nå som han endelig trengte mer av den for å velge side?

Gi meg neste bok N
23. August 2005, 15:26

Jeg tror Dumbledores valg av lærer er av ganske mye større betydning enn vi tror. Det virker jo helt ulogisk at han skulle gjort av tilfeldigheter. Om det er en del av en plan eller bare en spesiell grunn vet jeg ikke...

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
23. August 2005, 16:43

Nei, Dumbledore er ikke, beklager var ikke så spontan av seg.

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
20. April 2006, 14:41

Jeg lurer på hvorfor humlesnurr lar snape være DADA lærer når han vet at han bare kommer til å være der i et år? også ut av skolen!

jeg vil gjerne få lov til å si et par ord. Og her kommer de: Dåsemikkel! Bælje! Snurrepiperi! Klyp!
20. April 2006, 15:33

Allerede diskutert her. Vennligst bruk søkefunksjonen før du poster nye tråder, Alex.

Nå har jeg limt sammen trådene, så om andre vil diskutere dette temaet videre, fyr løs!

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Post Reply 

Forumhopp: