Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dada jobben - Hvorfor fikk slur endelig jobben?
21. July 2005, 13:40
RE: Dada jobben - Hvorfor fikk slur endelig jobben?
nå har vi fått vite at det virkelig var en forbannelse over den jobben. ingen lærere som har hatt den jobben har vært på galtvort i over et år. Slur har ønsket jobben i mange år, men ikke fått den. ifølge det Slur sier til nnacrissa og bellatrix har han ikke fått jobben før fordi Humlesnurr er redd det vil føre han inn i gamle veier (eller noe sånt no). det viser vel kanskje at Humlesnurr aldri har stolt 100% på Slur. eller så er det bare forbannelsen han er redd for. men hvorfor har Slur endelig fått jobben? bare fordi de ikke fant noen annen til å ta jobben? jeg tro ikke det, han kunne jo i verste fall få en fra magidepartementet. i og med at Slur fikk jobben ble vel humlesnurr klar over at dette nok kom til å bli hans siste år som lærer. Slur må vel også ha visst om forbannelsen, og hvorfor ville han fortsatt ha jobben?

"Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
21. July 2005, 13:44

Fordi at dette året kom til å ende med Snape død og Dumbledore i live eller Snape i live på rømmen.

De har visst hele året at Snape ikke kommer til å være der i slutten av året.

Evnt. så er det det at for å finne ut det fra Slughorn måtte de få han til skolen og for å få han til skolen måtte de bli kvitt potions læreren og da var DADA jobben det eneste Snape kunne gjøre og måtte ta den.

SECTUMSEMPRA!
21. July 2005, 13:53

Rampage^ Skrev:Fordi at dette året kom til å ende med Snape død og Dumbledore i live eller Snape i live på rømmen.

De har visst hele året at Snape ikke kommer til å være der i slutten av året.

Evnt. så er det det at for å finne ut det fra Slughorn måtte de få han til skolen og for å få han til skolen måtte de bli kvitt potions læreren og da var DADA jobben det eneste Snape kunne gjøre og måtte ta den.
det trur jeg også. for å finne ut om horxrucene måtte dumbledor få slughorn til skolen og faget til slughorn er potion. dermed måtte slur overføres til DADA jobben.

...
21. July 2005, 13:59

Rampage^ Skrev:Evnt. så er det det at for å finne ut det fra Slughorn måtte de få han til skolen og for å få han til skolen måtte de bli kvitt potions læreren og da var DADA jobben det eneste Snape kunne gjøre og måtte ta den.
ja, det har jeg faktisk ikke tenkt på og det virker litt logisk, men på en annen måte ikke så logisk allikevel. for her har humlesnurr nekta Slur jobben i mange, mange år og bare fordi han skal ha tak i det minnet så bare gir han han den jobben. jeg er sikker på at Humlesnurr kunne fått tak i det minnet på andre måter.

21. July 2005, 14:31

Miss Lovegood Skrev:Jeg er sikker på at Humlesnurr kunne fått tak i det minnet på andre måter.
Men han trengte Harry til å skaffe minnet. Han klarte ikke/kunne ikke gjøre det selv.
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
21. July 2005, 14:53

jeg trur det er fordi han måtte ha Slughorn på Hogwarts

Y Sirius

And we must
21. July 2005, 14:57

tja, Kanskje han ville at Harry skulle skaffe det minnet fordi han selv var for opptatt. ellers, hvis Humlesnurr ikke hadde klart det tror jeg det må være nå virkelig mystisk med Slughorn.

humlesnurr ville ikke lure Slughorn til å gi han minnet, men var Harry metode noe bedre da? utnytte han når han var full

21. July 2005, 15:02

likte den metoden jegTongue samma måten som å få penger ut av foreldra sine når de har tatt noen glass for my.

Y Sirius

And we must
21. July 2005, 15:18

Harry hadde jo lært den metoden av Dumbledore! Han sjenket jo hun der barnehjem-damen for å få vite ting om Tom Riddle. Dumbledore sa jo at Slughorn begynte å bli paranoid fordi han forventet at Dumbledore skulle lure ham til å gi ham minnet. Så Harry fikk gjøre det, siden det var mer sannsynlig at Slughorn ville gi minnet til Harry. Og fordi Harry måtte lære seg å klare ting selv og ikke alltid stole blindt på at Dumbledor ville være der for å ordne opp...

'I see you are - '
'Dumbledore's man through and through,' said Harry.
'That's right.'

21. July 2005, 15:18

Miss Lovegood Skrev:tja, Kanskje han ville at Harry skulle skaffe det minnet fordi han selv var for opptatt. ellers, hvis Humlesnurr ikke hadde klart det tror jeg det må være nå virkelig mystisk med Slughorn.
Dumbledore sa jo selv at han har prøvd, men han lyktes ikke. Det minnet han fikk tak på var klusset med, fordi Slughorn skammet seg over det han hadde gjort.
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
21. July 2005, 18:49

Line Skrev:jeg trur det er fordi han måtte ha Slughorn på Hogwarts
og grunnen til det, er fordi voldemort er ute etter slughorn. hvis slughorn ble tatt av voldemort, ville aldri dumbledor fått vite m horcruxene!

...
21. July 2005, 19:01

Wiltersen's Wærste Skrev:
Line Skrev:jeg trur det er fordi han måtte ha Slughorn på Hogwarts
og grunnen til det, er fordi voldemort er ute etter slughorn. hvis slughorn ble tatt av voldemort, ville aldri dumbledor fått vite m horcruxene!
akkurat! så det var av prioritering til viktigere ting enn og nekte noen og undervise i yndlingsfagetsitt

Y Sirius

And we must
21. July 2005, 19:22

Wiltersen's Wærste Skrev:hvis slughorn ble tatt av voldemort, ville aldri dumbledor fått vite m horcruxene!
Humlesnurr visste jo en del om horcruxene fra før da, han hadde jo for eksempel allerede skjønt at dagboka måtte være en horcrux

21. July 2005, 19:28

Miss Lovegood Skrev:
Wiltersen's Wærste Skrev:hvis slughorn ble tatt av voldemort, ville aldri dumbledor fått vite m horcruxene!
Humlesnurr visste jo en del om horcruxene fra før da, han hadde jo for eksempel allerede skjønt at dagboka måtte være en horcrux
trur ikke det....... harry måtte få minne ut av slughorn så dumbledor kunne finne ut hva horcrux var og åsseb man lagde dem. hvertfall det jeg husker....

...
21. July 2005, 19:33

Wiltersen's Wærste Skrev:
Miss Lovegood Skrev:
trur ikke det....... harry måtte få minne ut av slughorn så dumbledor kunne finne ut hva horcrux var og åsseb man lagde dem. hvertfall det jeg husker....
Humlesnurr fortalte jo harry at han den gangen når Harry reddet Gulla hadde han lurt på om dagboken var en horcrux og jeg tror han viste de tinga fra Salzasar Slytherin og Helga Hufflepuff til Harry fordi han trodde det var horcruxer.

Post Reply 

Forumhopp: