|
Dumbledores maleri - Kan han fortsatt hjelpe?
|
|
30. July 2005, 15:10
|
|||
|
|||
|
RE: Dumbledores maleri - Kan han fortsatt hjelpe?
Nå når Dumbledore har blitt et maleri på rektorkontoret, kan han nå fortsatt hjelpe HArry fra denne posisjonen?
Vi har jo lest hvordan Dumbledore har rådført seg med de andre maleriene, kan ikke HArry nå gjøre det samme, og fortsatt få hjelp fra ham. Lurer på om Dumbledore husker alt fra da han levde å kan forklare dette med Snape til Harry? Også lurer jeg på om de ikke finnes et maleri av Sirius som Harry også kan snakke med. Er litt forvirret. Er det noen som kan forklare dette med maleriene for meg? Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
30. July 2005, 16:32
|
|||
|
|||
|
Dette har jeg også tenkt litt på... merkelig med de maleriene... det blir vel bare en skygge av Dumbledore tenker jeg, lurer på om han fortsatt har minnene fra da han levde.
Nirvana, Dream Theater, Metallica, Liquid Tension Experiment, Tori Amos, Mew, Sonata Arctica, Gåte, Kaizers Orchestra, Lumsk, Megadeth, System of a Down, Guns N' Roses, Coldplay, Marit Larsen, Franz Ferdinand, Foo Fighters, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, Vamp, BigBang |
|||
|
30. July 2005, 16:46
|
|||
|
|||
|
Jeg tror han fortsatt kan snakke med harry..for alle de andre portrettene som er der kan det.. de er jo der for å hjelpe de neste rektorene/rektorinnene i jobben..
jeg veit ikke om noen bilder av sirius jeg... men vi får sikkert vite noe mer i den siste boka Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free. ¤Love Actually¤ |
|||
|
30. July 2005, 17:27
|
|||
|
|||
|
Tror neppe det finnes noen malerier av Sirius.. Han var ikke en så veldig stor og viktig nok person til at noen skulle male han, og han virker ikke på meg som den typen som ville ha satt seg ned for å bli malt.
Maleriene som henger på veggen er jo der egentlig bare for å hjelpe rektorene, så kanskje de ikke kan hjelpe Harry? Men det er jo litt sykt hvis de ikke kan det og.. Har fundert litt på dette jeg også. Det er jo ikke sikkert at det er McGonagall som blir den neste rektoren, og det kan jo hende at en annen rektor kanskje ikke vil slippe Harry inn på kontoret sitt bare for at han skal få snakke med Dumbledore. Vi får vel bare vente og se.
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
30. July 2005, 19:58
|
|||
|
|||
|
Det kan godt hende at maleriet av Dumbledore kunne hjulpet Harry. Men spørsmålet er jo om Harry i det hele tatt kommer tilbake til Hogwarts. Han sa jo i HBP at han ikke kom til å komme tilbake selv om skolen åpnet igjen etter ferien, fordi han skulle ut i verden å finne de fire siste horcrux'ene.... eller husker jeg feil?
And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
30. July 2005, 21:03
|
|||
|
|||
|
Jeg mener også han sa det. men han kan vel ennå ta en tur innom Hogwarts hvis han kjenner den nye rektoren litt. jeg tror det er en grense for hvor mye informasjon maleriet kan gi Harry, men jeg tror det kan være en trøst for ham, og litt veiledning.
|
|||
|
30. July 2005, 23:59
|
|||
|
|||
|
Det har jeg også tenkt på. Jeg tror at malerier lagrer essensen til en person på en måte. Du kan snakke med maleriet og det kan vise følelser, men det er bare en liten flik av originalpersonen.
Vet ikke om jeg hadde orket en sånn erstatning for en person jeg nettop hadde mistet! Tenk å kunne snakke med ham eller henne, når du vet at de egentlig ikke eksisterer... Dette blir litt for dypt for min enkle hjerne
Siriusly! "HERMY! WHERE HAGGER!" - Grawp |
|||
|
1. August 2005, 06:59
|
|||
|
|||
|
Noen her som har lest "Den Mørke Materien" av Philip Pullman?. Der er det en egen verden hvor alle døde personer havner. Der lever de videre som spøkelser til de blir frigitt. Tenk om dette er likt i HP. At Dumbledore og Sirius er der et sted? Kanskje Harry kan snakke med den via det 2veis-speilet Sirius ga ham (vet han prøvde dette i OotP uten å lykkes)? Det som tirrer nysgjerrigheten min angående dette er at JKR ikke vil svare på spørsmål om dette speilet da det er viktig for plottet i 7eren. En annen grunn er at alt vi blir presentert for blir til nytte senere (ihvertfall ting som får litt spalteplass), og vi kan jo ikke akkurat si at Harry har hatt nytte av det ennå?
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
1. August 2005, 10:37
|
|||
|
|||
|
Jeg tenkte også på akkurat dette.... Da Harry så portettet hans henge på headmaster-kontoret, da tenkte jeg at Dumbledore kunne jo hjelpe Harry med Horcruxene som et maleri... Hmmmm.....
Og til Liave Ekeli: Det finnes da garantert hundrevis av malerier av Dumbledore, og han kan jo bevege seg fritt mellom sine egne malerier. Da trenger jo ikke Harry å være på Hogwarts for å få prate med ham... " 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape |
|||
|
1. August 2005, 16:18
|
|||
|
|||
|
J.K. Potter: Har lest "Den Mørke Materien", men det får meg heller til å tenke på de hviskende stemmene Harry og Luna hører bak sløret i the Department of Mysteries. Kan ikke skjønne hvordan Harry kan snakke med Sirius gjennom speilet, Sirius hadde det da ikke med seg når han døde?
|
|||
|
1. August 2005, 17:07
|
|||
|
|||
Fawkes Skrev:Og til Liave Ekeli: Det finnes da garantert hundrevis av malerier av Dumbledore, og han kan jo bevege seg fritt mellom sine egne malerier. Da trenger jo ikke Harry å være på Hogwarts for å få prate med ham...men dumbledore kan også bevege seg gjennom andre portretter i samme byggning eller no sånn. sånn som da mr Weasley ble skadet av slangen i OotF. da dro det ene portretet til et annet portret av seg og vandret derfra til andre portreter i samme bygning for å se bedre ... |
|||
|
1. August 2005, 23:23
|
|||
|
|||
|
Har også lest den mørke materien men tviler på at Rowling tenker i den retningen.
Uansett - om Dumbledore's maleri kan hjelpe eller ikke er det bare Rowling som kan svare på så vi får vel vente til neste bok når enn den kommer... likevel kan det umulig være en erstatning av "orginalen." Lurer på om Harry forteller McGonagall om Horcruxene til slutt? http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...) |
|||
|
2. August 2005, 15:53
|
|||
|
|||
J. K. Potter Skrev:En annen grunn er at alt vi blir presentert for blir til nytte senere (ihvertfall ting som får litt spalteplass), og vi kan jo ikke akkurat si at Harry har hatt nytte av det ennå?Enig. Alle gavene som Harry har fått tidligere har alltid kommet til nytte, men det er ikke sikkert speilet blir brukt på den måten du tror. Det kan jo være at han,ron oh hermione vil bruke det til å kommmunisere under jakten på horcruxene, eller med Ginny når han er på reisefot? Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
3. August 2005, 09:11
|
|||
|
|||
Julie Skrev:J.K. Potter: Har lest "Den Mørke Materien", men det får meg heller til å tenke på de hviskende stemmene Harry og Luna hører bak sløret i the Department of Mysteries. Kan ikke skjønne hvordan Harry kan snakke med Sirius gjennom speilet, Sirius hadde det da ikke med seg når han døde?Det var egentlig bare en farfetchet teori. Men likebvel er det en grunn til at JKR nekter å svare på spørsmål om speilet. Alt hun vil si er at det er viktig for plottet i 7eren. Over til noe annet: Stemmene de hører i Mysterieavdelingen. Noen som har en ide? Kan vi støte bortpå dette igjen i 7eren? When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
3. August 2005, 19:27
|
|||
|
|||
Fawkes Skrev:Og til Liave Ekeli: Det finnes da garantert hundrevis av malerier av Dumbledore, og han kan jo bevege seg fritt mellom sine egne malerier. Da trenger jo ikke Harry å være på Hogwarts for å få prate med ham...Du har et poeng Fawkes. Kanskje dette er grunnen til at Humlesnurr i OotP sa at Magidepartementet kunne gjøre hva de ville, bare de ikke fjernet ham fra sjokoladefroskkortene. Eller...regnes de også som bilder tro? I så fall har han jo sikkert flere tusen bilder å bevege seg mellom.... Ok, innser at denne teorien er ganske far - fetched, men.... And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp