Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kjærligheten er... - Ifølge dumbledore, det sterkes i verden.
15. August 2005, 23:22
RE: Kjærligheten er... - Ifølge dumbledore, det sterkes i verden.
Kjærligheten er et stort tema i Harry Potter. Ikke bare Harrys forelskelser, men også at hans mor Lily døde fordi hun elsket han så høyt, eller hun offret seg for Harry, for å si det på en annen måte... Confused

Kjærligheten er også det Harry Potter har så mye av, og Voldemort ikke har en flik av.
Da Voldemort gikk inn i kroppen til Harry, for å få Dumbledore til og drepe Harry, holdt han ikke ut på grunn av all kjærlighet som var der. (Dette skjedde i Ministry og Magic i slutten av bok fem.)

Dumbledore sa også i bok fem, at det er et rom i the Department of Mysteries som alltid holdes avlåst, og at i det rommet, finnes det aller sterkeste og mystiske i hele verden...

...rommet som er fylt med kjærlighet.

Men! Hva med Harrys fremtidige kjærlighetsliv daWhat?
Vil han bli sammen med Ginny igjen, eller en annen?
Er han bestevenn, Ron, forelsket i Hermione? Isåfall, er det gjensidig?
Vil hans gode venner Neville og Luna kanskje finne kjærligheten?

In Love

Hvem vet?

What do I care how 'e looks? I am good-looking enough for both of us, I theenk! All these scars show is zat my husband is brave!

Fleur Delacour, Harry Potter and the Half-Blood Prince
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
16. August 2005, 12:16

Harry & Ginny blir sammen igjen. Nå har vi fått vite hvordan pairingsen her, og sånn blir det.
Ron & Hermione blir også sammen. De ble jo ikke formelt sammen i HBP, men det kommer. De er tydelig forelsket i hverandre, så Wink
Neville og Luna? Nja, en kan aldri vite vettu. Men det hadde vært søtt da Laugh

[color=powderblue]TO
16. August 2005, 18:15

sorry å måtte skuffe alle som tror på N/L, men JKR har sagt at det ikke kommer til å skje... sorry folks!

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
19. August 2005, 13:07

Dette kjærlighetsrommet, er det ikke det som til enhver tid er låst? I så fall var det vel det rommet Harry prøvde å dirke opp med kniven han fikk av Sirius, som førte til at knivbladet smeltet?
Jeg har en sterk følelse av at vi kommer tilbake til Department of Mysteries igjen. Kanskje på grunn av dette rommet, og kanskje Harry får stå ved gardinen der Sirius falt bak igjen?

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
19. August 2005, 19:47

Kjærlighet på alle plan står sterkt i bøkene ja. Og det er jo ikke tvil om at det er viktig. Hvordan skulle man klart seg hvis ingen var glas i enn og enn ikke hadde noen å dele sine tanker med. Voldermort er den ultimate egoisten. Bare opptatt av seg selv. Men har han alltid vært det. Eller er det et resultat av hans oppvekst? Har litt vanskelig for å tro at et menneske kan være tvers igjennom hensynsløs.

7 bøker, hva nå?
21. August 2005, 10:47

[color=#FFFFFF]Jeg kan tenke meg at den siste kampen mellom Voldie og Harry kommer til å foregå i Department of Mysteries, det må ha noe å gjøre med kjærlighetsrommet, kanskje Harry dytter Voldie inn der, og at Voldie dør av all kjærligheten.

Nirvana, Dream Theater, Metallica, Liquid Tension Experiment, Tori Amos, Mew, Sonata Arctica, Gåte, Kaizers Orchestra, Lumsk, Megadeth, System of a Down, Guns N' Roses, Coldplay, Marit Larsen, Franz Ferdinand, Foo Fighters, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, Vamp, BigBang
22. August 2005, 11:21

Ang. pairinger, så blir i alle fall ikke Harry sammen med noen andre enn Ginny, dersom han overhodet blir sammen med noen... det klarer jo til og med jeg å forstå, uromantisk som jeg enn er.

Kjærlighet, ja, jeg er nesten litt skuffet ang. det i HBP, jeg, eller kanskje jeg ikke leste godt nok mellom linjene. Etter OotP var det liksom så obvious, med powers the dark lord knows not og alt det der, men profetien er liksom ikke så viktig lenger (føler jeg), og da forsvant liksom dette med kjærlighet også... eller kanskje det bare var jeg som så det sånn.

Hei sveis!
4. October 2005, 18:04

Det er jo noe som heter at kjærlighet overvinner alt..

Så det er nok avgjørende i den siste kampen.

Viser at de er blitt tenåringer, sprengfulle med hormoner, er ikke bare glade barneår nå lenger. Og det som har forandret seg mest i bøkene, er at de nå konstant er bekymret for veldig mange ting. Men så har de også gjennom disse åra forstått hvor mye de andre betyr for dem, sånn som med at Harry er redd for at om Hermione og Ron kommer sammen at han blir utelukket, det samme går andre veien. Alle bekymringene deres er av kjærlighet til andre personer. (ble dette rotete nok forklart? hehe)

Dessuten hadde ikke Dumbldore terpa igjen og igjen hvor viktig det var at Harry hadde kjærligheten som våpen om det ikke blir bruk for det. Han nevnte det jo igjen i HBP.

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
2. December 2005, 17:45

Hmm...

Jeg tror at kjærlighet blir viktig i den siste boken, kanskje det største temaet, om han klarer å elske nok... kanskje...

Jeg tror også at det er litt viktigere å ta kenkken på Voldemort, enn å bli sammen med alle søte jenter.... Selv om jeg håper litt på da..Wink

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
2. December 2005, 22:46

Egentlig rart hvis kjærlighet skal knekke Voldemort i siste bok. Nå må han jo ha forstått betydningen med kjærligheten. Skal han gå i felle nok en gang. Han har jo gjort det en del ganger nå. Han er jo tross alt en av verdens største trollmenn gjennom tidene, så skal han drite seg ut med dette hver gang
11. December 2005, 19:09

Og dessuten så er vel Voldemort bevisst på dette med kjærligheten i Harry nå, er han ikke? Han vet jo alt om det der med en "mors kjærlighet" og at han ikke kan besette Harrys kropp fordi den er full av kjærlighet. Så han er nok obs på det.

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
11. December 2005, 20:25

Uanset hva, tror jeg ikke at Harry kommer til å drepe Voldemort med Avada Kedavra. Det er en utilgivlig forbannelse, og jeg tror ikke Harry vil klare å bruke den.
Som Dumbledore sa i slutten av OotP:
"In the end, it didn't mattered what spells you knew, it was your heart that saved you" eller noe sånn. Slik tror jeg også kommer til å skje i sjueren.

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
13. December 2005, 09:00

Lupus Skrev:Egentlig rart hvis kjærlighet skal knekke Voldemort i siste bok. Nå må han jo ha forstått betydningen med kjærligheten. Skal han gå i felle nok en gang. Han har jo gjort det en del ganger nå. Han er jo tross alt en av verdens største trollmenn gjennom tidene, så skal han drite seg ut med dette hver gang
Jeg tror at Voldemort skjønner at det er kjærligheten som skiller ham og Harry, og kanskje at det er kjærligheten som er Harrys våpen mot ham. Men, jeg tror ikke han forstår, eller kan forstå hvor sterk kjærligheten egentlig er. Han har jo tross alt aldri opplevd kjærlighet, og da kan han vel ikke vite hvordan det føles, eller hvor sterkt det føles heller...?

Så selv om han forstår betydningen av kjærligheten, er det ikke dermed sagt at han forstår den, hvis noen skjønner hva jeg mener. Han kan komme til å undervurdere styrken i den igjen, slik som han har gjort før.

Jeg er enig med Nil i at Harry ikke kommer til å bruke Avada Kedavra mot Voldemort, jeg tror også at det kommer til å skje på en annen måte. Og hvis Harry skulle forsøke å bruke Avada Kedavra mot Voldemort så ville han vel måtte avvæpne Voldemort først, ville han ikke? Ellers ville det vel skje det samme som i GoF, med Priori Incantatem...

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
2. January 2006, 03:17

Della Skrev:Harry & Ginny blir sammen igjen. Nå har vi fått vite hvordan pairingsen her, og sånn blir det.
Ron & Hermione blir også sammen. De ble jo ikke formelt sammen i HBP, men det kommer. De er tydelig forelsket i hverandre, så Wink
Neville og Luna? Nja, en kan aldri vite vettu. Men det hadde vært søtt da Laugh
Nei, nei, nei... Harry og Luna, Ron og Hermione, Neville og Ginny. Håper jeg.

"Make way for the heir of Slytherin, seriously evil wizard coming through..."
3. April 2006, 13:04

Jeg lurer på om Ron blir sammen med Luna jeg Wink Han sier jo at han bare liker Luna mer og mer (bruker de engelske navnene bare sånn at ingen tror jeg mener Lupin. Jeg mener Lulla)

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
Post Reply 

Forumhopp: