|
Aberforth
|
|
25. July 2005, 14:32
|
|||
|
|||
|
RE: Aberforth
Dumbledores bror dukker opp i periferien noen ganger, og det bør bety at han får en viktig betydning seinere. I intervjuet sier JKR dette om Dumbledore:
Sitat:JKR: I see him primarily as someone who would be self-taught. However, he in his time had access to superb teachers at Hogwarts, so he was educated in the same way that everyone else is educated. Dumbledore's family would be a profitable line of inquiry, more profitable than sweet wrappers. Det må bety at Aberforth dukker opp i HP7 - kanskje som en som har viktig informasjon om Albus som Harry trenger? Harry kan nå Albus gjennom portrettet og se tankene hans i pensieven, men det må være noe mer?? Hva vet vi om Aberforth - bortsett fra en underlig historie om en geit? Noen som har noen teorier? |
|||
|
25. July 2005, 15:10
|
|||
|
|||
|
han er jo medlem av ordnen og barmann på Hog's Head (mener jeg). ikke usannsynelig hvis han dukker opp i bok 7
... |
|||
|
25. July 2005, 15:28
|
|||
|
|||
Wiltersen's Wærste Skrev:han er jo medlem av ordnen og barmann på Hog's Head (mener jeg).hvordan vet dere at det er han? har hørt flere som har sagt at det er han... Y Sirius And we must |
|||
|
25. July 2005, 15:29
|
|||
|
|||
|
JKR har sagt det (mener jeg) et eller annet sted...
The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
25. July 2005, 16:30
|
|||
|
|||
Line Skrev:JKR røpte det i et intervju (som MsJoplin har vært så flink å oversette):Wiltersen's Wærste Skrev:han er jo medlem av ordnen og barmann på Hog's Head (mener jeg).hvordan vet dere at det er han? har hørt flere som har sagt at det er han... Edinburgh Book Festival Skrev:Lindsey Fraser: Why is the barman of the Hog's Head vaguely familiar to Harry? Is he Dumbledore's brother? La bonne volonté ne suffit pas ... |
|||
|
30. July 2005, 20:59
|
|||
|
|||
|
Oj, det visste jeg ikke. Interessant. Da burde han vel vært i begravelsen også. Og så kanskje han tar kontakt med the Order og blir med mer aktivt? Han må jo ha noen evner, siden han er broren til Dumbledore.
|
|||
|
30. July 2005, 21:05
|
|||
|
|||
Julie Skrev:Oj, det visste jeg ikke. Interessant. Da burde han vel vært i begravelsen også. Og så kanskje han tar kontakt med the Order og blir med mer aktivt? Han må jo ha noen evner, siden han er broren til Dumbledore.Han var i begravelsen! The barman from The Hog's head, skriver ikke JKR det? Jo.. det er nok Aberforth. Siden han har langt hår og skjegg, lukter geiter (han jinxet vel noen geiter etter det jeg kan huske) og likner på en Harry syns han har sett før. Jeg mener at det er Dumbledores bror.
Little darling, it's been a long cold lonely winter Little darling, it feels like years since it's been here Here comes the sun And I say it's allright Across the Universe ~ HP Accio |
|||
|
30. July 2005, 21:13
|
|||
|
|||
|
Det virker temmelig sannsynlig ja. Men det er vel tvilsomt at Aberforth har noe særlig utdannelse slik som Albus. Og derfor kan han ikke bli en erstatning for Dubledore.
|
|||
|
3. August 2005, 10:09
|
|||
|
|||
|
I GoF da Hagrid gikk i dekning etter at Rita Skeeter avsløre jøtul avstamningen hans sa Dumbledore at hans bror Aberfort ikke hadde gått i dekning da den geite saken kom ut. Videre fortsatte han med at han aldri hadde vært helt sikker på om Aberfort verken kunne lese eller skrive. Dermed kan vi vel anta at han kanskje ikke blir en fantastisk erstatning for Dumbledore
. En annen teori som ble nevnt tidligere er at han er medlem av OotP (dette er fakta) og at han muligens har info om Dumbledore som Harry trenger. Dette fikk meg til å undre litt, fordi JKR har sagt at vi vil bli mer kjent med et hittil ganske så anonymt medlem av Ordenen. Kan dette være Aberfort?? When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
3. August 2005, 11:16
|
|||
|
|||
J. K. Potter Skrev:I GoF da Hagrid gikk i dekning etter at Rita Skeeter avsløre jøtul avstamningen hans sa Dumbledore at hans bror Aberfort ikke hadde gått i dekning da den geite saken kom ut. Videre fortsatte han med at han aldri hadde vært helt sikker på om Aberfort verken kunne lese eller skrive. Dermed kan vi vel anta at han kanskje ikke blir en fantastisk erstatning for DumbledoreDet skulle ikke forundre meg om Aberforth viser seg å bli viktig, eller iallfall viktigere enn han har vært. Som barmann på Hog's Head har han nok hørt litt av hvert opp igjennom årenes løp som Harry kan trenge. |
|||
|
3. August 2005, 15:14
|
|||
|
|||
Mr. Potter Skrev:Det skulle ikke forundre meg om Aberforth viser seg å bli viktig, eller iallfall viktigere enn han har vært. Som barmann på Hog's Head har han nok hørt litt av hvert opp igjennom årenes løp som Harry kan trenge.Det er godt mulig ja + at han sikkert vet litt av hvert om Dumbledore. Men her er et par ting som taler mot at Aberfort er R.A.B.: - Han omtaler Voldie som the Dark Lord, på dødseter vis, noe som er lite trolig fra en som er så nært knyttet til Dumbledore (det skulle tatt seg ut om Aberfort var dødseter) - Ifølge Dumbledore var han praktisk talt evneveik - R??.....B ![]() ![]() - Sannsynligvis ville Aberfort kontaktet sin bror om han hadde gjort noe med/visste noe om horcruxene. Kort sagt: Jeg tviler veldig sterkt på at Aberfort Dumbledore er R.A.B When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
16. June 2006, 18:09
|
|||
|
|||
|
Jeg tror det er mer sannsynlig at R.A.S./R.A.B. er Regulus Svaart/Regulus Black.. Det er jo blitt sagt i noen andre teorier!
Den femte filmen ser bare helt SUPER ut!
|
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

.