Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slå voldemort - Hvordan?
20. July 2005, 19:28
RE: Slå voldemort - Hvordan?
Hvordan skal Harry kunne overvinne Voldemort? Humlesnurr lærte han jo ikke noen sterke formler som jeg hadde ventet i privat-timene. OG for å være ærlig så har jeg litt problemer med å se åssen kjærlighet alene skal kunne overvinne ham... Sterkeste formelen han har prestert hittil er vel Sectusempra, og med hva jeg leste i bok 5 burde vel Voldemort kunne motså denslags
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
20. July 2005, 20:02

Harry slår Voldemort ved å først ødelegge Horcruxene (noe du antakeligvis vet), men hvilken trylleformel han kommer til å bruke, er vanskelig å si.
Kjærlighet dreper ikke Voldemort. Men en kraftig forbannelse sammen med kjærlighet tar nok knekken på vår kjære fiende...
Tror Harry kommer til å bruke Avada Kedavra eller noe lignende...Selv om det er en utilgivelig spell, tror jeg han blir tilgitt hvis han dreper Voldemort.

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
20. July 2005, 20:03

Jeg tipper han får bli med i The Order of the Phoenix, der har han da mange å lære av.
20. July 2005, 20:08

kjærlighet kan nok ikke alene overvinne han, men det spiller nok en viktig rolle, det var jo for eksempel med bare kjærlighet at Lilly reddet Harry. Ellers syns Harrys prestasjon av sectusempra var veldig bra, han trengte ikke en gang og øve på den, og med det hatet han har til voldemort tror jeg ikke det skal være noe problem å bruke avada kadavra mot han. og for å overvinne voldemort må han jo så klart ødelegge horcruxene, nå veit han jo allerede hva de fleste horcruxene er og noen er allerede blitt ødelagt så jeg tror han kommer til å klare det. dessuten har han jo hele føniksordenen i ryggen for ikke å glemme ronny og hermine, jeg tror de kommer til å spille viktige roller, kanskje spesielt hermine, som kanskje er en av de flinkeste elevene som har gått på Galtvort.

"Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"
20. July 2005, 20:19

Julie Skrev:Jeg tipper han får bli med i The Order of the Phoenix, der har han da mange å lære av.
Er ikke Ordenen bare for merårige trollmenn? De som er ferdig med skolen? Mener å huske at Fred og Frank ikke kom inn selv om de var mydige i bok 5
20. July 2005, 21:05

hmm. Det var ikke bare Mrs Weasley som skulle beskytte dem da? Husker ærlig talt ikke helt. Men de kan da gjøre en untakstilstand, det er tross alt Harry det er snakk om?
20. July 2005, 23:01

Julie Skrev:hmm. Det var ikke bare Mrs Weasley som skulle beskytte dem da? Husker ærlig talt ikke helt. Men de kan da gjøre en untakstilstand, det er tross alt Harry det er snakk om?
det var hun som ville beskytte de og ikke ville at de skulle være med for de det var for farlig. men hvis Harry ikke drar tilbake til Hogwarts så må han jo få bli med i Ordnen for da er han jo "ferdig" med skolen

Y Sirius

And we must
20. July 2005, 23:04

Uansett om han blir medlem av ordenen eller ikke så kommer han til å få hjelp av de aller fleste medlemene der.
21. July 2005, 01:12

Harry blir 17, dvs "at age" i magi verden så kan hende han joiner OOTP.

Hvordan Harry skal drepe Voldemort blir et annet spørsmål. Harry lærte det viktigse av Dumbledor. Hva som gjør Voldemort udødelig og det er det aller viktigste han kunne ha lært. Det gjør Voldemort sårbar. Harry vet om hans sti mot udødelighet.

Men om dere husker i GoF, da Harry og voldemort duelerte og hva Dumbledor sa? Når 2 tryllestaver med samme kjerne møtes skjer det utenkelige tinger. Jeg tror at Voldemort sender avada kadavra mot Harry, som da blir absorbert i staven til Harry, dreper Harry (sukk) og backfire over Voldemort.

Tror ikke helt på den teorien, for jeg vil ikke at Harry skal dø Sad
21. July 2005, 09:02

nei harry dør først. det er eg nesten sikker på. harry ser at voldemort dør, før han eventuelt dør selv.... det er jo tross alt harry sins synsvinkel vi ser det fra...
men eg vet jo selvfølgelig ikke..

Klem fra Aillya=)
21. July 2005, 10:46

Line Skrev:
Julie Skrev:hmm. Det var ikke bare Mrs Weasley som skulle beskytte dem da? Husker ærlig talt ikke helt. Men de kan da gjøre en untakstilstand, det er tross alt Harry det er snakk om?
det var hun som ville beskytte de og ikke ville at de skulle være med for de det var for farlig. men hvis Harry ikke drar tilbake til Hogwarts så må han jo få bli med i Ordnen for da er han jo "ferdig" med skolen
trur nok harry vender tilbake til Hogwarts allikevel. noe med bryllupet til rulle og fleur for han til og skifte mening (trur jeg)

...
21. July 2005, 13:37

det at hermione kanskje er den skarpeste av elevene som har gått på hogwarts har ikke noe særlig å si når det kommer til å drepe Voldemort. Hun kommer til å ha en viktig rolle når de skal finne Horcruxene, men ikke i selve kampen. Dere vet jo at Harry var den beste i kullet i DADA.
Harry og Voldemort dør. Tror at Voldemort ikke kommer til å "leke" med Harry som han gjorde i GoF. Da han undervurderte kreftene til Harry. Nå kommer de til å gå rett på sak, og ha en historisk stor duell.

22. July 2005, 11:53

men eg har tenkt på en ting....hvis harry dreper voldemort, er det ikke sannsynlig at voldemort kommer tilbake som et spøkelse?
for i OotP sier jo Nick til harry at de som er redd for å dø som kommer tilbake som spøkelser? og voldemort er jo VELDIG redd for å dø...
tør ikke tenke på kordan voldemort hadde vert som spøkelse, og tror heller ikke magiverden har så lyst å ha han flygende rundt der liksom...

Klem fra Aillya=)
22. July 2005, 11:59

trur ikke voldemort blir et spøkelse. han velger nok "å gå vidre" som nick også sa..... trur også at harry dør i kampen mot voldemort, men håper det ikke!!!

...
22. July 2005, 12:05

Harry dør nok i kampen. Han møter foreldrene, Sirius og DD! Big Grin

Men hvis Voldemort kommer tilbake som spøkelse(lite sannsynlig) blir det fullstendig kaos!

Men Nick sa jo også at de fleste valgte å gå videre.

Post Reply 

Forumhopp: