Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The gleam of triumph - Dumbledore i gof
21. November 2005, 21:02

Kanskje det er der det ligger... Nå er vi for så vidt tilbake til den teorien med blodsbånd igjen. Voldemort har jo nå litt av Harrys blod i seg. Kanskje Dumbledore så at Voldemort hadde gjort enda en ting for å 'mark Harry as his equal', nemlig å bruke hans blod når han først skulle gjenoppstå, og dermed samtidig gitt Harry et middel han kunne bruke mot ham...?

Dette blir jo bare spekulasjoner selvfølgelig, jeg tør ikke gjette på hva Rowling har pønsket ut. Dama klarer jo å lure meg hver bidige gang jeg prøver.... Tongue

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
17. January 2006, 15:45

M'kay..
*Skal prøve å forklare hva jeg tenker..*
Først av alt, jeg tror aldeles ikke Dumbledore er ond, men..

I går kveld rett før jeg sovnet, tenkte jeg på Snape sin rolle på begge sider.. (ble vel avledet fra tanken om Snape som dobbelt-dobbelt-spion).. Da kom jeg på at vi flere ganger har sett/lest/hørt begrunnelser for at Snape skal være god, men etter hva jeg husket på liggende rygg (avledet fra metaforen "på stående fot"), er det eneste som har faktisk talt til at han skulle vært god, at Dumbledore går god for ham.. Ingen andre vet hva som skedde, Dumbledore sier ingenting, og vi ser ingen andre spor (utenom histen og pisten at han hjelper Harry å overleve fra Voldemort og things like that, yeah?)..på at han er god.. hehe..så derfor tenkte jeg..kanskje Dumbledore ikke vil gi noen grunn til at han stoler på Snape, fordi han ikke har noen grunn..men da ville han ikke gått god for ham..hvis ikke han var ond også?..

Seff var dette bare noe som dukket opp i hodet mitt en søving kveld, men det var en tankevekker likevel.. Jeg vil likevel fortelle dere at jeg hele veien har trodd at både Dumbledore og Snape er gode, og det tror jeg enda... Ville bare nevne det her likevel.. Wink

PS: Er det forresten noen som vet hvor jeg finner det emnet hvor man kan poste ting fra virkeligheten som fikk deg til å tenke på Harry Potter? Kom over et fancy barberingsskum nedi Milano skjønner dere.. Big Grin ..har letet over alt, tror jeg, men finner det ikke... Sad

Fang [Julestemning] Xmas
Finn alle innlegg av denne brukeren
17. January 2006, 16:04

Sitat:PS: Er det forresten noen som vet hvor jeg finner det emnet hvor man kan poste ting fra virkeligheten som fikk deg til å tenke på Harry Potter? Kom over et fancy barberingsskum nedi Milano skjønner dere.. Big Grin ..har letet over alt, tror jeg, men finner det ikke... Sad

Fang [Julestemning] Xmas[/quote]
Du kan jo "søke" på den knappen helt øverst vettu... Tongue Tror emnet het "Harry Potter i Hverdagen" eller no' sånt. Smile

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
17. January 2006, 16:19

Fang Skrev:PS: Er det forresten noen som vet hvor jeg finner det emnet hvor man kan poste ting fra virkeligheten som fikk deg til å tenke på Harry Potter?
"Harry potter i hverdagen" Smile

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
22. January 2006, 13:13

Nja, tilbake te tema?
Kanskje vi må prøve å bruke noe av den "informasjonen" vi fikk om Voldemort i HBP. Glimt fra fortiden hans, altså. Dumbledore innså noe, og selv om Voldemort nettopp hadde gjenoppstått tror jeg at noe av det Harry sa fikk Dumbledore til å innse at Voldemort allikevel ikke ville forbli levende mye lenger. Derfor tok han Harry inn til privattimer i HBP for å gi ham akkurat det han trengte i hjelp til å slå Voldemort.
Jo si? Kanskje det Dumbledore tenkte på i GoF var det som fikk ham til å lære Harry om Voldemorts fortid i HBP. Men hva?!

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
22. January 2006, 16:22

Nilboriel Skrev:Jo si? Kanskje det Dumbledore tenkte på i GoF var det som fikk ham til å lære Harry om Voldemorts fortid i HBP. Men hva?!
Ai si..
Men hva mener du med de siste to ordene? "Men hva?!"? Var det ikke nettopp det da? Voldemort tålte nå Harry og derfor..eller vent..nei..du ahr rett..HVA?!

Noen?!
Finn alle innlegg av denne brukeren
Post Reply 

Forumhopp: