|
The gleam of triumph - Dumbledore i gof
|
|
17. October 2005, 14:25
|
|||
|
|||
|
RE: The gleam of triumph - Dumbledore i gof
Vel, dere husker vel tilbake til GoF da Harry kom tilbake fra turneringen?
Sitat:"He said my blood would make him stronger than if he'd used someone else's," Harry told dumbledore. "He said the protection my - my mother left in me - he'd have it too. And he was right - he could touch me without hurting himself, he touched my face." I intervjuet TLC og Mugglenet hadde med JKR blir dette nevnt: Sitat:MA: Does the gleam of triumph still have yet to make an appearance? Så hva kan det være? Hvorfor fikk Dumbledroe plutselig triumf i ansiktet når han hørte om Voldemorts gjenoppstandelse. Det er viktig, og vi skal finne ut av det! Grunnen til at tråden puttes her er at vi står friere til å dra ut tegn vi har funnet i HBP og ikke være bunnet av spoilerne - noe som har glippet litt i bok 1-5. No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
17. October 2005, 16:26
|
|||
|
|||
|
Det har jeg alltid lurt på. Var omtrent slik at jeg lurte på at Dumbledore var ond eller noe, lol. Men tror det var mer slik at han forstod at han hadde rett i noe som han lenge hadde gått rundt og lurt på. Men det gir ikke så mye mening at det skulle vært mye triumf i å miste et våpen mot Voldemort.
http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...) |
|||
|
17. October 2005, 17:01
|
|||
|
|||
|
Ja, jeg har også alltid lurt litt på det.. Kanskje Voldemort gjorde seg selv "svakere" i Dumbledore's øyne ved å bruke et blod som ikke har splittet sjelen sin??
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
17. October 2005, 17:42
|
|||
|
|||
|
Det jeg leste på mugglenet en tid tilbake var at det var mulig at Dumbledore triumferte over at Voldemort nå var menneskelig nok til å dø.
Men etter HBP og Horcruxene, henger jo ikke dette på greip heller. Som deg, quizgirl, begynte jeg å tvile på om Dumbledore var ond allikevel, men etter en stund bestemte jeg meg for at det måtte ha en betydning som jeg ikke visste ennå. Men hva kan det være? Mulig det har noe med Horcruxene å gjøre? No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
18. October 2005, 18:49
|
|||
|
|||
|
Det kan jo være at dette at Voldemort brukte blod fra Harry gjorde at det oppstod enda et bånd mellom Harry og Voldemort? Noe som vi har enda å se?
Det kan være at det rett og slett var at han når var et skritt nermere å dø totalt, selv om horuxene er i veien da, men det virker som og Dumbledore reagerer på noe av det Harry sier direkte. Med at Harry og Voldemort tydeligere ble knyttet sammen, med at nå kan voldemort faktisk ta på ham. I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
19. October 2005, 19:28
|
|||
|
|||
|
den teorien din tonks likte jeg. for da for kanskje harry enda en større sjangs til å slå voldemort, og da ville han jo smilt, for det er positivt.
Y Sirius And we must |
|||
|
2. November 2005, 09:08
|
|||
|
|||
|
Jeg tror kanskje det var fordi Voldemort nå var menneskelig nok til å dø. For det at Voldemort kan dø betyr jo at den biten av sjelen hans som fremdeles er i kroppen også kan dø, selv om Harry blir nødt til å finne de andre Horcruxene først....
Bare en tanke som slo meg akkurat nå...jeg vet ikke om det var så mye mening i den...
And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
2. November 2005, 10:30
|
|||
|
|||
|
Jeg kan ikke få meg til å tro at Dumbledoor er ond. Da liker jeg teorien om at Voldy med Harrys blod viste han var/gjorde seg dødelig, noe Dumbiss innså med en gang.
Machbeth. Botanisk hake. Demonkrati |
|||
|
4. November 2005, 21:18
|
|||
|
|||
|
Jeg tror ikke at Dumbledore var ond, men at han fikk et øyeblikks triumf over at han så at Voldemort ikke er uovervinnelig, og at Harry faktisk nå har en sjanse til å drepe ham. Og det ble så overveldende at han ikke greide å skjule det.
Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
17. November 2005, 16:56
|
|||
|
|||
|
Det der har jeg aldri skjønt. Hver eneste gang jeg kommer til 'gleam of triumph'-setningen, begynner jeg å lure på hva i all verden det betyr. Vi får bare vente å se. Gleder meg i hvert fall til å finne det ut helt sikkert!
*H*O*G*W*A*R*T*S*!* |
|||
|
18. November 2005, 14:18
|
|||
|
|||
|
JKR har sagt at "The Gleam of Triumph" vil bli viktig for konklusjonen av bok sju, og jeg har en liten teori:
"The gleam og trimuph", kan det være at Dumdledore nå så at profetien var fullført? (Han fikk jo det glimtet i øynene da han hørte at Voldemort hadde tatt blod fra Harry.) Voldemort ga Harry litt av sin sjel da han prøvde å drepe baby-Harry og "marked him as his equal", og i GoF da Voldemort fikk litt av Harrys blod så hadde de begge fått litt av hverandres sjel og blitt "euqal"? Harry fikk litt immortality av Voldemort og Voldemort fikk litt humanity av Harry. De er nå jevnbyrdige. Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
18. November 2005, 21:30
|
|||
|
|||
Hitchi Skrev:Det der har jeg aldri skjønt. Hver eneste gang jeg kommer til 'gleam of triumph'-setningen, begynner jeg å lure på hva i all verden det betyr. Vi får bare vente å se. Gleder meg i hvert fall til å finne det ut helt sikkert!Jeg har det også på samme måte. Hver gang jeg leser det merker jeg at JKR vet noe som jeg ikke vet, og jeg har på følelsen at løsningen liksom ligger rett foran nesen på meg, jeg klarer bare ikke se den. For det må jo være noe ganske viktig, ellers hadde hun aldri skrevet det... And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
20. November 2005, 14:25
|
|||
|
|||
|
Er vel ikke akkurat noe bombe at JKR vet noe du ikke vet om dette temaet. Uansett så tror jeg "konklusjonen" til Rowling blir genial samma hva som skjer. Hun har nå bevist gang på gang at hun kanskje verdens beste forfatter(i hvert fall for barn).
|
|||
|
21. November 2005, 15:47
|
|||
|
|||
|
Hehe, nei jeg innser jo det. Men det som er, er at jeg er født med en utrolig nysgjerrighet, noe som betyr at jeg helst vil vite alt om alle og alt. Derfor irriterer det meg at jeg ikke vet (og ikke skjønner fult ut, heller) hva "the gleam of triumph" betydde.... Jeg er jo innstilt på å vente selvfølgelig.
Men jeg er helt enig med deg i at konklusjonen til Rowling kommer til å bli genial, og jeg tror ikke noen av oss kommer til å skjønne alt før vi faktisk leser det. Og det er det som er så spennende og bra med Rowling! And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
21. November 2005, 16:26
|
|||
|
|||
|
[color=#728FCE]Vel, jeg synes det er ganske skummelt, jeg.
No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp