Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Severus snapes deltagelse
12. January 2007, 16:36

Frank Skrev:Nu:
Slur venter til han har fått det ypperste bevis på tillit av Humlesnurr, altså Svartekunster-jobben (en jobb Humlesnurr har holdt tett inntil brystet siden Voldemort gjorde krav på den), så slår han til og dreper Humlesnurr når han er mest sårbar og minst venter det. Det gjør jo selvfølgelig jobben lettere for Slur...Og litt mer ondskapsfull.
Slur viser seg å være forbannet morderisk intelligent.
Tja, Dumbledore har ikke vært veldig nøye på hvem han gir jobben til. Krengle virket som en passe udugelig lærer, for ikke å snakke om Gilderoy Lockhart. Men hvis du mener at han har holdt jobben unna Snape ... virker det mer som om han har venta med det så lenge han kunne, fordi han har skjønt systemet i at en lærer i DADA bare holder et år. (Dessuten, men det har kanskje ikke så veldig mye å si, virker dette som en bra tilretteleggelse for Harry.)

Jeg tror at Snape og Draco kommer til å gå over til ordenens side. Grunnen er at jeg tror Draco vil gjøre et eller annet som gjør at Voldemort blir sint på ham; kanskje det at Snape måtte ta jobben til Draco, er nok, og Voldemort har sikkert ingen problemer med å drepe Draco. Snape er nødt til å beskytte Draco (jf. the unbreakable wow), og å stå åpenlyst på egen side er neppe lurt, når man har hatt såpass mye med begge sider å gjøre.
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
12. January 2007, 17:59

blir ikke jf. the unbreakable wow opphevet når jobben var utført?
og jobben ble jo utført..

jeg vil gjerne få lov til å si et par ord. Og her kommer de: Dåsemikkel! Bælje! Snurrepiperi! Klyp!
12. January 2007, 19:14

Nei, den delen av løftet hvor Narcissa ber Snape om å beskytte sønnen hennes, står uavhengig av resten av oppdraget. Det er jeg ganske sikker på.
Post Reply 

Forumhopp: