|
Severus snapes deltagelse
|
|
12. January 2007, 16:36
|
|||
|
|||
Frank Skrev:Nu:Tja, Dumbledore har ikke vært veldig nøye på hvem han gir jobben til. Krengle virket som en passe udugelig lærer, for ikke å snakke om Gilderoy Lockhart. Men hvis du mener at han har holdt jobben unna Snape ... virker det mer som om han har venta med det så lenge han kunne, fordi han har skjønt systemet i at en lærer i DADA bare holder et år. (Dessuten, men det har kanskje ikke så veldig mye å si, virker dette som en bra tilretteleggelse for Harry.) Jeg tror at Snape og Draco kommer til å gå over til ordenens side. Grunnen er at jeg tror Draco vil gjøre et eller annet som gjør at Voldemort blir sint på ham; kanskje det at Snape måtte ta jobben til Draco, er nok, og Voldemort har sikkert ingen problemer med å drepe Draco. Snape er nødt til å beskytte Draco (jf. the unbreakable wow), og å stå åpenlyst på egen side er neppe lurt, når man har hatt såpass mye med begge sider å gjøre. |
|||
|
12. January 2007, 17:59
|
|||
|
|||
|
blir ikke jf. the unbreakable wow opphevet når jobben var utført?
og jobben ble jo utført.. jeg vil gjerne få lov til å si et par ord. Og her kommer de: Dåsemikkel! Bælje! Snurrepiperi! Klyp! |
|||
|
12. January 2007, 19:14
|
|||
|
|||
|
Nei, den delen av løftet hvor Narcissa ber Snape om å beskytte sønnen hennes, står uavhengig av resten av oppdraget. Det er jeg ganske sikker på.
|
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp