Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Severus snapes deltagelse
17. July 2005, 11:54
RE: Severus snapes deltagelse
[color=#C9A247]Vi er vel alle veldig sjokkert og skuffet over Snapes delaktighet i Dumbledores død, men fant følgende på livejournal som jeg føler kan stemme bra og som kanskje får oss til å se på ting med nye øyne. Wizard Harry

SEVERUS SNAPE IS STILL LOYAL TO HARRY & THE ORDER.

-Firstly, I think we can all agree that Severus had no choice but to accept Narcissa

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
17. July 2005, 15:18

Beklager, jeg klarer ikke vurdere dette for øyeblikket, jeg er for opptatt med å hate Snape.

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
Finn alle innlegg av denne brukeren
17. July 2005, 16:01

Herlig herlig, blir satt i nytt syn hos meg i alle fall. Har alltid vært inderst inne likt Snape, og kanskje det er noe i dette; forhåpentligvis!

Avsnittet -

Sitat:-I think it would be a deep insult to the memory of Dumbledore to suggest that he died because of his own mistake; he defended Snape until the moment of his death... it was repeated over and over and over that he trusted him... I think we should trust Dumbledore's judgement of character.

Tror jeg vel gjerne er mest viktig her. Selv om Dumbledore selv sier at han kan gjøre feil. Vi krysser fingrene på at jeg forsatt kan bruke Snape som avatar her inne =)

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
17. July 2005, 16:34

Bøkene har jo vist at Dumbledore er i stand til å gjøre feil, ikke mange, men de han gjør, får ofte fatale konsekvenser (for Harry).

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
17. July 2005, 16:38

Eg trur ikkje eg klarar å uttrykkje nokon som helst form for sympati for Snape, eller håpe på at han kjem til å hjelpe Harry i siste del. Ikkje ennå, i vertfall.

The Almighty Lord Voldemort and his loyal Half-Blood Prince*

<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>* Vert direkte skuffa dersom Snape ikkje fell ved Harrys (eller et sentralt OOTP-medlems) tryllestav.</span>

Ser momentant for meg Harry, i følge av dei to trufaste venene sine, øydeleggje alle "sjel-bitene" til Voldemort. Til slutt står Harry åleine, syner at han er den mektigste trollmann av all tid, og så ... myrder han Voldemort.

<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>[Harry døyr truleg samtidig som Lorden eller etterpå, grunna dødeleg skade]</span>

Før Voldemort (som sagt, truleg Harry òg) dør, har Harry klart å halde ein liten "samtale" med Snape.

<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>'You got my parents killed, you made sure Sirius would leave Grimmauld Place. You fooled Dumbledore, the greatest wizard that ever lived, right into his death. And now, your sickening road to power ends here. With your death, as you well deserved sixteen years ago.'</span>

før ... ja ... Snape skal i alle fall ikkje dø som ein slags martyr for Death-Eaterane ...

Hot Bounce OPPDATERT

Må berre få sagt at nokre dagar etter første gjennomlesing, var humøret mitt slik at eg gadd å lese gjennom argumenta for/imot Snape si rolle.

Derfor ser den noverande slutten på forteljinga mi slik ut:

Harry, Ron og Hermione manglar enno éin Horcroux. No er dei på reise, og har tilfeldigvis møtt på Lupin. Noko anna som ikkje er tilfeldig er at Snape òg er saman med dei. Lupin skal til å drepe Snape. Harry dytter Snape unna, og redder han (i siste sekund) frå å verte trefft av ei grøn stråle frå tryllestaven til Lupin. Dette liker ikkje Remus noko særleg.

'You've done this mistake earlier, Harry, by saving Wormtail from his deserved death. Look what that lead us into! I cannot let you do this again! For heven's sake! This is the man who killed Dumbledore.'

'No'. Harry's unsmilingly eyes met Snape's before they moved over to Lupin. 'This is the man Dumbledore died to save.'

*ahh!ia*

Laugh

La bonne volonté ne suffit pas ...
17. July 2005, 18:03

Helt enig med deg Myssbbrya! Rowling har jo selv sagt at vi ikke burde bli for glad i Snape, og dette må da sannelig være grunnen? Jeg ser helst at Harry ikke begår flere mord enn det ene han må begå mot Voldemort, og at Snape heller tar livet av seg selv når han finner ut at Harry er mektigere enn han er etter at Harry har drept Voldermort. Kanskje han kunne hoppe utfor et stup eller noe sånt? Bare mine små håp etter at jeg etter den forrige boken faktisk begynte å tro at Snape var god allikevel ettersom Dumbledore stolte sånn på han..

Men tilbake til teoriene.. Det som irriterer meg er at de kan stemme, og at det ikke virker så veldig Dumbledorish å be om å få leve. Men hvorfor viste Snape sånn hat mot Dumbledore når han drepte han? Eller var det rett og slett bare hat mot det han måtte gjøre eller hat mot seg selv fordi at han gjorde det? Vel, vi får vel ikke vite dette før den siste boka kommer ut, og det kan ta litt tid ennå.. Personlig skal jeg lese igjennom alle svar Rowling har gitt på hjemmesiden sin for å finne ut hvordan ting kan henge sammen, for jeg har fremdeles ikke kommet over at Dumbledore skulle dø på den måten, og det tror jeg aldri at jeg kommer til å gjøre heller..

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
17. July 2005, 18:59

Hehe, er helt enig med den teorien som trådstarter kommer med.

Jeg tror nok at Dumbledor døde pga en større sak. For det første, når har Dumbledor noen gang bed for noe? Aldri. Så tror nok at Dumbledor ba Snape om å drepe han. Og grunnen til at Dumbledor ba på den måten var fordi Snape ikke skulle falle fra, og ikke gjøre det.

Nå tror Harry & CO at Snape er en Quisling, og Voldemort tror Snape er troverdig. Det betyr at Snape kan spionere på Voldemort, og indirekte hjelpe harry til å finne de bitene til sjelen til Voldemort, for så få beseiret Voldemort. Snape har, tror jeg, skyldfølelse, siden han var ansvarlig for at Lilly og James døde pga sin spionering på Dumbledor da han var å snakket med Trelawny på puben, for 16 år siden.

Og at Dumbledor frøs Harry på den måten er ennå en veiviser at han ikke ville at ting skulle skje som han ikke hadde planlagt. Selvfølgelig viste Dumbledor hva Drago prøvde på, og at Draco mest sannsynelig ikke kom til å klare å fullføre oppgaven. Alt er, tror jeg, et spill, hvor brikkene nå er i bevegelse. Det er som et slag sjakk. Enkelte ganger må man offre en brikke for å klare seg. Dumbledor måtte offre seg for at Snape skulle virke lojal ovenfor Voldemort, siden man i begynnelsen av boka fikk innsyn i at Voldemort ikke stoler fult ut på Snape.

Tror nok at siste bok i serien kommer til å oppklare en god del tinger. Men en ting er sikkert, det kommer til å ta sin tid, og jeg vet ikke om jeg klarer å vente Smile
17. July 2005, 23:27

Dumbledore er ikke redd for å dø, og det siste han ville gjort var å be om nåde! Dumbledore ville sett Avada Kedavra rett inn i "øynene" å bare sagt at han ikke var redd for den. Det tror jeg!
Men ellers så tror jeg ikke at Snape returnerer til OOTP. Men vær så snill, Prove me wrong!!!

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
18. July 2005, 00:42

Snape kommer ikke til å joine OOTP igjen, husk at bare Dumbledor og Snape viste om planen (om det var noe plan) hvor Dumbledor skulle dø, og hva trur du Voldemort ville si om han fikk vite at Snape har kontakt med OOTP?
18. July 2005, 04:50

[color=#C9A247;]Aaah, takk, MsJ!!!

Det er bare noen timer siden jeg ble ferdig med boka, og jeg er desperat etter forklaringer. Tenk at det er 2 føkkings år til vi får neste bok....[/color]
18. July 2005, 14:40

Så da Dumbledore ser Snape og sier "Severus... Please..." var det egentlig: "please kill me!"
Ja, jeg vil gjerne tro på den teorien....men... Klarer ikke! *Hate Snape*
Det er klare bevis gjennom hele boka at Snape er respektert og fryktet av alle death eater'ne(minus Bella), og det av grunner vi ikke helt vet om ennå. Jeg tror han er en hard core death eater, helt til det motsatte er bevist. Og til og med da gjør det meg ingenting hvis han dør... *skuffet*

"These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time."
"Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!"
"I was referring to the bible."
"... I knew that!"
da vinci code

ah... poor Lucius.
18. July 2005, 19:00

Marie Skrev:Beklager, jeg klarer ikke vurdere dette for øyeblikket, jeg er for opptatt med å hate Snape.
Akkurat sånn har jeg det også.
*Hate Snape* Evil
Axe
Hvordan kunne han bare..drepe ham etter alt Dumbeldore har gjordt for ham. Hvordan kunne han bare drepe verdens største trollmann? Wizard 2
*Hikst*
Jeg som trodde han ville ta til vettet og bli litt mer... uslimsk Glare

"I wanted everything for little while,why shouldn't I?
I wanted to know what he was like...~"
18. July 2005, 19:14

Den teorien med at Dumbledore ber om at han skal bli drept, er veldig troverdig. Som jeg sa, er ikke Dumbledore redd for å dø! Men derimot klar for å dø, slik at Snape ikke skal avsløres på den måten. Snape vil sannsynligvis gi æren over det drapet til lille, usle Draco.

Da vi så den lille duellen mellom Snape og Harry i slutten, angrep ikke Snape Harry. Grunnen til dette er at Snape fortsatt er lojal mot Harry og Ordenen, og sparte isåfall Harry's liv ved å bare sette opp en Shield Charm.

18. July 2005, 19:21

Jeg hater ikke Snape. Hvorfor tryglet Dumbledor på den måten? Jo, så ikke Snape skulle offre seg selv og dø isteden for. Dumbledor hadde gjort det han kunne. Nå er det opp til Harry å fullføre. Dumbledor så dette, og offret seg selv slik at de fremdeles kunne ha en Death Eater som spion for dem.

Snape kunne lett knerta Harry. Og Harry kunne lett ha forkludret det hele vis han ikke hadde blitt froset på den måten.

Alt er et spill. Ikke hat Snape. Han gjorde det han måtte gjøre.
18. July 2005, 19:24

Jeg er ganske så enig med deg bear^.

Snape hadde drept Harry på flekken hvis han virkelig hadde hatt lyst. Tross alt, han fant jo på en veldig farlig spell da...

Dumbledore ville uansett ikke ha overlevd en kamp mot noen, i den tilstanden han var i. Han var svak, og ubevæpnet.

Post Reply 

Forumhopp: