Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva skjer? skolen? - Spennende sistebok!
23. July 2005, 11:09

Majo Skrev:Så klart, jeg tror nok heller Harry vil gi fra seg kapteins-ansvaret nå, siden han vil heller jakte på Horcruxene. Ron er vel da den eldste på laget, sammen med Dean, og han har da mest erfaring. Da hadde det nok vært en mulighet for at Ron blir kaptein.
han kan jo gjøre som malfang gjorde i HBP:
slutte på rumpeldunk fordi han hadde et viktig oppdrag.
Harrys viktige oppdrag er jo selvsagt å finne Horcruxene og drepe voldemort....

...
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
23. July 2005, 19:43

Majo Skrev:Så klart, jeg tror nok heller Harry vil gi fra seg kapteins-ansvaret nå, siden han vil heller jakte på Horcruxene. Ron er vel da den eldste på laget, sammen med Dean, og han har da mest erfaring. Da hadde det nok vært en mulighet for at Ron blir kaptein.
Dean var jo bare reserve...Men nå kom jeg på at Katie slutter, da kommer sikkert Dean inn Tongue

Hele boken kommer jo til å handle om Horcruxene og alt det. Selv om det blir litt med på bryluppet, møtet på graven og slike ting. Men jeg tror de kommer til å tilbringe tid i biblioteket for å finne ut hvilke ting som er aktuelle til å brukes som en av Voldemort's Horcruxer...

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
24. August 2005, 17:47

Men tror dere virkelig, helt innerst inne, at det blir happy ending? Kommer JKR til å få fred, om hun ikke lar Harry dø?

Og ett bispørsmål: hvorfor vet vi ingenting om Harrys besteforeldre? Er det simpelthen fordi JKR ikke hadde plass til å inkludere dem, eller er det en twist?
24. August 2005, 22:38

Jeg tror hun har sagt et sted at de aldri hatt noen spesiell betydning for handlingen, og derfor er de ikke nevnt. Alle fire døde visst en normal død og det var ikke noe spesielt med dem, iallefall i relatert til handlingen i bøkene.

Og om JKR får fred om Harry ikke dør? Får hun fred hvis han dør er mitt spørsmål...

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
30. August 2005, 21:38

Ron har allerede bevist at han er best av alle Wiltersenguttene! Han har jo oppnådd alt som de har opplevd til sammen. Han har overgått dem, og i tillegg så er han med å slår Voldemort i den siste kampen. Det er gutten sin det!!!

Det med besteforeldrene hans. Foreldrene til James levde jo da han gikk i sjette klasse, siden Sirius flyttet inn da. Og bare 5 år seinere ble Harry født, så jeg lurer litt på hva de døde av uansett hva Rowling sier. Skjønner hun ikke at vi fans blir nysgjerrig selv om de ikke har noen betydning!?

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
31. August 2005, 08:39

mener å ha lest at JKR sier at de døde naturlige, rolige døder, som ikke har noe spesiell betydning for plottet

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
31. August 2005, 17:05

Riktig - Besteforeldrene var vistnok karakterer hun ikke fikk plass til i bøkene, og skal være helt ubetydlige..

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
31. August 2005, 18:09

Blir veldig skuffet og Hogwarts stenger. Håper at trollmenn verdenen forsetter å sende barna sine på skole, men det er jo ganske sansynlig at mange er redde for det nå som Dumbledore er borte. Uansett så ville jo Harry ikke fullføre, men mye kan skje.

Dette speilet (som jeg ikke husker navnet på) viser jo en person hva han eller hun ønsker mest. Ronny så alt dette fori han ønsket å være best, bedre enn brødrene sine. Han som yngste bror i gjengen ønsket å lykkes og være bedre en brødrene som alt hadde vist hva de kunnne. Derfor ser han seg selv med "full pakke" - best i alt i speilet.

7 bøker, hva nå?
31. August 2005, 18:25

Rowling har jo presisert på sin hjemmside at foreldrene til Harry er døde, og at de ikke har byttet kropper med noen eller noe sånt.
Så hvor mange måter kan da Harry treffe foreldrene sine på enn slik han fikk gjennom tryllestaven i GoF eller minner de har lagt igjen??

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
1. October 2005, 10:19

Jeg tror Harry vender tilbake til skolen, av to grunner:
JKR har sagt at hun vil skrive kun 7 bøker, ett for hvert av skoleårene til Harry..Men! Mulig han uteblir deler av året..For det blir ikke noe Galtvort for lesernes del, om trioen ikke vender tilbake..

Dessuten kan han ha bruk for mer kunnskap..

Selvom Harry har sagt at han ikke kommer tilbake tror jeg Lupus eller Gygrid overtaler han til å fortsette..

Men igrunn for han jo ikke tid til å finne Horcruxene, om han skal gå på skole også... Jeg har bare på følelsen at han kommer til å ha skolen som en bas eller noe...
Hmm.. Nå må jeg vel se til å bli enig med meg selv Glare

Nåja, spennende er det ivertfall... Hot Bounce

Håsblås, faktisk..
Molde! Jeg har flytta til Molde!!!

Nitwit, Oddment, Blubber and Tweak!
1. October 2005, 11:13

Vel, jeg tror egentlig ikke at Harry kommer tilbake. Han virket bestemt på at han ikke skulle det. Og Harry er bokas helt - hvis han vakler i meningene sine blir det litt rart...
Men! Jeg utelukker ikke at de kommer tilbake innom Hogwarts i boka. Har en liten overbevisning om at en Horcrux ligger gjemt der! Dessuten må vi jo få vite hvordan det går! Både med Hogwarts, lærerne og elevene! Nei, de må ta seg et besøk innom!

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Post Reply 

Forumhopp: