Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva skjer? skolen? - Spennende sistebok!
17. July 2005, 23:44
RE: Hva skjer? skolen? - Spennende sistebok!
siden vi ikke kan snakke om boken på det andre forumet måtte jeg flytte dette hit...

Så! Hva skjer i det syvende året?
Kommer Hogwarts til å stenge? Slutter Harry,Hermione og Ron? Reiser de til Godrics Hollow for så å lete etter Horcruxsene?
Hvordan kommer det til å gå med Bill og Phlegm...øhm...jeg mener Fleur? Kommer hele familien Weasley til å overleve? Blir det noe mer ut av Ginny og Harry? Vel...nok spørsmål! LA OSS DISKUTERE!!

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
18. July 2005, 00:07

Hvis JKR stenger skolen, da vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg håper selvsagt ikke det, og jeg tror det egentlig ikke heller. Det er jo på en måte å gi etter for det Voldemort presser for, nemlig å skape frykt og på den måten styre ting som han vil.
Det er på en måte (ok, grusomt eksempel, men likevel) som med terrorangrepene i London - hvis man ikke fortsetter som før så har man på en måte gitt etter for terroristene. Jeg sier ikke at man ikke bør være forsiktig, men man skal ikke la dem som skaper frykt terrorisere oss dit de vil...
Ehem. Kanskje litt rotete.
Jeg tror desverre at Ron, Harry og Hermione forlater skolen, men at de kommer tilbake. Kanskje er en eller flere av Horcruxene gjemt der?

(Og forresten... *føle seg veldig dum* - Hvorfor kalle Fleur for Phlegm...? Hva betyr det liksom?)

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
Finn alle innlegg av denne brukeren
18. July 2005, 00:13

Marie Skrev:Jeg tror desverre at Ron, Harry og Hermione forlater skolen, men at de kommer tilbake. Kanskje er en eller flere av Horcruxene gjemt der?

(Og forresten... *føle seg veldig dum* - Hvorfor kalle Fleur for Phlegm...? Hva betyr det liksom?)
For å svare på de to tingene...
Ja, jeg tror også at trekløveren forlater skolenfor så å returnere igjen for å få tak i en av Horcruxsene... Og da ødelegge en del av Voldemort sin sjel.

Phlegm...hmmm...det tenkte jeg også på til å begynne med, men jeg slo meg til ro med at det ikke er noe positivt.

18. July 2005, 00:20

Nei, det merka man på Ginny, Hermione og Molly Tongue Men jeg har tenkt så mye på det, det må vel være en eller annen slags bakgrunn?
Helt sikkert noe litt for komplisert for min blonde hjerne...

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
18. July 2005, 00:25

Phlegm altså!!!

Men uansett!!!

Tingene forandrer seg virkelig nå. Hogwarts ser ut til å måtte stenges, R.A.B har tatt en del av sjelen. Og Harry skal endelig besøke foreldrene sin grav!
Tro om han får sjokk da han kommer til Godrics Hollow!

18. July 2005, 00:52

Hogwarts blir ikke å stenge. Tror neppe det. Men jeg tror nok ikke Harry blir å returnere der mer. Og tror nok heller ikke Herimone eller Ron kommer tilbake.

Grunnen er at i det siste året blir alle tre opptatt med å finne de bitene til Voldemorts sjel. Tror ikke at de finner en bit der, hadde det vært en bit der hadde Dumbledor vist det og fjernet den.

Så tror nok det blir en vild tur på engelsk landsbygd for harry og CO i siste bok, på vill jakt etter de siste bitene av sjelen til Voldemort.
18. July 2005, 01:15

hehe...saumfarer hele england...Men det blir vel en del turer til Albansk villmark også da!

18. July 2005, 02:16

Tja, kanskje. En lite ferietur mitt i strevet, forlate alt mase om "the chosen one", Snapes lurerier og hele pakka, slappe av og kose seg Tongue

Men en ting er sikkert, vi har god tid til å tenke over dette, neste bok kommer jo ikke for om 2 år Wow
18. July 2005, 10:39

Lærerne diskuterte jo om de skulle holde skolen åpen eller ikke, og det virket som de ville holde den åpen selv om bare en elev kom tilbake til neste semester.
18. July 2005, 10:43

Marie Skrev:(Og forresten... *føle seg veldig dum* - Hvorfor kalle Fleur for Phlegm...? Hva betyr det liksom?)
I min engelsk/norsk ordbok så står det: phlegm [flem] slim n; flegma n; sinnsro m;
18. July 2005, 12:45

Riktig, Phlegm betyr slim, eller nærmere spytt, i denne sammenheng.
18. July 2005, 13:55

Ugh... Slim! Big Grin

Jeg tror Hogwarts kommer til å holde åpent. I Dumbledore's minne tror jeg at de vil fortsette å lære de som ønsker det. Desverre tror jeg ikke at Harry (lurer fremdeles litt på hva Hermione og Ron kommer til å gjøre..) kommer til å fortsette som vanlig på Hogwarts. Kanskje han stikker innom litt av og til allikevel? Harry Potter-bøkene blir jo ikke det samme uten Hogwarts (og for såvidt heller ikke uten Dumbledore)..

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
18. July 2005, 17:50

For meg har Harry Potter bøkene vært spesielle fordi de har omhandlet årene på Hogwarts, og håper virkelig ikke at Hogwarts blir kuttet ut ! Jeg rett og slett elsker det stedet! Så, vet ikke hva som skjer? Kanskje finner Harry ut at Dumbledore egentlig ville ha villet at han skulle forsette på Hogwarts? Tror vel egentlig ikke at Hogwarts blir nedlagt, den overlevde før Dumbledore var rektor, men om harry ikke går der, ås vil vi vel ikke ha fullt innblikk der...

Nå kan han jo ( eller neste bok ) apparate, så nye muligheter til å forflytte seg!

Det jeg også tenker på er hva som kommer til å skje me quidditch? Harry ble jo kaptein i år! ( Ble ganske glad da må jeg si!! Smile )
Nei, alt blir ødelagt om oppbyggningen ikke forsetter, det har alltid vært et skoleår per bok..

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
18. July 2005, 19:04

"The chosen one" minner meg forferdelig om Star Wars *ikke-tenk-på-det*
Men det er jo sant da.. Harry er jo utvalgt.. Han kommer nok neppe tilbake til skolen igjen, men jeg er litt usikker om Ron og Hermione får lov av foreldrene sine og fly rundt i england for å finne biter av sjelen til verdens ondeste trollmannBig Grin

"I wanted everything for little while,why shouldn't I?
I wanted to know what he was like...~"
18. July 2005, 19:08

-Tonks- Skrev:Nei, alt blir ødelagt om oppbyggningen ikke forsetter, det har alltid vært et skoleår per bok..
joda...forstår det! Men det er jo bare det at Voldemort herjer der ute, og det er bare Harry som kan ta knekken på ham!
Jeg var egentlig ikke så overrasket over at han tok det valget ved å hoppe av det syvende året...

Post Reply 

Forumhopp: