|
Wormtail
|
|
25. July 2005, 14:37
|
|||
|
|||
|
RE: Wormtail
Jeg har lenge ment at Wormtail har en paralell til Gollum i Lord of the Rings. Harry (Frodo) har en mulighet til å kvitte seg med ham en gang for alle, men lar ham gå. Om han er aldri så ille, så spiller han en helt sentral rolle mot slutten, og sikrer at resultatet blir slik det skal.
Om Wormtail sier JKR: Sitat:MA: Does she (Ginny) have a life debt to Harry from book two? Hva gjør Wormtail til slutt? Hvordan sviker han Voldermort? Selve likvideringen må Harry stå for, men hva gjør Wormtail?? |
|||
|
25. July 2005, 14:48
|
|||
|
|||
|
[color=#00FFFF]kanskje han ikke gjør noe, at det er det som er plotet? KANSKJE HAN UNNG
The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
25. July 2005, 14:56
|
|||
|
|||
|
men hvis han for en beskjed av Voldemort og ikke gjør det så dør han, men det er vell bare til alles glede
Y Sirius And we must |
|||
|
25. July 2005, 15:07
|
|||
|
|||
|
wormtail tar kanskje en "draco malfoy". fast bestemt på å gjøre ordren sin hele til den tida kommer. da for han skjelven og trekker seg.
... |
|||
|
25. July 2005, 15:30
|
|||
|
|||
|
men det biten med at "when one wizard saves another wizards life, it creates a certian bond between them" må jo spille inn? jeg mener, Dumble sa jo det i PoA at det kunne bli viktig, og JKR har sagt at hun ofte snakker gjennom Dumble og Hermione...
The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
25. July 2005, 16:37
|
|||
|
|||
|
Vel, med tanke på flesh of a servant. Vormtails blod og kjøtt som har en lifedebt til Harry ble brukt til å bringe voldy tilbake og han har en kropp som da mest sannsynligvis har en "life-debt" til Harry.
Kjipern for Voldy hvis han ikke vet det
SECTUMSEMPRA! |
|||
|
3. August 2005, 11:28
|
|||
|
|||
|
Wow! Den åpner for helt nye muligheter
. Voldie i lifedebt til Harry . Det hadde vært litt av en avslutning...
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
3. August 2005, 11:35
|
|||
|
|||
J. K. Potter Skrev:Wow! Den åpner for helt nye muligheterJeg har diskutert den teorien på Damm lenge, men der tviler en god del på at den stemmer. Det som er problemet er at vi ikke vet noe sikkert på om det blir overført til en annen person via kjøttet, eller om båndet bare gjelder for de to personene. |
|||
|
3. August 2005, 12:16
|
|||
|
|||
|
Det er det godt mulig at den gjør. Beskyttelsen Lily ga Harry da hun døde for ham ble jo overført til å omfatte også Voldie da han gjenoppsto i GoF, dermed kunne han ta på Harry uten å havne i et smertehelvete uten like som tidligere var tilfellet.
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
3. August 2005, 22:14
|
|||
|
|||
|
Ok, kan vi slutte å kalle Voldemort for Voldie? Passer seg liksom svært dårlig..
I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
3. August 2005, 22:20
|
|||
|
|||
|
Hehe, greit
. Jeg bare gjorde det fordi "alle" andre gjorde det
|||
|
6. August 2005, 16:27
|
|||
|
|||
|
Hehe, det går bra.. bare skjønner ikke helt kallenavnene på alle, merker det på flere av trådene, irriterer meg grønn!!
I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
12. August 2005, 18:31
|
|||
|
|||
|
Hva er det som er i veien med Voldie, da..?
Så lenge de ikke begynner å snakke om 'Voldie' i canon, så...Wormtail kommer vel antagelig til å spille en rolle i neste bok, men jeg tør ikke spå hva den rollen vil være... *H*O*G*W*A*R*T*S*!* |
|||
|
13. August 2005, 10:46
|
|||
|
|||
|
Altså, Voldie er på en måte å ufarliggjøre Voldemort. Siden Voldemort er den ondeste av alle trollmenn blir liksom det litt feil, han høres så mye koseligere ut. Med tanke på at han som oftest blir kalt you-know-who, så burde navnet skremme litt mer enn Voldie!!
|||
|
14. August 2005, 15:35
|
|||
|
|||
|
Det er vel for at man sparer seg for noen bokstaver..
Jeg må innrømme at jeg selv har skrevet Voldie noen ganger.. Lyder ikke særlig skremmende det navnet nei..minner meg om et kosedyr.. Skal skjerpe meg
Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp