Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har du sympati for voldemort?
21. October 2005, 19:11
RE: Har du sympati for voldemort?
tok en sånn harry potter test, så plutselig dukka det sprøsmålet opp. da måtte jeg tenke litt. og ja, etter å ha lest hbp og fått hvite så mye om barndommen hans så synes jeg synd på ham. ja, han var slem, men han hadde det ikke noe godt heller. hvis han hadde hatt en mor til å bry seg om ham, så trur jeg ikke det hadde endt sånn i dete hele tatt..
ikke det at vi noen gang vill få vite det heller..

men, har dere sympati for han?

Y Sirius

And we must
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
21. October 2005, 20:27

På en måte ja, men på den annen måte: Nei.

Det er jo en av hovedlinjene i bøkene, at Harry og Voldemort begge har hatt en kjip oppvekst. Så er det valgene de har gjort som har formet dem. Voldemort har dømt menneskeheten under en kam, og prøvd hardt å hevne seg på alt og alle, for å la dem dele hans egen smerte. Harry på sin side har valgt å dømme mennesker ut fra hvordan de er, ikke hvem/hva de er.
Jeg har sympati for Voldemorts oppvekst, men ikke for den mannen han er idag.

Vet dette var rotete, men håper dere forsto poenget mitt Wink

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
21. October 2005, 20:47

Jeg fikk ikke så mye sympati for Tom Marvolo Riddle, men masse for Merope Gaunt! Herregud, stakkar! For et fryktelig liv hun må ha hatt, og det er nesten ufattelig at den stakkarslige jenta kan være mor til verdens verste trollmann.
Voldemort som unge likte jeg ikke i det hele tatt. Mulig han hadde vært helt annerledes hvis han hadde vokst opp med Merope. Men tanken på hvordan han snakket om henne.
"It must have been my father. It can't have been my mother, or she wouldn't have died." eller no e i den dur da det kom opp hvem av foreldrene som var magiske.
Fysj og fysj.

No buildings will fall down
no quake will split the ground
the sun won't swallow the sky
statues will not cry.

Pompel og Pilt
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
21. October 2005, 22:00

Nilboriel Skrev:Jeg fikk ikke så mye sympati for Tom Marvolo Riddle, men masse for Merope Gaunt! Herregud, stakkar! For et fryktelig liv hun må ha hatt, og det er nesten ufattelig at den stakkarslige jenta kan være mor til verdens verste trollmann.
Voldemort som unge likte jeg ikke i det hele tatt. Mulig han hadde vært helt annerledes hvis han hadde vokst opp med Merope. Men tanken på hvordan han snakket om henne.
"It must have been my father. It can't have been my mother, or she wouldn't have died." eller no e i den dur da det kom opp hvem av foreldrene som var magiske.
Fysj og fysj.
Er så enig, så enig. Merope's liv var overmåte tragisk. Og det er litt av det som er poenget mitt, Voldemort hadde det tøft, men i motsetning til Harry endte han opp som en stor drittsekk Axe

Let me come along.
I'll stand by you
22. October 2005, 17:55

Voldemort og Harry startet litt på lik linje i livet, men Voldemort var jo en drittsekk da han var liten også, og man skulle nesten tro det var bedre å vokse opp på barnehjem enn hos Dursleyene. Så jeg har ingen sympati for ham, tror han ble født drittsekk. Han har vel arvet litt for masse dårlige gener fra slekta si, hverken farens eller morens familie var så snille og greie.. Mens Harry derimot har arvet gode ting fra sin slekt. Så det er nok både arv og miljø som har formet dem.

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
22. October 2005, 18:20

Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg har sympati for ham, men jeg synes det er synd at han ble slik han ble, for det har ødelagt livet for mange. Altså synes jeg ikke synd på han, men jeg synes synd på andre som har lidd pga ham. Jeg har ikke sympati for hverken barnet eller mannen Voldemort. Som mange har sagt før, Harry hadde også en forferdelig oppvekst, men valgene han tok gjorde at han ble en snill trollmann.

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
22. October 2005, 19:36

jeg synes på en måte synd på ham, ja, han fikk ikke de samme mulighetene i livet som mange andre, og han tok en del feil veivalg i begynnelsen. i tillegg hadde han jo kommet fra en familie med masse innavl, noe som også kunne ha noe å si. jeg synes synd på gutten Tom, som ikke fikk noen muligheter i livet, eller begrensede muligheter. mannen Voldemort, på den annen side, har ingen sympati hos meg. han har gjort så mye galt at han ikke kan skylde på en dårlig barndom, samme hvor tragisk den var...

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
22. October 2005, 22:24

Tussi Skrev:Voldemort og Harry startet litt på lik linje i livet, men Voldemort var jo en drittsekk da han var liten også, og man skulle nesten tro det var bedre å vokse opp på barnehjem enn hos Dursleyene. Så jeg har ingen sympati for ham, tror han ble født drittsekk. Han har vel arvet litt for masse dårlige gener fra slekta si, hverken farens eller morens familie var så snille og greie.. Mens Harry derimot har arvet gode ting fra sin slekt. Så det er nok både arv og miljø som har formet dem.
Realistisk litteratur mener du?? Tongue Smile

Let me come along.
I'll stand by you
23. October 2005, 09:53

J. K. Potter Skrev:På en måte ja, men på den annen måte: Nei.

Det er jo en av hovedlinjene i bøkene, at Harry og Voldemort begge har hatt en kjip oppvekst. Så er det valgene de har gjort som har formet dem. Voldemort har dømt menneskeheten under en kam, og prøvd hardt å hevne seg på alt og alle, for å la dem dele hans egen smerte. Harry på sin side har valgt å dømme mennesker ut fra hvordan de er, ikke hvem/hva de er.
Jeg har sympati for Voldemorts oppvekst, men ikke for den mannen han er idag.

Vet dette var rotete, men håper dere forsto poenget mitt Wink
hehe... e gidder ikkje å skrive alt det om igjen, men e synes altså det samme som her... Wink Tongue

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
23. October 2005, 18:12

Jeg synes synd på Tom Riddle, for at han tok de valgene han gjorde og ble slik han ble, og for at han så seg nødt til å ta slike valg for å oppnå sine mål. Men jeg synes ikke synd på Voldemort. Voldemort er ond og han liker å skade mennesker, og å herske over andre.

Tom Riddle var jo tross alt fremdeles menneske, noe som gjør det mulig for meg og synes syndt på ham, mens Voldemort... Voldemort er ikke lenger noe menneske, eller for å si det på en annen måte, han er ikke mennesklig... Han er personifisert ondskap.

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
23. October 2005, 19:14

så bare jeg som trur at kanskje voldemort har litt menneske igjen i seg og har en svak side?...

Y Sirius

And we must
23. October 2005, 19:20

Nei, kan ikke si at jeg har noe sympati for Voldemort nei.

Det er vel som Dumbledore sa til Harry i CoS at det er valgene vi gjør definerer hvem vi er. (noe sånt sa han)
23. October 2005, 20:37

Jeg har null sympati for Fury Voldemort Fury

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
24. October 2005, 16:49

Hva med Harry, da? Har ikke HAN hatt en vanskelig oppvekst liksom? Det er ingen unnskyldning for å oppføre seg slik som Voldemort!

Nirvana, Dream Theater, Metallica, Liquid Tension Experiment, Tori Amos, Mew, Sonata Arctica, Gåte, Kaizers Orchestra, Lumsk, Megadeth, System of a Down, Guns N' Roses, Coldplay, Marit Larsen, Franz Ferdinand, Foo Fighters, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, Vamp, BigBang
24. October 2005, 17:31

sikter du til meg? sikkert..

men ja, vet harrry også har hatt det ille, men harry fikk tross alt ron i første klasse, tom har aldri hatt noen, delvis fordi han aldri har ville slippe de inn på ham og, men hvis han hadde gjort det trur jeg kanskje at han ikke hadde endt opp som voldemort..

Y Sirius

And we must
Post Reply 

Forumhopp: