Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva betydde ordene humlesnurr sa når han drakk?
5. September 2005, 14:29

Uff ja..Wink Det ble to like innlegg på rad..Smile Måtte endre dette siste Smile Hva med å legge ut en mulighet for innloggede medlemmer å kunne slette sine egne innlegg? Cool
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
5. September 2005, 17:47

Ok. Takk for at det ikke er mange som har rullende innlegg. Kan du si slitsomt.

Respons jo da. Kan hende det er en slik eliksir, JKR er super på å komme med små detalier på et tidligere sted som hun plukker opp igjen senere. Altså ingen umulighet, men for meg virket det som om Dumbedore hadde kraftige fysiske smerter. I tilleg til at han kanskje ikke viste hva han sa.

Er jo tydelig at Dumbledore viste hva han drakk for han fortalte jo Harry hvordan han ville reagere.

7 bøker, hva nå?
6. September 2005, 09:18

Det første som slo meg da jeg leste om Dumbledore som drakk den eliksiren, var de to små barna som Voldmort hadde hatt med seg inn i hulen da han var yngre. Jeg er ganske overbevist om at Dumbledore på en eller annen måte opplevde, eller så, det samme som Voldemort viste dem for mange år siden..
9. September 2005, 16:48

Jeg vet det sikkert virker dumt, men andre gangen jeg leste det han sa, så tenkte jeg på at det kunne være Snape sine tanker, ettersom han sier at han angrer og alt mulig rart. Har ikke boka foran meg nå, så jeg kan ikke sitere, men det var en del av det han sa som passet så utrolig godt til den teorien hvor Snape angrer på at han sa prophecy'et til Voldemort, fordi at Snape hadde følelser for Lily..

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
3. October 2005, 21:35

Kan jo stemme at det er Snapes tanker, hvis vi går utifra at det muligens var Snape som brygget eliksiren, i ledtog med Regulus som tok horcruxen. Kanskje man opplever bryggerens største anger?

*Hvis ikke det var farfetched.......*

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
18. March 2006, 22:49

[color=#8D38C9][quote="Fang"][quote]<font color=123456>Midnatt kom og gikk mens Harry gjorde gjentatte forsøk på å lese et avsnitt om bruksområder for skjørbuksurt og nyseryllik, uten at et ord av det gikk inn. [i]Disse Planter ere yderst Kraftfulde til Inflamation af Hiernen, oc ere desformedelst i hyppig Brug til Confunderings oc Forfiamsknings Elixiirer, hvorved Troldmannens

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
18. March 2006, 23:05

Jeg tenkte noe sont som at eleksiren fungerte nesten på samme måte som en dementorer. Det fikk DD til å gjenoppleve sine verste minner, (noe som jeg tenker må være store, pga av at han er en mektig mann). Men isedenfor at sjelen "forsvinner" så blir den svakere....

Fang! smart teori!

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
Post Reply 

Forumhopp: