Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hva betydde ordene humlesnurr sa når han drakk?
20. July 2005, 19:02
RE: Hva betydde ordene humlesnurr sa når han drakk?
Jeg lurer fælt på hva som skjedde med Humlesnurr når han drakk den væska får å få tak i horcruxen. var det bare en eliksir som gjorde at de som drakk den ikke ville drikke den og at de begynte å bable helt meningsløse ord eller hadde det Humlesnurr sa noe av betydning? kanskje var det sånn at han opplevde sine verste minner sånn som skjer når man er i nærheten av desperanter? eller kanskje han opplevde noens andre verste minner? kanskje fikk den han til å huske noe han bekymra seg over eller noe han huska spesielt klart?
for hvis det er sant at slur drept humlesnurr etter hans ønske(noe som jeg frykter ikke stemmer) syns jeg samtalen kan ligne en samtale Humlesnurr og Slur kan hatt. humlesnurr kan ha sagt til slur at han skulle drepe han på grunn av the unbreakable vow og slur ville ikkeog sa at det var hans feil og at han ville gjøre hva som helst annet og til slutt måtte humlesnurr gjøre meningen helt klar å si: I want to die. KILL ME!

"Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
20. July 2005, 19:05

kan virke logisk det siste der, personlig så har jeg på følelsen av at de orda i det minste betydde noe
20. July 2005, 19:56

[color=#32CD32]Jeg synes det virker som om Dumbledore "gjenopplever" en hendelse der han ble puttet under the Cruciatus Curse:

He yelled again as though his insides were on fire.
20. July 2005, 19:58

Ja. Det samme skjedde jo nesten med Bartemius Crouch i 4'en...Tror de ordene har litt å bety, men ikke så mye.

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
4. August 2005, 16:41

Tror det var en slags blanding. Altså at det både gjorde sinnsykt og brakte frem minner, hvem nå enn sine minner det var. Tviler på om de var Dumbledores egne av en eller annen grunn.

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
4. August 2005, 23:07

quizgirl Skrev:Tror det var en slags blanding. Altså at det både gjorde sinnsykt og brakte frem minner, hvem nå enn sine minner det var. Tviler på om de var Dumbledores egne av en eller annen grunn.
Helt enig. Tviler på at Dumbledore har vært satt under the Cruciatus Curse. Hvem skulle i såfall ha klart å bruke en utilgivelig tilbannelse på verdens største trollmann? Kanskje det er en drikk som gjør at du ønsker å dø? Sannsynligvis ligger det dypere enn som så, men det er jo alltids en mulighet...

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
4. August 2005, 23:09

Kanskje drikken er smertefull og gir deg hallusinasjoner eller smertefølelser av noe slag? Det var i hvert fall det jeg tenkte når jeg leste det... Tenkte ikke på noen samtale eller om det kunne være hans egne ord, jeg...

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
5. August 2005, 19:37

Jeg tenkte med en gang at det fikk dumdledore til å oppleve sin verste frykt, eller i hvert fall noe fryktelig. Jeg føler at dumbledore aldri selv ville bedd på sine knær for noen, og at han heller hallisunerte enn husket et minne. Hvis det skulle vært noe som hadde skjedd ham selv måtte det vært fra en tid han ikke var like mektig. Når han var barn, kanskje? Ikke vet jeg Tongue
5. August 2005, 22:01

jeh tror det både gav ham masse smerter og, ikke minst, masse dårlig samvittighet. sa han ikke sone om at det var hans skyld alt sammen?

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
23. August 2005, 12:10

Men måten han ba Harry å drepe han på var veldig kult å lese. Big Grin

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
30. August 2005, 21:41

Mer trist synes jeg da..

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
31. August 2005, 19:14

Ja trist at Dumbledore som alltid var en klippe, den beste trollmannen, faktisk kunne føle seg på den måten. Han var så trygg. Tro drikken ga den som drakk utrolige fysiske smerter, har du utrolige fysiske smerter kobler hjernen på en måte ut. Leter etter alle mulige måter til å stoppe smertene på. Var vont å lese.

7 bøker, hva nå?
2. September 2005, 11:38

men det viste samtidig at Dumble kun var en mann, og ikke noe annet. R.I.P!

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
3. September 2005, 09:10

[color=#C9A247]Hvis dere fremdeles ikke har funnet ut hva som var oppi den greia som Humlesnurr drakk av (vet ikke om dere har gjort det eller ikke)..Uansett så har jeg min egen lille private "overbevisning"..Wink Det slo meg plutselig da jeg Leste OotP for første gang på norsk. (Klassen var på biblioteket og alle M
5. September 2005, 14:28

<marquee><font color=bdb76b> Hadde vært veldig greit med respons på denne "teorien".. Wink</font>
Post Reply 

Forumhopp: