Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har dumbledore en horcrux
25. July 2005, 22:59
RE: Har dumbledore en horcrux
Jeg lurer på om kanskje Humlesnurr har en horcrux selv.
Da er han jo ikke borte for godt(GLEDE), det vil jo også forklare
hvorfor Humlenurr er blitt 150 år( fra J.K. Rowlings presse-
konferanse 18. Juli 2005)
Lever i håpet Angel
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
25. July 2005, 23:10

det har han ikke. horcruxer er veldig avansert svart magi, dumbledore er en "lys" trollman, ikke svart. og for å lage en horcrux, må man ha drept noen, jeg trur aldri dumbledore har drept noen, skada de veldig hardt: ja, men drept: nei.

Y Sirius

And we must
Finn alle innlegg av denne brukeren
26. July 2005, 10:44

Jeg er enig..
Dumbledore er ikke redd døden.. som han en gang sa til Harry (ps): døden er bare ens neste store opplevelse.

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

¤Love Actually¤
26. July 2005, 11:01

Ja, han har også drept masse opp igjennom med Avada Kedavra og brukt Cruciatous curse på folk han ikke liker. Elever som er slemme o.l. blir plassert under imperius curse.

btw. er du dum?

SECTUMSEMPRA!
26. July 2005, 19:59

tvler også på at Dumble har en horcurx, han er ikke typen til der... og jo sier også at hvis noen dær, forblir de døde... er redd det der bare er ønsketenking...

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
26. July 2005, 23:03

og hvis dumbledore hadde at en horcrux så hadde ikke portrettet hans kommet opp, for da hadde han fortsatt hvert i live, så han er død.

Y Sirius

And we must
27. July 2005, 14:30

Jeg tror Domledore har laget en horcrux. Men hvorfor begynte Feweaks og synge på slutten da?
27. July 2005, 14:32

fordi dumbledore døde vel... Fuglen sørget over dumbledore..

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

¤Love Actually¤
27. July 2005, 17:48

Altså, vi fikk jo vite i boken, at som folk har nevnt før meg her, det er alvorlig dyp svart magi her. En horcrux er noe som gjør at en liten del av sjelen din holder deg i live i en tilstand hvor du er ute av stand til å gjøre noe. En forferdelig opplevelse!

Dette er ikke ønskelig, og det er ikke noe folk gjør. Rowling sa til oss i det intervjuet hun hadde med muggelnet og tlc at voldemorts værste frykt var å dø. Det er derfor han har gått til så ekstreme lengder for å holde seg i live.

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
27. July 2005, 18:51

-Tonks- Skrev:Altså, vi fikk jo vite i boken, at som folk har nevnt før meg her, det er alvorlig dyp svart magi her. En horcrux er noe som gjør at en liten del av sjelen din holder deg i live i en tilstand hvor du er ute av stand til å gjøre noe. En forferdelig opplevelse!

Dette er ikke ønskelig, og det er ikke noe folk gjør. Rowling sa til oss i det intervjuet hun hadde med muggelnet og tlc at voldemorts værste frykt var å dø. Det er derfor han har gått til så ekstreme lengder for å holde seg i live.
Nettop!

Det er utenkelig at Dumbledore ville gjøre noe slikt. Det finnes sikkert andre måter å stoppe døden på, men jeg tipper det meste innenfor "livsforlengelse" og "udødelighet" er svært, svært svart magi. Derfor - utenkelig.

Wizard Harry

La bonne volonté ne suffit pas ...
27. July 2005, 19:01

Jeg hadde blitt helt sjokkert hvis Albus hadde hatt en horcrux, for da hadde han jo vært en svart trollmann. Jeg kan aldri, aldri, aldri tenke meg at han har en horcrux. Det er jo seriøs mørk magi. Dessuten er han jo ikke redd for å dø.

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
27. July 2005, 19:38

Jeg tror heller ikke at Humlesnurr har en horcrux. Han virker ikke som en person som ville leve i en sånn tilstand bare for å holde seg i livet. Han var jo ikke redd for døden, så da ville han vel mest sannsynlig velge å dø fremfor å leve et sånt "halv-liv" som en horcrux gir?

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it.
28. July 2005, 13:38

og dessuten, hvis Dumble har laget seg en horcurx, hadde han dsa vært den mannen vi husker ham som nå? I think not! så jeg vil faktisk heller at han skal forbli død enn at han skal ha gjort noe så svart.

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
28. July 2005, 17:24

Jo, Dumbledore har drept noen. Sa han ikke det til Harry på slutten av HBP? Grindelwald ja, men kanskje det er flere?
En annen ting - når Dumbledore sa til Draco at det var hans mercy Draco trengte - betydde det at hvis offeret viser mercy/tilgir personen som dreper så blir ikke sjelen splittet?
Mange ting tyder på at Dumbledore har drept noen, og så er det også det faktum at Dumbledore vet så mye om det. Likevel tror heller ikke jeg at han faktisk har en Horcrux av seg selv. Av Voldemort? Kanskje...

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
29. July 2005, 17:09

Tror neppe at Dumbledore har laget en horcrux. Virker absolutt ikke som en ting han ville ha gjort. Han mener jo at det fins verre ting enn å dø og at døden bare er en ny vei, så han vil vel heller dø enn å bli mindre menneskelig.

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
Post Reply 

Forumhopp: