|
Korteste sommer i hekkveien hittil - Hvorfor det?
|
|
25. March 2005, 17:01
|
|||
|
|||
|
RE: Korteste sommer i hekkveien hittil - Hvorfor det?
Hvorfor blir dette den korteste sommeren i Hekkveien hittil? Det er jo det tryggeste stedet for Harry å være, nest etter Galtvort/Hogwarts.
Mine tanker er; - Kan det tenkes at Petunia blir drept av Voldemort/dødseterne, og at dermed forbindelsen som holder Harry trygg, blir brutt, og at Harry må flykte? - At Voldemort har overvunnet beskyttelsen på et annet vis - At Dumlingene ikke oppfører seg pent nok ovenfor Harry, og at Harry dermed blir hentet av Orden? - At Harry selv flykter? Hvilke teorier har dere, det er jo litt rart at JKR sier at Harry må dra fra Hekkveien tidligere enn noensinne, når det endelig har gått opp for ham at han er trygg der, og at Dumlingene trolig kommer til å behandle ham pent? |
|||
|
26. March 2005, 14:05
|
|||
|
|||
|
Har ikke Rowling sagt at grunnen var "mye hyggeligere" enn en ny rettsak? At Petunia dør eller at Voldemort bryter beskyttelsen er ikke akkurat hyggelig...
Jeg håper det er noe artig (for Harry, i det minste) a la rumpeldunk-VM i GoF... eller at han besøker Ronny igjen. Eller aller helst noe skikkelig interessant
Hei sveis! |
|||
|
26. March 2005, 15:31
|
|||
|
|||
Nico Skrev:Har ikke Rowling sagt at grunnen var "mye hyggeligere" enn en ny rettsak? At Petunia dør eller at Voldemort bryter beskyttelsen er ikke akkurat hyggelig...Noen som vet hvor dette kommer fra? |
|||
|
27. March 2005, 11:39
|
|||
|
|||
|
Bare det at han kan kalle Hekkveien 4 "hjem", gjør at han er beskyttet, han trenger jo ikke være der så mye; bare han er der èn gang i året ca..
Så det behøver ikke være en skummel grunn til at han reiser så fort.. Han er vel temmelig lei.. Men kanskje det ligger noe mer bak...? Det er vel en grunn for at JKR uttalte seg om/avslørte det. Spennende!
Håsblås, faktisk.. Molde! Jeg har flytta til Molde!!! Nitwit, Oddment, Blubber and Tweak! |
|||
|
27. March 2005, 13:41
|
|||
|
|||
|
Han blir sikkert hentet av ordenen. Han er vel trygg på Grimolds plass?
Før: White Sisu Nå: Tuomas ----------------------- "Death's got an Invisibility Cloak?" ----------------------- "Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term." |
|||
|
27. March 2005, 15:56
|
|||
|
|||
White Sisu Skrev:Han blir sikkert hentet av ordenen. Han er vel trygg på Grimolds plass?Han er trygg på Grimolds Plass ja, såfremt ikke Humlesnurr røper det. |
|||
|
27. March 2005, 16:13
|
|||
|
|||
Mr. Potter Skrev:Jeg vet hvor det kommer fra (fordi jeg fant det nå, det var heldigvis lett å finne).Nico Skrev:Har ikke Rowling sagt at grunnen var "mye hyggeligere" enn en ny rettsak? At Petunia dør eller at Voldemort bryter beskyttelsen er ikke akkurat hyggelig...Noen som vet hvor dette kommer fra? På Rowlings offisielle hjemmeside står det: This theory has been put forward to explain why Harry does not spend as long in Privet Drive during this book as previous ones, but I am happy to say that he leaves the Dursleys early for a much pleasanter reason than a court case. Hei sveis! |
|||
|
28. March 2005, 14:42
|
|||
|
|||
Nico Skrev:Jeg håper det er noe artig (for Harry, i det minste) a la rumpeldunk-VM i GoF...Det har faktisk jeg også tenkt på! ![]() Tenk om det er EM, (2 år mellom VM og EM,) og så har England mistet sekkeren sin, og så tipser Wood dem om hvor god Harry er, og så får han spille i EM-finalen! (Hvis England kommer dit, da... ) Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, that's why it's called the present... -Keep The Dream Alive- |
|||
|
28. March 2005, 16:24
|
|||
|
|||
White Sisu Skrev:Han blir sikkert hentet av ordenen. Han er vel trygg på Grimolds plass?Det skjer ikke igjen. Det hadde vært skikkelig teit å gjenta noe sånt. Det er ikke vits i å lese samme tingen to ganger, selv om det godt kan tenkes en annerledes skildring på det. M.E.L.K. |
|||
|
28. March 2005, 17:14
|
|||
|
|||
|
Det er sant. Du har nok rett, Fred.
Før: White Sisu Nå: Tuomas ----------------------- "Death's got an Invisibility Cloak?" ----------------------- "Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term." |
|||
|
29. March 2005, 10:44
|
|||
|
|||
Fred Skrev:...og det gjelder nok Palendarias ønske om en ny rumpeldunk-ting også... (ikke at det gjør meg noe, for jeg er ikke noen rumpeldunk-fanatiker,men det ville jo vært artig for Harry.)White Sisu Skrev:Han blir sikkert hentet av ordenen. Han er vel trygg på Grimolds plass?Det skjer ikke igjen. Det hadde vært skikkelig teit å gjenta noe sånt. Det er ikke vits i å lese samme tingen to ganger, selv om det godt kan tenkes en annerledes skildring på det. Oooh, jeg er så utrolig spent at jeg ikke en gang klarer å gjette. (åki, jeg tror jeg bynner å bli syk, griper meg selv i å tenke "jeg vet ikke om jeg tør dra til Danmark i juni for tenk om båten synker og jeg dør og aldri får lest HBP"... HJELP) Hei sveis! |
|||
|
29. March 2005, 15:56
|
|||
|
|||
|
hm, tenk om Hermoine eller Ron tar ham med på ferie? IKKE UMULIG... *liker tanken på at Harry får dra på ferie for en gangs skyld*
The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
29. March 2005, 16:53
|
|||
|
|||
Nico Skrev:(åki, jeg tror jeg bynner å bli syk, griper meg selv i å tenke "jeg vet ikke om jeg tør dra til Danmark i juni for tenk om båten synker og jeg dør og aldri får lest HBP"... HJELP)Offameien for en forferdelig tanke! Det kan jo bli litt av en tvangs tanke, men det gjelder å tenke positivt, så får vi snart lese om vår kjære Harry igjen. En tanke slo meg; vi lengter nok like mye etter HBP som Harry lengter etter å få komme vekk fra Hekkveien. Helidgvis for han får han et kort opphold der nå da...den ideen med at Harry blir bedt med på ferie er ordentlig koslig
Ajaj! Twitter: @SofieElisabeth Wooppsidaisy! |
|||
|
29. March 2005, 21:06
|
|||
|
|||
|
Ja, kanskje han drar på ferie sammen med familien til Hermione! *drømme*
Det kan hende Dursley ikke vil sette seg så mye imot det, siden foreldrene til Hermione er Muggles... (inspirert av en H/Hr- fanfic jeg har lest... )
Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, that's why it's called the present... -Keep The Dream Alive- |
|||
|
6. April 2005, 19:35
|
|||
|
|||
Palendaria Skrev:Ja, kanskje han drar på ferie sammen med familien til Hermione! *drømme*DET ville vært gøy! For det virker jo ut som om det ikke er noe mellom Harry og Cho lenger... Jeg tror enten han finner kjærligheten i Ginny eller Hermione... Jeg tror også at Harry kanskje blr plukket ut til det Engelske landslaget, det er jo ikke umulig, siden det er noe hyggelig, og det er jo så hyggelig som det går an å få det. Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter... |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Det kan jo bli litt av en tvangs tanke, men det gjelder å tenke positivt, så får vi snart lese om vår kjære Harry igjen.