Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aunt petunia
3. October 2005, 21:10
RE: Aunt petunia
Hva er det med Petunia?
Jeg sitter på en følelse av at det er enormt mye vi ikke vet om henne, og som dermed også er skjult for Harry. Som f. eks. hvorfor hun føler dette hatet mot søsteren sin? Er det fordi hun er unormal, frykt, misunnelse eller hva?

Petunias bakgrunn vil være en del av Harrys opphav, og det som har formet Harrys oppvekst hos Dursleyene. Og har hennes hat mot sin søster noe å gjøre med at Uncle Victor muligens har noe å skjule? Hittil er jo alt fokus lagt på Petunia.

Jeg lurer også på hvorfor Petunia vet så mye (det er ihvertfall mitt inntrykk) om en verden hun tar slik avstand fra.

JKR har sagt at vi får vite mer om henne, og det hadde jeg trodd kanskje skulle komme i HBP, men nå må vi jo altså vente til 7eren.

Vel, her burde være nok å ta av, så diskuter ivei... Cool

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
3. October 2005, 21:23

Det har jo vært noen hint i bøkene som vi kan tolke dithen at Petunia og Dumbledore har korrespondert gjennom brev, at det er derfor hun vet så mye. Det er nok mer med Petunia enn vi tror.

(Kanskje hun egentlig ikke synes det er så ille med trollmannsverdenen, men at Vernon ikke tåler slikt, og at hun ma late som om hun er enig med han og late som hun er redd og hater magi, mens hun i skjul følger godt med på det som skjer i trollmannsverdenen..)

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
- Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. -
3. October 2005, 21:47

Noe sånt tror jeg også. Jeg tror nemlig at det er Vernon som har skapt Petunias hat som et produkt av sin manipulasjon og det faktum at Petunia som husmor er avhengig av mannen sin som har en flott inntekt.
Tror kanskje Lily og Petunia hadde et flott forhold, helt til Vernon med sin eiermani begynte å presse henne vekk fra Lily
Har lest en fanfic der dette har skjedd, og hvor Petunia går fra Vernon. Den var litt ekstrem, for jeg tror at Petunia alltid har vært sjalu på søsteren som fikk foreldrenes oppmerksomhet, og som var spesiell. Likevel tror jeg hatet oppsto etter at hun møtte Vernon.

Let me come along.
I'll stand by you
3. October 2005, 22:00

Petunia har vel alltid vært litt sjalu fordi det var Lily som ble den utvalgte av magien. Og jeg tror Vernon tente opp under dette da de ble sammen fordi han selv var/er redd for trollmenn. Men Petunia er jo en Evans og de er sterkere enn vi tror, og nå har hun hatt et hemmelig "forhold" til magiverdenen siden.

Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain
- Mrs. Weasley CoS
4. October 2005, 11:09

Håper virkelig at alt dette blir klart opp i 7eren. Går i tillegg med et lite håp om at Petunia skiller seg fra Vernon Tongue

Let me come along.
I'll stand by you
4. October 2005, 11:40

tviler på atPetunia kommer til å gå fra mannen sin, han hun har bodd sammen med så lenge og har sin diddy duddikins med... håper likevel litt på at vi får vite mer om henneSmile

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
4. October 2005, 16:40

Si ikke det. JKR har det med å overraske Tongue
Men jeg sa håper da, ikke tror Big Grin

Let me come along.
I'll stand by you
4. October 2005, 18:09

J. K. Potter Skrev:Håper virkelig at alt dette blir klart opp i 7eren. Går i tillegg med et lite håp om at Petunia skiller seg fra Vernon Tongue
Det kommer nok en vind fra den kanten også. Slik som det ble beskrevet i HBP, der Dumbledore sa til de at Dudley også hadde hatt en mangelfull (eller hva det var) oppvekst, og JR beskriver Dudley som ser ut til å grunne på om når han noen gang har blitt sviktet.

Jeg tror ikke så mye på at Petunia og Vernon skiller seg, de virker for sammenvokste til det, men at enkelte meninger kan endre seg iløpet av bok sju skjer nok.

Men dessverre så har JR sagt at Dursleys aldri kommer til å dukke opp på Hogwarts, så noen helt lykkelig familieforening blir det nok ikke.

- Mrs. Weasley CoS
4. October 2005, 18:15

Tussi Skrev:
J. K. Potter Skrev:Håper virkelig at alt dette blir klart opp i 7eren. Går i tillegg med et lite håp om at Petunia skiller seg fra Vernon Tongue
Det kommer nok en vind fra den kanten også. Slik som det ble beskrevet i HBP, der Dumbledore sa til de at Dudley også hadde hatt en mangelfull (eller hva det var) oppvekst, og JR beskriver Dudley som ser ut til å grunne på om når han noen gang har blitt sviktet.
Det med at Dudley var blitt sviktet oppfattet jeg som at Dumbledore mente Dudley var blitt bortskjemt og ekstremt overvektig, og at det var foreldrenes skyld. På en måte kan vi vel si at Dudley er et produkt av foreldrenes hat mot Harry?

Let me come along.
I'll stand by you
4. October 2005, 18:28

J. K. Potter Skrev:
Tussi Skrev:
Det med at Dudley var blitt sviktet oppfattet jeg som at Dumbledore mente Dudley var blitt bortskjemt og ekstremt overvektig, og at det var foreldrenes skyld. På en måte kan vi vel si at Dudley er et produkt av foreldrenes hat mot Harry?
Jeg tenkte på det fra Dudleys vinkel, han kan jo ikke skjønne hva som er skadelig med å få alt i livet gratis ikke sant! Hehe..

Jeg er helt enig med deg i din teori om at Dudley er et produkt av hatet mot Harry, og det ganske sikkert. Vi snakker om kolossal omsorgsvikt hos både HArry og Dudley.

- Mrs. Weasley CoS
4. October 2005, 18:33

Tvilsomt at barnevernet ville godkjent verken Harry eller Dudley ja. Laugh
Sannsynligvis vil vi høre litt mer om dette i neste bok, selv om jeg ikke anser dette som så veldig viktig.
Kanskje Harry og Dudley rotter seg sammen Tongue

Let me come along.
I'll stand by you
4. October 2005, 18:37

Godkjent Petunia og Vernon mener du vel? Tongue

Har ikke JR sagt at Dudley en gang skal bruke magi, eller er det ryktet avkrefta?

- Mrs. Weasley CoS
4. October 2005, 18:43

Tussi Skrev:Godkjent Petunia og Vernon mener du vel? Tongue

Har ikke JR sagt at Dudley en gang skal bruke magi, eller er det ryktet avkrefta?
Joda. *beklage feil*
Har jeg aldri hørt om ihvertfall, noen som kan bekrefte dette? msjoplin?

Let me come along.
I'll stand by you
4. October 2005, 18:44

Jeg vet bare at noen andre her har prata om det, men jeg har ikke fått med meg om det er bekrefta eller avbekrefta.

- Mrs. Weasley CoS
5. October 2005, 12:44

Kan ikke sette fingeren på nøyaktig HVA det er med Petunia, men NOE, det er det. Har en følelse av at inni seg aksepterer hun Harry og magien, og ville kanskje til å med ta en del i den verden, men at det er Vernon som holder henne igjen? En mulighet ... What?

[color=powderblue]TO
Post Reply 

Forumhopp: