|
Nye beviser for og imot... - Snape: uskyldig eller skyldig?
|
|
8. August 2005, 11:39
|
|||
|
|||
|
RE: Nye beviser for og imot... - Snape: uskyldig eller skyldig?
Jeg har funnet beviser for og imot teorien som hevder at Snape drepte Dumbledore på Dumbledore's ordre:
For: "Dumbledore: Can cast a spell without a wand, can become invisible without a cloak and can send messages with his wand" Hvorfor gjorde da ikke Dumbledore dette da han nesten ble drept av Draco eller når Snape skulle drepe han? Mot: (Dette trenger absolutt ikke å ha noen betydning,men ettersom Rowling pleier å basere navn på ekte hendelser,så..) Navn betydning for Severus: "Possible allusion to the Roman Emperor,Lucius Septimius Severus, who reconstructed Hadrian's wall and defeated Clodinus Albinus"(Albus) Dette kan jo bety at Snape drepte Dumbledore med egen vilje. Snape: Dishonor,disgrace Dette kan bety at Snape er "dishonored" og "disgraced" fordi han drepte Dumbledore. Hva tror dere? |
|||
|
8. August 2005, 12:29
|
|||
|
|||
|
Lucius septimius Severus... Drømmenavn.... *kremt* ja, det er en veldig god teori for. Men Dumbledore var jo helt utslitt stakkar. Han var på sitt svakeste, og det var det jo bare Snape som visste. Derfor skjønner jeg at Draco nølte, men snape som visste om Dumbledore's tilstand hadde nok ikke noe problem med å angripe der og da.
Derfor er jeg helt for teorien "mot".
"These books can't possibly compete with centuries of established history, especially when that history is endorsed by the ultimate bestseller of all time." "Don't tell me Harry Potter is actually about the Holy Grail!" "I was referring to the bible." "... I knew that!" da vinci code ah... poor Lucius. |
|||
|
8. August 2005, 13:22
|
|||
|
|||
|
Oææ! Jeg tror det er noe i det, jeg. Dumbledore var svak, ja. Men allikevel holdt han stand. Han klarte å fryse Harry uten noen problemer, så hvis han hadde villet forsvare seg hadde han vel gjort det...
Begynner å bli for teorien at drapet var planlagt, selv om disse navnebetydningene også sier noe *forvirra* Som du sa, Red-Pumpkin, pleier jo Rowling å legge betydning bak navna sine. Navnet på stjerner, navn fra myter, sagn, latin (*elske språk*) og meire til som jeg ikke kommer på akkuar nå. No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
8. August 2005, 13:44
|
|||
|
|||
|
dumbledore var svak pga. den potion'en som han hadde drikki i det karet, han kunne ikke immivere og kunne knapt fly, når dumbledore frøys harry trur jeg han gjorde det med de siste kreftene han hadde igjen. og noe mer klarte han ikke, så han var hjelpeløs når han lå der og snape kom.
Y Sirius And we must |
|||
|
8. August 2005, 16:56
|
|||
|
|||
|
Noe jeg har begynnt å tenke på mens jeg leste HBP for andre gang var dette Snape sa mens Narcissa prøvde å overtale han til å gjøre det istedet for Draco:
Sitat:He intends me to do it in the end, I think. But he is determined that Draco should try first. You see, in the unlikely event that Draco succeeds, I shall be able to remain at Hogwarts a little longer, fulfilling my useful role as a spy. |
|||
|
8. August 2005, 18:02
|
|||
|
|||
Line Skrev:dumbledore var svak pga. den potion'en som han hadde drikki i det karet, han kunne ikke immivere og kunne knapt fly, når dumbledore frøys harry trur jeg han gjorde det med de siste kreftene han hadde igjen. og noe mer klarte han ikke, så han var hjelpeløs når han lå der og snape kom.Nå ja. Når det gjaldt å redde sitt eget liv er jeg ganske sikker på at han kunne ha klart å spare sammen krefter til det. Han snakket jo oppegående med Draco. |
|||
|
9. August 2005, 17:51
|
|||
|
|||
Maranwë Skrev:Hva er det Snape skal gjøre etter Dumbledors død? Det lurer jeg litt på. Snakker vi om lenge etter Dumbledores død?Sitat:He intends me to do it in the end, I think. But he is determined that Draco should try first. You see, in the unlikely event that Draco succeeds, I shall be able to remain at Hogwarts a little longer, fulfilling my useful role as a spy. Altså, Harry er jo det første jeg tenker på, men anntar at Voldemort har tenkt å gå etter han alene. ( Har lånt vekk boken min til en venninne, irriterende å ikke ha den forran meg!! ) I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
9. August 2005, 18:30
|
|||
|
|||
|
blir spennende å se ja. kanskje voldemort og deatheaterene prøver å ta over skolen eller no sånt
... |
|||
|
9. August 2005, 19:50
|
|||
|
|||
-Tonks- Skrev:Men igjen så kan dette tolkes flere veier. Men jeg er ikke sikker på at jeg stoler på Snape etter den komentaren etter å ha lest ferdig boka (la jo først merke til den da jeg leste boka for andre gang). Men igjen så kan det jo bare være godt skuespill... Tror ikke jeg kommer til å ha en endelig avgjørelse om Snape er god eller ond før jeg har lest bok sju. JKR vil ikke gjøre det enkelt nei...Maranwë Skrev:Hva er det Snape skal gjøre etter Dumbledors død? Det lurer jeg litt på. Snakker vi om lenge etter Dumbledores død?Sitat:He intends me to do it in the end, I think. But he is determined that Draco should try first. You see, in the unlikely event that Draco succeeds, I shall be able to remain at Hogwarts a little longer, fulfilling my useful role as a spy. |
|||
|
9. August 2005, 22:14
|
|||
|
|||
|
Slur har aldri vært god/snill/uskyldig. Og han vil ikke bli det heller.
M.E.L.K. |
|||
|
9. August 2005, 22:25
|
|||
|
|||
|
Det er klart, men er han rett gjennom ond, eller er det håp?
(grattis med post 1000) |
|||
|
10. August 2005, 08:30
|
|||
|
|||
Maranwë Skrev:Det er klart, men er han rett gjennom ond, eller er det håp?Spør du meg er´n tvers igjenom ond. Men det sier jeg kansje bare fordi jeg hater Snape etter hva han gjorde mot Humlesnurr. Og jeg tror han gjorde det av egen vilje, ikke på ordre fra Humlesnurr. Han var jo så svak da, ikke sant. Men det er en ting jeg har lurt litt på. Hvis Snape drepte Humlesnurr av egen vilje, hva var det da han og Humlesnurr kranglet om tidligere i boken? Huff, det ble litt rotete...
Før: Hermine Nå:Elle "McLaggen makes Grawp look like a gentleman"- Hermione |
|||
|
10. August 2005, 14:25
|
|||
|
|||
|
Blir bare mer forvirra jo mer jeg tenker på det, så mange tegn som kan tolkes på flere måter. Frykt det værste, håp på det beste...
|
|||
|
10. August 2005, 16:56
|
|||
|
|||
|
Altså, dette med Snape går jo rundt på mange tråder, men jeg vil ikke gi opp håpet! ( Er veldig interressert i Snape
) Snape er den eneste karakteren som ligger i grenselandet, alle andre har liksom tydelig valgt sider, og dette gjør han veldig interresset!!Ellers så, alt Snape gjør har egentlig kunne tolkes på to måter hittil - til og med drapet på Dumbledore! alt han har gjordt har han kunnet forklare til begge sider, og det er helt sykt å tenke på. I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
10. August 2005, 17:34
|
|||
|
|||
|
Godt dobbelt spill med andre ord
Kanskje han har ambisjoner om å bli skuespiller?
|
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

) Snape er den eneste karakteren som ligger i grenselandet, alle andre har liksom tydelig valgt sider, og dette gjør han veldig interresset!!