Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vemodig - Blir harry potter like spennende etter a
4. April 2006, 17:59
RE: Vemodig - Blir harry potter like spennende etter a
Da jeg var ferdig med HBP, tenkte jeg
søren dette er jo den nest siste boka, og når jeg har lest ferdi den siste boka, er det ikke mer å vente på, eller gruble over( med mindre det kommer ut flere bøker, noe jeg ikke tror).
Dette synes jeg kommer til å bli ganske vemodig, hva synen dere?
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
4. April 2006, 18:06

Liten synd i grunn...
Det er over fire år siden jeg leste PS for første gang, og det er litt trist at den spenningen som har bygget seg opp gjennom alle disse årene bare skal forsvinne. Samtidig så skal det bli godt å få svar på alle HP-spørsmålene som svermer rundt oppe i hodet mitt... Cool

- Scorpy -
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
4. April 2006, 20:03

Litt trist er det... Men vi har nok en del filmer å glede oss til også (de fleste av oss i hvert fall), og i tilegg har vi fanfiction (selv om det ikke blir helt det samme, men...).

Nirvana, Dream Theater, Metallica, Liquid Tension Experiment, Tori Amos, Mew, Sonata Arctica, Gåte, Kaizers Orchestra, Lumsk, Megadeth, System of a Down, Guns N' Roses, Coldplay, Marit Larsen, Franz Ferdinand, Foo Fighters, Audioslave, Red Hot Chili Peppers, Vamp, BigBang
15. April 2006, 14:39

Uansett hva som skjer i den siste boka, kommer jeg til å grine når den er slutt. Om ikke annet, så bare fordi at det der den siste, og at det (mest sannsynlig) ikke kommer til å komme none flere bøker i serien.
Men, på den gode siden, så får vi jo endelig noen svar som vi har ventet lenge på. Tror ikke at Rowling klarer å nøste opp alle trådene i bøkene uansett, så vi kommer nok alle til å ha noe å finne ut av når serien er ferdig.
Dessuten kommer vi jo til å ha fanfiction å trøste oss med, og der kommer det til å komme mye nytt og spennende!

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
15. April 2006, 15:40

Det blir jo kanskje en bok etter 7 ern nå!! Det blir jo ikke det samme da Tongue Kanskje skriver Jo noen nye bra bøker.... Selv om det aldri blir det samme som HP da!!

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
15. April 2006, 17:30

Det blir kjempetrist å lese ut den siste siden av bok 7. Men uansett så håper jeg at Rowling skriver mer, for det er hun god til. Gjerne mer i trollmannsverdenen, for hun har klart å bygge opp et så fint univers. Men den siste Harry Potter boken blir trist. Ikke så mye mer å spekulere rundt eller vente på. Vi har jo filmene å vente på, dessuten så tror jeg at noen spørsmål og mysterier aldri blir helt løst...så finnes det jo fanfic å kose seg med.
Men bok 7 er noe jeg både gleder meg og gruer meg til, for å si det sånn...
10. June 2006, 19:20

Det blir veldig trist etter å ha lest den siste boken. Jeg kommer til å få en slags tom følelse, vil jeg tro. Jeg har lest bøkene siden 1999, i syv år med andre ord. Grusomt den dagen det er over =/

[color=powderblue]TO
2. July 2006, 20:09

Jeg for min del kommer til å gråte mine modige tårer etter at bok 7 er lest ferdig... Men det hadde jo vært fint om Rowling hadde kommet ut med en bok eller to i fremtiden hvor vi kunne fulgt noen av de andre hovedpersonene? Selv om det kanskje er noen som "må" forsvinne i bok 7, mener jeg...

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
30. November 2006, 16:22

Håper Rowling ikke er dum nok til å begynne på nye bøker. Hun må skjønne at det aldri vil bli den suksessen Harry Potter har blitt. Mange av dere vil reagere sterk på dette innlegget, men seriøst. Jeg, som oppfatter henne som et geni, kommer til å miste mye av respekten til henne, dersom hun følger opp HP med Vrimlepetter Fotknott som er en seks år gammel sotball, som ikke har noe fornuftig å ta seg til. Sorry, Sam, skriv så mye HP du bare vil, jeg kommer til å lese det, men ikke begynn et nytt prosjekt. Love you, Rowling <3

PS: Innlegget er skrevet på sparket, på omtrent 45 sek, så ikke klag på skrivefeil, manglende fantasi e.l.
5. December 2006, 09:23

Sjansen for at hun ikke kommer til å fortsette å skrive er meget liten, trossalt gjør hun det for å glede seg selv.
Men hvem vet, om hun finner noe annet å gjøre?
Hun mangler ikke akkurat penger til å gjøre set hun vil...
5. December 2006, 12:43

Fang Skrev:Håper Rowling ikke er dum nok til å begynne på nye bøker. Hun må skjønne at det aldri vil bli den suksessen Harry Potter har blitt. Mange av dere vil reagere sterk på dette innlegget, men seriøst. Jeg, som oppfatter henne som et geni, kommer til å miste mye av respekten til henne, dersom hun følger opp HP med Vrimlepetter Fotknott som er en seks år gammel sotball, som ikke har noe fornuftig å ta seg til.
Hun har jo allerede begynt på nye bøker. Og nettopp på grunn av uttalelser som dine, har hun planer om å gi ut bøkene under pseudonym. Selv om bøker er skrevet for yngre lesere, betyr det ikke at bøkene vil være dårlige. Kanskje det er nettopp Rowling som må til for at småbarnsbøker skal få den respekten de fortjener.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
10. February 2007, 10:10

Jeg synes at hun burde skrive nye bøker...Hvem vet, kansje hun finner på en annen god serieWhat? Big Grin det ville jo bare vært strålende. Og mange barnebøker er gode om jeg for si det selv! leser gjerne dem som jeg leser "voksenbøker" synest ofte at de bøkene for litt eldre er kjedelige...

"Even the smallest Light shines in the Dark"
15. February 2007, 10:36

Hun må jo bare skrive for min del - hun er jo forfatter og har frihet til å skrive om hva hun vil - hun er ikke akkurat bundet til å lage en ny serie med bøker som handler om trollmenn, en HP- kopi, og håpe på at den blir like godt mottatt.. Jeg tror hun skjønner like godt som alle andre at den ideen nå er oppbrukt. Mer trolig at hun går over til å skrive enkeltbøker - romaner for barn eller voksne. hun må jo ikke være nødt til å slutte å skrive bare fordi hun har hatt en enorm suksess med bøkene sine hittill. det er min mening da. Smile
16. January 2008, 21:02

Jeg vil, samtidig som jeg ikke vil at Rowling skal skrive flere bøker. Hun skriver bra og levende, noe av det jeg liker best med bøkene, har god fantasi, men det blir ikke det samme etter Harry Potter for det. Men hvis hun skriver mer, kommer jeg nok til å lese det. Uansett om det er voksenbøker eller barnebøker.
21. March 2008, 10:12

[color=00FFFF]Eg håpar berre at om ho kjem til å skrive fleire Harry Potter-alder-liknande bøker(øhh..?) - at ho skriver noko som iallefall kan prøve å måle seg med HP - det er kanskje vanskeleg å hente oppatt ein slik suksess, men om det er nokon som kan det, er det vel nettopp Rowling.
Post Reply 

Forumhopp: