|
Hagrid 66 år gammel?
|
|
20. August 2005, 21:12
|
|||
|
|||
|
RE: Hagrid 66 år gammel?
I bok 2 får vi høre om the Chamber of Secrets som ble åpnet for 50 års siden, og at Hagrid var den som fikk skylden og utvist. Da var han 13 år gammel og gikk i tredje klasse.
La oss regne sakte, bit for bit: 50 + 10 = 60 60 + 3 = 63 63 + 3 = 66 Det kan da ikke være mulig at Hagrid er 66 år gammel i bok nr. 6??
What do I care how 'e looks? I am good-looking enough for both of us, I theenk! All these scars show is zat my husband is brave! Fleur Delacour, Harry Potter and the Half-Blood Prince |
|||
|
20. August 2005, 22:32
|
|||
|
|||
|
Trollmenn lever jo generelt lengre enn gomper, så jeg synes slett ikke det er umulig at Hagrid har levd så lenge... Men det store spørsmålet er egentlig: hvor gammel er Humlesnurr?
I'm serious! He's got three Piston Cups! He did WHAT in his cup? |
|||
|
20. August 2005, 22:45
|
|||
|
|||
|
Ja, de gjør det. Humlesnurr kan vel ha vært 100 år?? Vertfal noko i den duren der.
[color=#FF0000] |
|||
|
20. August 2005, 23:19
|
|||
|
|||
|
Er ikke Dumbledore enda gamlere? Synes ihvertfall å huske at han er over 150 (ikke så mye over da..). Det kan godt stemme at Hagrid er 66 år. Vi har vel aldri fått inntrykk av at han er veldig ung, og som Lavender sier: Trollmenn har en tendens til å leve lengre enn muggles, så 66 er jo ingen alder.
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
21. August 2005, 09:35
|
|||
|
|||
|
J.K. Har sagt i et intervju at Dumbledore er ca. 150 år gammel. Ifølge http://www.hp-lexicon.org er Dumbledore født i 1844.
Det står også at Hagrid er født 6. Desember i 1928. Noe som betyr at Hagrid faktisk er 68 år gammel. |
|||
|
22. August 2005, 14:46
|
|||
|
|||
|
Det betyr at cos ble åpnet 53 år (56 år i HBP) tidligere.... Og at Voldemort er 71?? (mener å huske at han var 3 år eldre enn Hagrid)
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
23. August 2005, 16:18
|
|||
|
|||
|
Vel...alderen har jo tæret på Voldemort da, han er jo ikke spesiellt pen lengre..
Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
23. August 2005, 17:06
|
|||
|
|||
|
Tror ikke alderen har så mye med utseendet å gjøre. Husk at Voldemort har opplevd så mye, og gjort så mye ondt og umenneskelig i livet sitt, at utseendet hans har blitt mer og mer umenneskelig.
Dessuten syns jeg det er bra at ikke alle hovedpersonene er unge små troll. Mye bedre med en spredd aldersgruppe! No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
25. August 2005, 16:01
|
|||
|
|||
|
Alderen er jo helt ulogisk...
Harry er født i 1980. Han er 12 år da CoS blir åpnet..=1992. Det er 50 år siden sist det ble åpnet..=1942. Da gikk Hagrid i tredje klasse..= 13 år (kanskje 12 da det ble åpnet..) Uansett må han ha vært i 1929..? 51 år før Harry? Noe annet kan ikke jeg skjønne...og da var jo Tom Riddle i 7. klasse..? Tor jeg hvertfall...og da var han altså 17..
|
|||
|
29. August 2005, 17:26
|
|||
|
|||
|
Eehm, hvor står det egentlig at trollmenn lever lengre enn gomper?Har visst gått glipp av et eller annet nå, hehe...
|
|||
|
29. August 2005, 19:26
|
|||
|
|||
|
Vel, vi må jo tenke på at bøkene enåå ikke har nådd igjen vår tid, så vi må regne alderen deres etter hvilket årstall de har kommet til i bøkene, og da må vi jo trekke fra noen år. Eller?
Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
29. August 2005, 21:58
|
|||
|
|||
|
Ja, men det er vel ikke sånn Smeagol mener...?
Trollmenn og hekser har lengre liv enn Muggles, rett og slett, hvis jeg ikke tar heilt feil (hender ofte, hehe) så har Rowling nevnt det i et intervju...? Siriusly! "HERMY! WHERE HAGGER!" - Grawp |
|||
|
30. August 2005, 08:35
|
|||
|
|||
Fang Skrev:Alderen er jo helt ulogisk...Unnskyld meg,men er det egentlig så j**** farlig? Det betyr da vel ingenting om Hagrid er 56,58 eller 60 år gammel. Serriøst. |
|||
|
30. August 2005, 11:19
|
|||
|
|||
|
hvis ikke du syns det er intresang eller viktig så trenger ikke du å diskutere det heller... det er det som er så fint med disse forumene. du kan bestemme sjøl om du vil gå inn å diskutere
Klem fra Aillya=) |
|||
|
30. August 2005, 16:48
|
|||
|
|||
Marie Skrev:Trollmenn og hekser har lengre liv enn Muggles, rett og slett, hvis jeg ikke tar heilt feil (hender ofte, hehe) så har Rowling nevnt det i et intervju...?De har vel sine triks kanskje? Også lever de jo et sunt liv vil jeg si, uten elektriske artikler og høyspentmaster som gir de kreft og andre slike muggles saker. Dessuten så er det vel noe i genene, når vi kan lese at de har både troll blod og andre saker i genene sine. Never trust anything that can think for itself if you can`t see where it keeps its brain - Mrs. Weasley CoS - Arhg..hvorfor kunne det ikke blitt Harry og Hermione.. - |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp