Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Horcrux
19. July 2005, 11:22
RE: Horcrux
Jeg husker at Rowling sa, i fjor engang tror jeg det var, at det var to spørsmål hun alltid ventet på at noen skulle stille. Hvorfor Dumblecore ikke har forsøkt å drepe voldemort selv, og hvorfor Harry ikke døde da Voldefmort forsøkte første gang.

Har en liten teori om dette nå:

Dumbledore har ikke forsøkt å drepe voldemort ettersom han viste at får å klare det måtte han få horocrux'ene ut av veien først.

Harry døde ikke fordi morens kjærlighet beskyttet ham. Det vet vi.
Dumbledore har også sagt en gang at "the spell backfired". Derav arret til Harry og derav Voldemorts (tilsynelatende) død den gangen. kan det være at arret til Harry er den siste horocrux'en? Ikke at Voldemort mente det slik selvsagt. Derav profetien også: Harry, hvis arr inneholder den siste delen av voldemorts sjel, må dø for at Voldemort skal dø.

Jeg har hele tiden synes at det er usannsynlig at Harry overlever 100% dette (brutalt, jeg vet).

På slutten av HBP ramser jo Harry opp potensielle horocrux'ene, og det er jo én som mangler, sant?

jeg synes det er underlig at arret som har fått så mye omtale i tidligere bøker, bare slutter å være en faktor nå, selv om det tilsynelatende er forklart med occul. i forrige bok.

Muligens litt søkt. Dere som har litt mer peil må gjerne arrestere meg på¨alle punkter
Siter denne meldingen i et svar
19. July 2005, 11:30

Tror nok ikke harrys arr er en Horcrux. Ganske enkelt fordi Voldemort hadde overført 6 biter av sjelen sin til 6 forskjellige ting, hvorav den siste biten av sjelen er i han. Hadde Voldemort overført en bit av sjelen til Harry måtte det blitt den siste biten og da hadde Voldemort død.

Voldemort overførte noen av sine krefter til Harry, noe han ikke mente å gjøre. Men tror ikke han overførte noe Horcrux. Husk hva Voldemor sa i GoF, hannes Death eaters viste hvilken sti han gikk for udødelighet, dvs han hadde allerede fullført oppdelingen av sjelen sin, noe som vil også si at den 7'ende og siste Horcruxen er i Voldemort selv.

Arret til Harry har fått så mye omtale fordi det, for det første, linket Voldemort til Harry. For det andre kunne Harry "lese" følelesene til Voldemort gjennom arret. Da Voldemort oppdaget linken mellom dem, prøvde han å bruke den til sin egen fordel, men klarte det ikke og lukket derfor tankene mot Harry.
Finn alle innlegg av denne brukeren
19. July 2005, 12:45

Den siste Horcruxen var/er han selv.

Han ville ha noe fra de forskjellige grunnleggerne fra skolen.

Men tingen er, han må allerede ha drept i alderen av 16 år for å ha kunne laget horcruxen av dagboka. Var det familien sin han hadde drept da?

Vi har:

Riddles Diary
Slytherins Ring (Slytherin)
The locket
Noe fra Godric Gryffindor
" Helga Hufflepuff

Det var ihvertfall 2 gjenstander han stjal fra ei dame som han mest sannsynligvis brukte.

Noe mer husker jeg ikke

SECTUMSEMPRA!
19. July 2005, 12:47

^og Nagini

bear^ Skrev:Voldemort overførte noen av sine krefter til Harry, noe han ikke mente å gjøre. Men tror ikke han overførte noe Horcrux. Husk hva Voldemor sa i GoF, hannes Death eaters viste hvilken sti han gikk for udødelighet, dvs han hadde allerede fullført oppdelingen av sjelen sin, noe som vil også si at den 7'ende og siste Horcruxen er i Voldemort selv.
men det står også i boken at Voldemort hadde bare lagt ut 5 Horcrux når han skulle drepe Harry(+1 i seg selv=6), så han manglet en, derfor trudde Dumbledore at han la en i Nagini når han fikk kropp igjen i GoF, men det kan jo hende at han ikke gjorde det. at han heller ved et uhell fikk overført en Horcrux til Harry...
det er fult mulig(synes jeg), men vet ikke om jeg trur helt på den teorien

Y Sirius

And we must
19. July 2005, 13:03

Hvis det skulle vært sant sier jo egentlig profetien bare at Harry kan ikke være i live og Voldemort død....Men voldemort kan være i live og harry død

For å det tilfelle må Harry dø for at Voldy skal dø

Men det med Nagini er jo bare logisk. Harry har en connenction med Voldemort, og hvis Nagini har en del av sjelen til Voldemort i seg, kunne Harry få kontakt med sjelen inni Nagini, og derfor se hva som skjedde da Arthur ble angrepet

SECTUMSEMPRA!
19. July 2005, 13:07

var det Nagini som angrep Arthur? var ikke det bare en "helt vanlig" slange som Voldemort hadde gått inn i? Sånn som han gjorde med Quriell...?

Y Sirius

And we must
19. July 2005, 13:09

Vet ikke, tror ikke det.

Det var jo noe spesielt med den giften. Og Nagani er en litt spesiell slange?

Altså, det kunne ihvertfall ikke vært hvilken som helst slange.

Det ble aldri nevnt i bøkene hva slags slange det var snakk om....

SECTUMSEMPRA!
19. July 2005, 18:21

Jeg har bestandig trodd at det var Nagini som angrep Arthur jeg.. Men det kan jo hende at det vare en annen.

Jeg synes den teorien din er ganske logisk, og for min del så mener jeg at den kan stemme. Men jeg mener også at den trenger ikke å stemme. Wink Whatsoever, så er det en ganske interessant teori.

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
19. July 2005, 21:02

Jeg tror det må være Nagini, for det Nagini er jo en del av Voldemort (Horcrux), og Harry så jo angrepet gjennom Naginis øyne selv om det var Voldemort han var telepatisk bundet sammen med..

Magh!
19. July 2005, 21:07

Rampage^ Skrev:Vet ikke, tror ikke det.

Det var jo noe spesielt med den giften. Og Nagani er en litt spesiell slange?

Altså, det kunne ihvertfall ikke vært hvilken som helst slange.

Det ble aldri nevnt i bøkene hva slags slange det var snakk om....
Arthur sa at det var en rimelig stor slange. Nagini er en RIMELIG stor slange...

Men Voldemort kunne ikke ha gått inn i kroppen til en slange, da han allerede hadde tatt faast form i den grufulle kroppen sin. Eller, kan han det?

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
19. July 2005, 21:35

Rampage^ Skrev:Den siste Horcruxen var/er han selv.

Han ville ha noe fra de forskjellige grunnleggerne fra skolen.

Men tingen er, han må allerede ha drept i alderen av 16 år for å ha kunne laget horcruxen av dagboka. Var det familien sin han hadde drept da?

Vi har:

Riddles Diary
Slytherins Ring (Slytherin)
The locket
Noe fra Godric Gryffindor
" Helga Hufflepuff

Det var ihvertfall 2 gjenstander han stjal fra ei dame som han mest sannsynligvis brukte.

Noe mer husker jeg ikke
Ja, han drepte jo sin egen familie når han var 16 og la skylden på Onkelen sin.

Må korrektere deg litt på hva han stjal fra den gamle damen. Det var ikke noe fra Gryffindor der, den eneste tingen de viste var fra Gryffindor var sverdet og det har Dumbledor på kontore sitt.

Men det var en ting fra Slytherin, som var det halskjedet, og noe da fra Huffelpuff.

Det han da mangler er noe fra Godric og Rowina.

Sitat:men det står også i boken at Voldemort hadde bare lagt ut 5 Horcrux når han skulle drepe Harry(+1 i seg selv=6), så han manglet en, derfor trudde Dumbledore at han la en i Nagini når han fikk kropp igjen i GoF, men det kan jo hende at han ikke gjorde det. at han heller ved et uhell fikk overført en Horcrux til Harry...
det er fult mulig(synes jeg), men vet ikke om jeg trur helt på den teorien

Voldemort kunne ikke ha lagt noe sjel i Harry. For å legge en bit av sjelen sin i noen andre måtte han bruke en annen, svart, magi. Og når skulle han fått til det da avada kadavra slo tilbake på han selv?

Tror heller ikke den biten av sjelen er i Nagini. Voldemort ville lagt en bit av sjelen sin i en gjenstand av magic betydning, som ringen til Slytherin og dagboken, og gjemt det bort. Dagboken vet vi kom på ville veier pga Malfoy sr, men ringen klarte seg.

Nagini er en levende ting, og er sjelen i henne gjør han en stor risiko siden en god del kan skje med henne. Hadde hun død da Voldemort var borte, hadde en av sjelene vært borte, noe som Voldemort ikke ville skulle skje. Jeg tror sjelen hannes er i magiske gjenstander som er gjemt bort, vanskelig å finne, komme frem til og ødelegge. For Voldemort ville jo ikke at sjelene hannes skal ødelegges.
20. July 2005, 05:01

Det er noe jeg ikke får til og stemme her.
Avada kedavra slo tilbake på Voldemort, og han da er det naturlig å tro at han mistet den delen av sjelen han hadde i kroppen. Og dermed allerede har brukt en horcrux når han gjenoppstod i GoF. Så hvis han har laget 6 horcruxer så vil det bare være fem igjen.

Og den han da eventuelt brukte kan ha vært hvilken som helst av de som ble nevnt.
20. July 2005, 08:23

Medaljongen er ikke ødelagt. Den lå Grimmauld-huset, men ble høyst sannsynlig stjålet av Mundungus (hvorfor fikk vi ellers historien om at Harry traff ham med stjålne varer fra Sirius'hus?), og solgt til en eller annen, som trolig ikke vet hva den er. Mundungus er i Azkaban, og det skal bli vanskelig for Harry å finne ut hvor den riktige medaljongen er nå!
20. July 2005, 08:28

den 7 sjel-biten er da altså i voldemort selv. så da han "døde" da han angrep harry, så forsvant den? men siden det fantes på det tidspunktet 6 andre horocrux'er igjen, så døde bare kroppen slik at han kunne gjenoppstå senere?

Og desstuten: han trengte harrys blod for å ta kropslig form gjorde han ikke? kan nok styrke teorien min. men igjen: altfor lenge siden jeg leste GOF.

Ellers vil jeg bare påpeke at jeg selvsagt ikke tror at voldemort la igjen en del av sjelen sin i harry med vilje, det må ha vært ved en feil. derfor tror jeg ikke at slangen har en sjelbit. det at harry så angrepet og at slangen angrep i utgangspunktet, har vel mer å gjøre med at harry og voldemort er parseltounge.

jeg tror ikke at love er det endelige svaret på hvorfor harry ikke døde. det må være noe mer. forholdet mellom harry og voldemort er så sentralt at noe mer må dukke opp i bok 7, og derfor tenkte jeg kanskje at dette kunne svaret.
20. July 2005, 09:00

Nå er jo "love" noe av det sterkeste man finner av magi. Og som Voldemort sier, det var "ancient magic I had not foreseen" eller noe i den duren.

Men nå var jo det han gjorde å oppfylle profetien. "Mark him as an equal"

SECTUMSEMPRA!
Post Reply 

Forumhopp: