Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gravplassen på galtvort
4. March 2005, 20:05
RE: Gravplassen på galtvort
JKR har jo avslørt at vi får vite om en gravplass på Galtvort.

Hvem kan det være som ligger begravd derWhat??? Angel Angel
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
4. March 2005, 21:19

Tja.. om jeg skal gjette..Griffing, Håsblås, Ravnklo.. Men ikke Smygard, i og med at han reiste fra skolen..

Og kanskje alle Rektorene er begravd der...

Hodeløse-Nikk? Blod-baronen?

Håsblås, faktisk..
Molde! Jeg har flytta til Molde!!!

Nitwit, Oddment, Blubber and Tweak!
4. March 2005, 21:37

Hmm... Den vil nok uansett være viktig for handlingen.

Men gravlagt, ja. Jeg er enig i at grunnleggerne (unntatt Smygard) er der. Meget mulig er det en av dem (jeg gjetter: Griffing) som vi skal fram til? Som er viktig?

Jeg tviler egentlig på at alle rektorene ligger der. Nå vet ikke jeg helt hvordan rektor-jobben fungerer (er den på livstid??), men en god del rektorer velger nok å gå av før de dør og bli gravlagt på hjemstedet sitt...

Jeg tviler også på at vi snakker om en stor kirkegård. Det pleier det nemlig ikke å være på skoler, ikke en gang på Galtvort. En gravlund er mer sånn som jeg tenker. En stor (eller litt stor) kirkegård tror jeg dessuten Harry og co ville lagt merke til for lengst...

Hei sveis!
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
4. March 2005, 23:06

Kanskje moren og faren til Harry? Hvem vet.... Tenk deg det sjokket Harry får da hvis han finner ut at moren og faren hans ligger begravd derWow Wow

"I wanted everything for little while,why shouldn't I?
I wanted to know what he was like...~"
4. March 2005, 23:22

Elevene som har dødd der(Galtvort), i sine tilfeller, altså, de uten mye til hjemsted..

M.E.L.K.
5. March 2005, 00:57

Sånn som Stønne-Stina da evt?

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
5. March 2005, 01:23

Det kan jo være mulig..
Men jeg tror nok heller av Gryffindor er gravlagt der. Og de to andre grunnleggerne, siden de grunnla Hogwarts mener jeg. Men, hvor kan den ligge? Jeg mener, en gravlund pleier å være lett å se.. statuer, eller blomster. Eller, ihvertfall, et monument.

Kanskje det er inne i selve borgen? I the Dungons? At de har et slags gravkammer?

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
5. March 2005, 16:03

Psh...
Hvem sier at det er viktig?
Hvor tror dere at husnissene bli begravd da, kanskje?

D R A C O D O R M I E N S N U N Q U A M T I T I L L A N D U S

Stol på rosa.
6. March 2005, 03:38

Gravplassen (eller -lunden) kan jo ha betydning... JK har sagt at den eksisterer, og hvor mange skoler har egentlig egne gravplasser? Hvorfor ville JK dessuten protestert mot å sette noe annet på det stedet hvor hun har visualisert gravplassen hvis den ikke var viktig?

Hvem som kan ligge begravd der, er jo en spennende tanke da! Mulig at det er grunnleggerne av skolen, som mange av dere tror. Jeg er mest interessert i om noen av spøkelsene på skolen er begravd, jeg da. Hva med Nearly Headless Nick, for eksempel?

Hvis Nicks kropp ligger på den gravlunden kan det jo være at det har en noe med HBP å gjøre. Jeg mener, når det gjelder linker mellom CoS og HBP: det var jo i Chamber at Nick hold deathday-festen sin. Da fikk vi jo møte en del nye spøkelser også - og det kan jo hende at nettopp spøkelser og døde mennesker kommer til å bli et viktig tema i HBP for Harry, av åpenlyse grunner...?

~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~

"Give her hell from us, Peeves!" -- Fred Weasley ~ LIONS FOR THE CUP ~
6. March 2005, 16:42

Er det ikke noe sånn at spøkelser ikke kan spøke på andre steder enn der de døde/er gravlagt? Hvis det er sånn virker det ganske logisk at det bl.a. er spøkelsene som er gravlagt der...

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
6. March 2005, 16:46

De kan vel være gravlagt på et annet sted, men at de muligens ble drept/døde der hvor de går igjen. Men det kan jo hende de går igjen der hvor de er gravlagt. Jeg tror nok ikke det at Nearly-Headless Nick ikke ble omtrent halshogd på Hogwarts for eksempel.

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
6. March 2005, 18:07

megan Skrev:Er det ikke noe sånn at spøkelser ikke kan spøke på andre steder enn der de døde/er gravlagt? Hvis det er sånn virker det ganske logisk at det bl.a. er spøkelsene som er gravlagt der...
De må kunne spøke andre steder også, ellers kunne jo ikke Stønne-Stina ha plaga hun jenta som mobba henne (husker ikke hva hun heter) og ødelagt bryllupet hennes og sånt ...

Good Hufflepuff, she took the rest
And taught them all she knew.
6. March 2005, 18:50

Sitat:De må kunne spøke andre steder også, ellers kunne jo ikke Stønne-Stina ha plaga hun jenta som mobba henne (husker ikke hva hun heter) og ødelagt bryllupet hennes og sånt ...

Ja, det er jo sant. Kanskje det er sånn at spøkelser gjemsøker det stedet de anser som "hjemme"? Jeg mener, ettersom Nick, the Gray Lady, the Bloody Baron og the Fat Friar alle er husspøkelser?
Moaning Myrtle tilhører vel ikke et hus på den samme måten som disse, men hun ble jo drept på skolen og ettersom hun var elev på Hogwarts måtte hun jo ha tilbragt i alle fall ett år der - som kunne ha ført til å hun så Hogwarts som sitt hjem? (Jeg mener ikke nødvendigvis "hjem" i ordets positive betydning, men som stedet der de føler de hører til, på godt eller vondt.)

~ Life is a box of Bertie Bott's Every Flavour Beans: It's all about picking what's good and avoiding the earwax ~

"Give her hell from us, Peeves!" -- Fred Weasley ~ LIONS FOR THE CUP ~
7. March 2005, 19:47

Det med at Lilly og Jacob ligger der er jeg ikke veldig sikker på, men vi kan jo ikke viteWhat? I så fall er det jo litt rart at Harry ikke har fått vite det litt før, men kanskje Humlesnurr har en god grunn??

Jeg tror jo kanskje at Griffing er halvblodsprinsen, og at han kanskje kan "komme tilbake" på en slags måte. Så da støtter jeg teorien om at alle grunnleggerne unntatt Smygard ligger gravlagt der. Smile
7. March 2005, 20:01

Sitat:Jeg tror jo kanskje at Griffing er halvblodsprinsen
Men ville Smygard vært så god venn med Griffing (de var jo venner i starten da de bygget skolen! ) om han var halvblods? Vi vet jo hva Smygard mente om såkalte "grumser"!

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
Post Reply 

Forumhopp: