|
Blir harry potter ond?
|
|
2. January 2006, 15:13
|
|||
|
|||
Myrtle Skrev:Ikke at jeg er noen stor LotR fan og så veldig inne i alt, men jeg har da både lest bøkene og sett filmene. Så på hvilken måte blir det likt LotR dersom Harry blir ond?RAB83 Skrev:Tenkte jeg skulle stille spørsmålet om Harry Potter kommer til å bli "den nye Voldemort?" Dette fordi sånn som serien har tatt en turn mot å bli bare mer og mer trist i hver nye bok så lurer jeg bare.Tror ikke det er veldig sannsynlig at dette skjer, det hadde rett og slett blitt litt for mye LotR. Harry blir kanskje gal? Uff, nei.. Sant nok, J.K. lånte mye av Tolkien, spesielt i den første boka, men historien har utviklet seg kraftig fra den gang, og står nå på egne (og ganske stødige) bein.
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
2. January 2006, 15:24
|
|||
|
|||
|
Når man snakker om låning her, så var ikke Tolkien heller den første i verden som skrev om alver, orker og kampen mellom godt og ondt.
Tviler sterkt på at Harry kommer til å bli "ond", men det kan være at han lar følelsene ta over for fornuften (ikke at det er noe nytt ) og legger ut på en hevneaksjon, for å hevne døden til Sirius, Dumbledore, og foreldrene.
|
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

) og legger ut på en hevneaksjon, for å hevne døden til Sirius, Dumbledore, og foreldrene.