|
Blir harry potter ond?
|
|
17. August 2005, 09:27
|
|||
|
|||
|
RE: Blir harry potter ond?
Tenkte jeg skulle stille spørsmålet om Harry Potter kommer til å bli "den nye Voldemort?" Dette fordi sånn som serien har tatt en turn mot å bli bare mer og mer trist i hver nye bok så lurer jeg bare.
Grunnen til at jeg lurer er fordi ALLE gleder seg til å lese bok 7, og hvordan Harry kommer til å trampe på alle som har stått imot ham tidligere. Kan jo hende at JKR kommer til å ta en uventet turn og ikke la alt gå bra? Kanskje Harry dør? Kanskje Wormtail får ham inn i en Imperius og Harry blir sendt til Azkaban? Kanskje kanskje kanskje? Gi meg neste bok N |
|||
|
17. August 2005, 18:30
|
|||
|
|||
|
Den tanken har ikke slått meg. Tror ikke Harry kan bli den nye Voldemort. Han har følelser, han bryr seg om andre mennesker. Det har aldri Voldemort gjort. Og nå har vi i fått vite mer om hans oppvekst også.
Men at han dør, ja det har jeg tenkt på. Men velger å tro at det går bra med Harry og vennen hans. Viss ikke blir jeg rasende sint, tror jeg. Men det er nok desverre noen som dør i den boken også ja. Er enig at det blir tristere og tristere. Og dødsfallene blir på en måte nærmere og nærmere Harry. Så det blir nok en han er glad i. 7 bøker, hva nå? |
|||
|
17. August 2005, 19:59
|
|||
|
|||
|
hvis harry blir ond, blir serien litt for lik star wars. anakin blir ond etter og ha vært den gode helten og plutselig blir han ond. skjer det samme i hp blir jeg forbanna!!
... |
|||
|
17. August 2005, 20:28
|
|||
|
|||
|
Jeg tror absolutt ikke at Harry blir ond. Etter alle de valgene han har fått tilbudt har han alltid valgt rett(sikter nå til foreksempel valget om han ville havne i Smygard eller Griffing,om han ville joine Voldemort i PS istedenfor å dø osv...osv..)
Dessuten tror jeg ikke Harry kunne drømme om å være på den "onde" siden som var skyld i at han aldri har hatt foreldre og som har gjort han så mye ondt. En hovedgrunn til at de som er onde i Harry Potter-serien er at de aldri har blitt elsket,eller aldri har fått nok kjærlighet (Voldemort,Snape og sikkert mange andre Dødsetere),men det har jo Harry. Han har blitt elsket av mange. Jeg tror ikke Harry har noe å frykte når det gjelder å bli forledet inn i ondskapen. |
|||
|
17. August 2005, 20:44
|
|||
|
|||
|
Huff, nei. Hvis Harry blir ond forsvinner jo hele moralen og poenget i serien!
Man ser jo klart i slutten av HBP at det eneste Harry tenker på er å få klar bane til å knerte Tom Marvolo Riddle. Det blir bare for - unnskyld at jeg sier det - idiotisk hvis Harry plutselig skal bytte side, Tom Marvolo Riddle overtar verden og dreper alle mugglesene. Ja, det var en flott serie! I seks bøker går vi her og blir fortalt at han-du-vet er ond og at det er han vi skal ta knekken på, men så viser det seg egentlig at det var ham vi burde ha stolt på hele tiden! Ahhaha! *le hjertelig* Det kan godt hende JKR velger noen uventede stier, men dette med hvilken side Harry er på er nok fastslått. Harry er helten - det er ham hele serien handler om. Harry er den det er fokusert på, og det må bli ham som dreper han-du-vet. Jeg er enig med Rufus. Kjærlighet er mye av hovedbudskapet i bøkene, og det som skiller Harry mest fra Voldemort er evnen til å elske - og at han blir elsket selv. Denne evnen kommer han til å beholde, og jeg tror den kommer itl å hjelpe ham å knuse Tom Marvolo Riddle og alle Horcruxene. No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
17. August 2005, 21:06
|
|||
|
|||
|
Jeg tror at enten kommer kun Voldemort til å dø, eller så dør både Harry og Voldemort. Tror neppe Voldemort dreper Harry og overlever selv..
Det blir bare litt for sykt.. I kampen mot det gode og det onde så er det jo bestandig det gode som vinner. Hvis jeg tar et eksempel med LotR; Hele brorskapet dør og Sauron overlever og fortsetter å være ond. Hva hadde da vært vitsen med å sitte å lese over 1000 sider? Hvis det ikke hadde noen betydning om det skjedde eller ikke? Hvis det ikke ble noen forandring? Nei, det gode kommer til å vinne. Det gjenstår bare å se om Harry overlever i kampen.
If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore |
|||
|
17. August 2005, 21:17
|
|||
|
|||
Wiltersen's Wærste Skrev:hvis harry blir ond, blir serien litt for lik star wars. anakin blir ond etter og ha vært den gode helten og plutselig blir han ond. skjer det samme i hp blir jeg forbanna!!Unnskyld meg,men Harry Potter serien har jo faktisk endel likheter med LotR,så hvorfor ikke med Star Wars? Inspirasjon fra andre verk er jo bare positivt. Derimot inspirasjon på akkurat den saken syns jeg er idiotisk. |
|||
|
18. August 2005, 00:07
|
|||
|
|||
heffalump Skrev:Men det er nok desverre noen som dør i den boken også ja. Er enig at det blir tristere og tristere. Og dødsfallene blir på en måte nærmere og nærmere Harry.Synes Harry var mye tristere i bok fem. I seksern var han plutselig ikke så temperamentful lenger. Ok, han var trist pga Sirius og alt det der men vi så ikke så mye av det som man ville trodd. Sitat:En hovedgrunn til at de som er onde i Harry Potter-serien er at de aldri har blitt elsket, eller aldri har fått nok kjærlighet (Voldemort,Snape og sikkert mange andre Dødsetere),men det har jo Harry. Han har blitt elsket av mange. Husk at selv om det er mange som liker Harry nå så har han ikke hatt det de ti nesten-første årene han levde. For et barn å vokse opp med så lite kjærlighet vil det lage store spor på det senere livet og på hvordan de ser på seg selv. Ofte ender de opp med enten å bli fulle av angst eller hevnlystne. Bare det kan være nok til at Harry ikke blir helt god når alt er over. Jeg for min del (merk; min mening) synes ikke Rowling har lagt stor nok vekt på dette, med unntak av OotP. Ikke håper jeg han forsetter å være gullunge heller, men det er en annen sak... http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...) |
|||
|
18. August 2005, 09:49
|
|||
|
|||
Rufus Skrev:jo, men det blir jo bare dumt hvis det samme skjer med helten i hp som med "helten" i star wars! hun burde (og det gjør hun sikkert også) lage en egen "personlig# slutt!Wiltersen's Wærste Skrev:hvis harry blir ond, blir serien litt for lik star wars. anakin blir ond etter og ha vært den gode helten og plutselig blir han ond. skjer det samme i hp blir jeg forbanna!!Unnskyld meg,men Harry Potter serien har jo faktisk endel likheter med LotR,så hvorfor ikke med Star Wars? Inspirasjon fra andre verk er jo bare positivt. Derimot inspirasjon på akkurat den saken syns jeg er idiotisk. ... |
|||
|
18. August 2005, 10:27
|
|||
|
|||
Wiltersen's Wærste Skrev:jo, men det blir jo bare dumt hvis det samme skjer med helten i hp som med "helten" i star wars! hun burde (og det gjør hun sikkert også) lage en egen "personlig# slutt!... og det er jeg ikke i det minste tvil om at hun kommer til å gjøre. Husk at JKR har bygd opp denne fantastiske serien selv, og laget noe eget (ja, hun har nok blitt inspirert av andre bøker, men de fleste ting har inspirasjon fra andre verk), så jeg tviler ikke på at avslutningen kommer til å være super, uansett hvordan hun velger å løse det! No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
18. August 2005, 11:46
|
|||
|
|||
Rufus Skrev:Unnskyld meg,men Harry Potter serien har jo faktisk endel likheter med LotR,så hvorfor ikke med Star Wars? Inspirasjon fra andre verk er jo bare positivt. Derimot inspirasjon på akkurat den saken syns jeg er idiotisk.Men når du sier Star Wars, så har du faktisk to historier. Den første trilogien er at Anaki blir ond (dette er den nye som er laget), MEN du har den orginale trilogien hvor Luke Skywalker får Vader til å gå over fra "de slemme" til å bli god rett før han dør. Dermed vinner faktisk det gode over det onde i Star Wars... |
|||
|
18. August 2005, 13:49
|
|||
|
|||
Calibwam Skrev:Jaha. Hvis du sier det så. *Være anti-Star Wars fan*Rufus Skrev:Unnskyld meg,men Harry Potter serien har jo faktisk endel likheter med LotR,så hvorfor ikke med Star Wars? Inspirasjon fra andre verk er jo bare positivt. Derimot inspirasjon på akkurat den saken syns jeg er idiotisk.Men når du sier Star Wars, så har du faktisk to historier. Den første trilogien er at Anaki blir ond (dette er den nye som er laget), MEN du har den orginale trilogien hvor Luke Skywalker får Vader til å gå over fra "de slemme" til å bli god rett før han dør. Dermed vinner faktisk det gode over det onde i Star Wars... Det var ikke jeg som nevnte likheter med Star Wars det var Wiltersen's Wærste. |
|||
|
18. August 2005, 13:58
|
|||
|
|||
quizgirl Skrev:..Og hvorfor har han aldri hatt kjærlighet fra foreldrene? Jo fordi Tom Marvolo Venster drepte dem,noe som selvfølgelig gjør at Harry (forståelig nok)er hevngjerrig på Tom Marvolo Venster. Da virker det veldig merkelig å joine "hans side" istedenfor å drepe han.Sitat:En hovedgrunn til at de som er onde i Harry Potter-serien er at de aldri har blitt elsket, eller aldri har fått nok kjærlighet (Voldemort,Snape og sikkert mange andre Dødsetere),men det har jo Harry. Han har blitt elsket av mange. Jeg er helt enig at det absolutt ikke er sunt for et barn og vokse opp uten et snev av kjærlighet de 10 første årene men istedenfor å "å bli ond" som da Tom Marvolo Venster ble,valgte Harry Griffing fremfor Smygard, og Ron fremfor "slemme" Malfoy. Som kloke Dumbledore sier:."It is our choices, Harry, that show what we truly are" Harry valgte kjærlighet fremfor hat og det gjorde han klokt i. |
|||
|
18. August 2005, 22:01
|
|||
|
|||
|
Harry kan like mye bli den nye Voldemort som Voldemort kan bli Miss Alabama. Harry har for mye hat mot den delen av magien og menneskesinnet til noensinne å bli en del av dem... I tillegg har han bare blit tristere og mørkere pga alt som har skjedd med ham da!
The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
19. August 2005, 10:16
|
|||
|
|||
Rufus Skrev:sa ikke at serien hadde likheter med star wars, jeg sa :Calibwam Skrev:Jaha. Hvis du sier det så. *Være anti-Star Wars fan*Rufus Skrev:Unnskyld meg,men Harry Potter serien har jo faktisk endel likheter med LotR,så hvorfor ikke med Star Wars? Inspirasjon fra andre verk er jo bare positivt. Derimot inspirasjon på akkurat den saken syns jeg er idiotisk.Men når du sier Star Wars, så har du faktisk to historier. Den første trilogien er at Anaki blir ond (dette er den nye som er laget), MEN du har den orginale trilogien hvor Luke Skywalker får Vader til å gå over fra "de slemme" til å bli god rett før han dør. Dermed vinner faktisk det gode over det onde i Star Wars... hvis harry blir ond, blir serien litt for lik star wars ... |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Det blir bare litt for sykt.. I kampen mot det gode og det onde så er det jo bestandig det gode som vinner. Hvis jeg tar et eksempel med LotR; Hele brorskapet dør og Sauron overlever og fortsetter å være ond. Hva hadde da vært vitsen med å sitte å lese over 1000 sider? Hvis det ikke hadde noen betydning om det skjedde eller ikke? Hvis det ikke ble noen forandring? Nei, det gode kommer til å vinne. Det gjenstår bare å se om Harry overlever i kampen.