Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
There will be more deaths - More deaths coming...
16. July 2005, 17:06
RE: There will be more deaths - More deaths coming...
Yeah. Så nå er nok en nær person i Harrys liv borte. Personlig tok jeg dette dødsfallet omtrent som da Sirius "døde". Det har fortsatt ikke sunket inn. Jeg følte ingenting da det skjedde og jeg har felte først noen tårer da Fawkes begynte å synge. Det er ennå for nært til at jeg egentlig kan si noe vettugt om det.

Jeg ble ærlig talt mer deprimert over at Remus er streit Tongue

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
16. July 2005, 23:19

Hvordan klarer du å spøke i slik en tragisk time?
Huff for en tragisk bok. ALT jeg fryktet kunne gå galt, gikk galt.

I have a bad feeling about this.
16. July 2005, 23:25

Jeg er ennå i sjokk jeg, selv om jeg ble ferdig for tre timer siden.
17. July 2005, 00:48

På mordfronten gikk det egentlig som jeg hadde tippet etter "Spinners End". Snape som forræreder (+ men her kom det jo et par bonuser). Dumbledore som "ryddes av banen" - for å understreke at det hele skal avgjøres på tomannshånd mellom Harry og Voldemort. Fikk mange slag fra "nyleste" fanfics. Ikke minst H/G, R/Hr, RL/T, B/F. Det tar litt tid før det fester seg, alt dette nye som er kommet inn. Om et par-tre måneder går det sikkert opp for meg hvor mange som faktisk lever i neste bok.

Syns boka var bra. Litt "spesiel" til tider - ingen brev til Harry, lite skole, mye mindre Hagrid, frodigere kjærlighetsliv - men svært fortreffende ; ) Det skal litt til for at en (uten å ha sovet på mange timer) stiller seg i bokkø ved midnattstider for så å lese gjennom hele boken (sammenhengende) natten igjennom og utpå morgenkvisten - til sola står ganske så høyt på himmelen, kanskje til den er i ferd med å gå ned igjen.

La bonne volonté ne suffit pas ...
17. July 2005, 01:32

Myssbbrya Skrev:Fikk mange slag fra "nyleste" fanfics. Ikke minst H/G, R/Hr, RL/T, B/F. Det tar litt tid før det fester seg, alt dette nye som er kommet inn. Om et par-tre måneder går det sikkert opp for meg hvor mange som faktisk lever i neste bok.
Apropos fanfics. Jeg tror Rowling har a) selv skrevet endel av fanfic'en ute på nettet eller b) lest den selv.

- Narcissa som ber for Dracos liv, Draco som DE, som ikke takler presset og som får spørsmål om å forbedre seg / bryte med Slytherin etc? Har lest MANGE slike fanfics.
- Dumbly som poengterer neglect av Dudley? Fanfic (bortsett fra at Dumbly ikke denne gangen fortalte at Dudders er magisk og skulle begynne sent på Hogwarts Wink)
- Remus som avviser Tonks fordi hun kunne finne noe bedre? *host*sosogay*host* - Fanfic.
- Harrys obsession med Draco? FANTASTISK at det er canon!
- Snape som DADA-lærer? Like, finally!!
- Evil!Snape som dreper Dumbly? Hyppig brukt i fics ja.
- Harry, etter Dumblys død som nekter å gå mer på skole, drar til Godric's Hollow, ser på graver [møter redeemed!Draco, forelsker seg], bekjemper Voldie? Jepp, har absolutt lest dette før.

-

Og herregud, som jeg skvatt av Sectumsempras virkning!! Syns det var det mest velskrevne avsnittet i hele boka. Vilya kastet boken vekk i avsky, og redsel for at Draco var den som skulle dø. Det er forresten meget gøy å sitte sammen med noen og lese boka!

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
17. July 2005, 05:17

Akkurat ferdig selv, kom hjem i kveld, til en ny bok i postkassen, og nå 06.10 om morgenen ( er litt trøtt, skal inrømme det..) har jeg endelig blitt ferdig.

Boken var trist, på mange måter, men aller tristes synes vel jeg personelig det var at Snape ikke var den personen jeg håpet at han var... Har egentlig alltid sittet med en følelse at han var snill, og skulle bli avgjørende på 'den snille siden', men noe som da ble kraftig motbevist. Noe som igjen førte til noe tragisk, et tragisk dødsfall, som nok heller ikke har gått opp for meg.

Ellers gav jo Rowling oss noe av romantikken hun hadde nevnt, men var skuffet over slutten, og Harrys avgjørelse der. Harry Potter blir ikke det samme uten Hogwarts, og følget i klassetrinnene, og den, hva skal vi kalle den, 'normale', oppbyggningen. Selvfølgelig vet vi ikke hva som skjer i neste bok, men noe ble jo anntydet her. Blir spennende hvlike spor neste bok vil følge.

Forresten, Sectumsempras virkning, meget bra!

I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach."
-Snape
Finn alle innlegg av denne brukeren
17. July 2005, 11:01

[color=#728FCE]Utrolig kjipt at Humlesnurr måtte dø, og så på den måten! Han trygla jo til og med!

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
17. July 2005, 12:41

Jeg har ikke lest det, siden jeg ikke fikk fatt i boken før sent i går, og ikke har ett stort mål med å lese den under 24 timer, så jeg har kommet til kapittel 3, men midt i kapittel 2 i går ringte en fugl på mobilen min og lurte på om jeg ville vite den stakkars personen J.K.(Snape) hadde drept, og fikk vite det var Dumbledore(som forventet, egentlig...)

Men selvsagt vet ikke jeg how it happened, så jeg skal lese det(vet bare at Snape er oooond som drepte han!!! Axe Evil Devil Sneaky2 )

PS: har laget en liten fanart til minne om Dumbledore, skal legge det ut så snart som mulig=) (Ikke forvent ett mesterverk, husk; jeg er bare 12=P)

He stole my soul. He broke it and throwed it away. And now I'm crying a Poisoned Tear.
17. July 2005, 13:11

Jeg sitter her med sjokk og vantro. Dumbledore skulle ikke dø før siste bok! Nå kommer det til å bli helt grusomt å lese, se hvordan alt blir når ikke Dumbledore er i trollmannsverden, ingen til å passe på. Hyl!

Men, jeg kan ikke tro pairingene! haha, jeg måtte le! H/G, R/Hr OG NT/RL! Haha, jeg måtte gråte (nesten) av glede Big Grin
Spesielt det *host* heftige forholdet mellom Ron og Lavender (Hallo?! Won-Won?! ) var jo en.. sak for seg selv.

Leste til ti over 5 og hadde tårefulle øyne da Dumbledores minnestund ble holdt.

Og gjett om jeg skvatt da Harry brukte Sectumserpa på Draco. "NEI! Draco kan jo ikke dø!" Men det overrasket meg at han snakket med Moaning Myrtle. Vet ikke hvorfor, men.

Oppsummering: Jeg syntes dette var den aller beste boka. Men nå så må man vente til neste bok, som kan ta laaang tid. But but Men. Det gjør meg ingen ting å lese den boka om igjen!

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
17. July 2005, 15:25

Ojojojoj, for en bok.
Må si med en gang at det etter min mening ikke er en av Rowlings beste, men den var ikke dårlig, for all del! Savnet ett eller annet, men klarer ikke helt si hva...

Er sjokka over Snape, og spesielt Humlesnurrs død. Var bombesikker på at det var Hagrid som skulle gå jeg...

Er livredd for hva som skjer i den neste boka. Hvis Rowling kan ta livet av Dumbledore, hvem kan hun ikke ta livet av da? Ron? Hermione?
Harry?

Herregud, for en nervepirrende bok.

Siriusly!

"HERMY! WHERE HAGGER!"
- Grawp
17. July 2005, 17:09

[color=#C9A247]For en trist bok!! Dumbledore av alle! Sad Hva mente Rowling med å drepe han da?? Jeg kommer ikke over det jeg.. Først tar hun vekk Sirius, og så Dumbledore! Mine to yndlingskarakterer! Og så måtte det selvsagt være Snape som skulle drepe Dumbledore.. Det jeg kanskje likte minst med måten Dumbledore døde på var at det var en han hadde stolt på som sviktet han.

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
17. July 2005, 19:10

[color=#C9A247]Trygla?
17. July 2005, 23:21

Når jeg først leste Spinners End, trodde jeg virkelig at han løy...Men da de tok løftet, forstod jeg at alt det Dumbledore hadde gjort for snape var tapt.... Dumbledore var jeg klar for at han skulle dø nå, det var jeg nokså sikker på!

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
18. July 2005, 01:06

Snape var på en måte glad i Dumbledor. Mannen reddet han fra Azkaban, ga han arbeid og viktig informasjon om Voldemort. Dumbledor stolte ikke på en person som han ikke hadde tro på. Dumbledor kunne lese tanker, slik som Snape. Hadde snape lukket bort tanker hadde Dumbledor skjønt at han ikke var til å stole på. Dumbledor stolte på Snape og det gjorde han med rette.

Derfor tryglet han Snape. Alle der trodde han ba for livet, t.o.m Harry, men det gjorde han ikke. Han tryglet for at Snape ikke skulle spolere det og la Dumbledor leve mens han dødde pga eden han hadde lagt ovenfor Narcissa.

Snape ville ha offret seg for Dumbledor, og hadde ikke Dumbledor tryglet hadde Snape gjort det. Og Dumbledor frøs harry slik at Harry ikke kunne komme mellom og spolere alt.

Alt er som sjakk her. Noen brikker må man ofre for å komme seg videre. Dumbledor var en slik brikke. Snape drepte DUmbledor, viste ovenfor Voldemort sin lojalitet. Han kan nå få vite en god del om Voldemort, ting som selv ikke Dumbledor viste, for så å hjelpe Harry til å finne de siste bitene av sjelen til Voldemort, indirekte.
18. July 2005, 04:56

[color=#C9A247;]Aargh, jeg er i sjokk jeg også, men MAKAN til bok!!!! Dette er den beste så langt!!!!! Etter to halvdårlige (ja, jeg syns faktisk de to forrige var for dårlig redigert) så kom det en højdare uten like.

Det er trist, jeg ble på gråten, jeg er fra meg av nysgjerrighet over hvilken rolle Snape egentlig spiller, jeg digger sidehistoriene. Dette er rett og slett genial fortellerkunst.[/color]
Post Reply 

Forumhopp: