|
Dumbledore - Lever han?
|
|
27. May 2009, 12:42
|
|||
|
|||
|
RE: Dumbledore - Lever han?
Tror det er trygt å si nå at Dumbledore er nok så død som det går ann. Får heller bare ta å slette det hvis jeg ikke skulle sagt det høyt
![]() Jeg synes det var så vilt trist når jeg leste det første gangen (de andre gangene også for den saks skyld), gråt en god del for å si det sånn. Selvfølgelig var det mye fordi vi har blitt kjent med Dumbledore nå gjennom mange og jeg hvertfall har alltid likt han utrolig godt. Men det har aldri vært så mye av Dumbledore, han har vært der innimellom og kommet med sine vise og herlige ord. Men det er aldri vært så veldig mye av det. I HBP derimot begynner det allerede i 3 kapittel når Dumbledore drar for å hente Harry hos Dursley, og bare i et kapittel omtrent er det like mange gode Dumbledore sitater som det pleier å være i en hel bok! Dumbledores møte med Dursleyene er jo bare priceless, pga han vittige humor og gode humør. Og slik forsetter det utover i hele boka... Rowling legger opp til at vi skal bli ordentlig knyttet og glad i Dumbledore, så det blir et stort følelsesklimaks når han da dør. Fantastisk lagt opp av henne. Kan jo bare snakke for meg selv, men tror ikke jeg hadde blitt fullt så lei meg som jeg ble uten alle de timene vi tilbragte med Dumbledore i HBP. Hva med dere? Flere som var ganske så lei seg? Mer eller mindre om vi ikke hadde hatt så god kontakt med Dumbledore i løpet av bok 6? Ajaj! Twitter: @SofieElisabeth Wooppsidaisy! |
|||
|
27. May 2009, 13:17
|
|||
|
|||
|
RE: Dumbledore - Lever han?
Enig. Vi var liksom ikke blitt så godt kjent med han og knyttet til han i 6. Jeg for min del tuter som ei sil fra der Harry forteller det til Hagrid og så å si ut hele boka. Men jeg likte begravelsen. Den føltes så.. riktig.
En slik urettferdighet! Han hadde lyst å forbanne Slur i tusen slimete biter! |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp