|
Dumbledore - Lever han?
|
|
23. September 2005, 16:00
|
|||
|
|||
|
RE: Dumbledore - Lever han?
Etter å ha lest siden med såkalte bevis (les: konspirasjonsteorier) som kan skues her vokste optimismen imeg.
Min teori (som er en sammensveising av litt egentenkning, men for det meste ting funnet på siden) er som følger: Regulus ødela medaljongen, noe DD var fullt klar over det. Den grønne eliksiren var laget av Snape på DDs ordre. Den eliksiren er "den levende manns søvn" "draught of living death", dermed ble DD mer og mer svekket, og gikk tilslutt i koma. (Spesielt er denne eliksiren interessant. I første eliksirtime hadde Slughorn forberedt 5 eliksirer, alle har vært/ble viktige, unntatt "the draught of living dead" og JKR nevner aldri noe som ikke er vesentlig!!) Dernest har vi det utropstegnet at Dumbledores kropp ble sendt på en flytur da Snape "drepte" han. Tidligere har vi kun lest at man blir stiv og faller bakover. En mulighet er at det evige maset om No-Verbal Spells gir uttelling. Snape sa "Avada Kedavra" men fokuserte i sinnet på å sende DD på en flytur. (Snape som er så god i Potions vet sikkert hvordan man kan utløse fullstendig koma ved hjelp av eliksiren). Og når det gjelder "the unbreakable wow" så var det aldri spesifisert hva Snape skulle gjøre, eller satt noen tidsfrist. Og angående begravelsen: Vi så aldri at det virkelig VAR DD. "Liket" var tildekket gjennom hele seansen. Ett annet aspekt er hintet om trollmannsbegravelser som ble gitt oss i sangen om den gale trollmannen Urdo(?). Der knakk de staven og gravla bitene med eieren, noe slikt så vi ikke for DD. Og som nevnt tidligere, JKR tar ikke med ubetydelige ting, hun bruker ihvertfall ikke to timer på det! Og selvsagt må alle tro at DD er død, dermed må han vike fra sin plass som rektor. Og at bildet er der betyr vel ikke at han er død. Flere steder er det jo bilder av levende trollmenn. Personlig tror jeg bildene viser tidligere, ikke nødvendigvis avdøde, rektorer og rektorinner. Dessuten så sang og gren phoenixen til DD, Fawkes i lang tid etter "dødsfallet" kanskje den vekket DD før han forsvant midt i alt oppstyret. Muligens var det derfor madam Pomfrey gren under møtet på sykestua. Hun vet best av alle phoenixens helende egenskaper, og hørte at Fawkes ikke hadde gitt opp. Det har ikke jeg heller. DUMBLEDORE LEVER (håper jeg).... When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
23. September 2005, 21:08
|
|||
|
|||
|
lei for å måtte sukke optimismen i deg, J.K., men har ingen sterk tro på at Dumble lever. det blir ganske enkelt litt for dumt hvis han kommer tilbake nå. skal ta det punkt for punkt.
Hvis Dumble visste om det hele med RAB og medaljongen, hvorfor dra med Harry inn i hulen og risikere at han ble drept?? med den flyturen, vel, han sto jo ved vinduet til astronomitårnet så det er jo naturlig om han får en flytur når han faller ut der. det er riktig, men tror det er noe med at så lenge Snape visste hva det var snakk om, er løftet like bindende som om det ble sagt. de sa ingenting om at de knakk staven hans i den sangen som alle refererer til for tiden, de synger bare "and his wand snapped in two, which was sad" (eller noe sånt, har ikke boka her nå...) det betyr at den var knekt, ikke at den ble knekt fordi eieren var død. den biten me bildene er jeg helt enig i, man må nok ikke være død for å få et bilde kanskje Madam Pomfrey gråt fordi hun visste at det var for seint? sorry for å måtte sprekke bobllen, men Dumble er nok død... The pure and simple truth is never pure and rarely simple. Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!" |
|||
|
23. September 2005, 21:23
|
|||
|
|||
|
Jeg må nok, selv om jeg overhodet ikke vil, si at jeg er mest enig med Luikitene her. Det blir bare dumt og usannsynlig. Jeg tror ikke Dumbledore kommer tilbake i bøkene, men jeg trøster meg med at han (og Sirius også!) lever i beste velgående oppe i hodet mitt, men det er nok desverre det hele, tror jeg da. Men for all del, jeg kan jo ta feil...
And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
23. September 2005, 23:05
|
|||
|
|||
|
[color=#C9A247]Tror på Mr. Potter
Dumbledore ble kastet opp i lufte, han datt ikke bare gjennom tårnvinduet. Det med DotLD hadde jeg ikke tenkt på, men når Slughorn lager den, og det er den eneste han ikke får bruk for, B
|
|||
|
24. September 2005, 00:03
|
|||
|
|||
|
[color=#C9A247]DET VAR DA DIGER SPOILER I TITTELEN P
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
24. September 2005, 13:02
|
|||
|
|||
|
[quote="msjoplin"][color=#000000]DET VAR DA DIGER SPOILER I TITTELEN P
|
|||
|
24. September 2005, 14:31
|
|||
|
|||
|
ja men folk kan se tittelen på trådene når de søker på "nye innlegg"
Klem fra Aillya=) |
|||
|
24. September 2005, 14:57
|
|||
|
|||
Fang Skrev:Spoiler?Det stod "Dumbledore lever?" helt til jeg endret det. Og når det postes nye ting i tråden, vises den på forsida av forumet. Det ble presisert i beskrivelsen av dette forumet (på forsiden) at det absolutt ikke skal postes spoilere i titlene på innleggene nettopp av denne grunn. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
24. September 2005, 22:22
|
|||
|
|||
|
Dumbledore er død. Punktum. Han er død, og kommer ikke tilbake. Det blir for dumt. Han dør ikke, det blir holdt begravelse, Hogwarts stengt og kjempetrist stemning, bare for at han skal komme tilbake. Det hadde blitt helt frikete.
[color=powderblue]TO |
|||
|
25. September 2005, 00:13
|
|||
|
|||
|
MsJ: Greit, skjønner det da
![]() Della, hvis det var en del av plottet å få alle til å tro at Dumbledore var død, ville det ikke være naturlig å holde en begravelse da? Skulle de sagt "Dumbledore er død, men begravelse gidder vi ikke å holde"? Riktignok tror jeg at han lever, men uavhengig av det, så må d jo bli holdt en begravelse, uansett om han er død eller ikke, hvis meningen er at han skal være død. *Rot* |
|||
|
25. September 2005, 13:05
|
|||
|
|||
|
Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Har lyst å tro at DD lever, og skjønner ikke helt hvordan Harry skal finne de resterende Horcruxene uten hjelp fra mesterhjernen (DD, ikke Tosken
). Men samtidig er det elvfølgelig mest innlysende at Harry må gjennomføre manndomsprøven uten å være bare en brikke i DDs planer. Vet ikke helt jeg, men et poeng er jo at det blir veldig likt LotR hvis han kommer tilbake.MsJoplin: SORRY! Det var virkelig ikke meningen
When you're standing at the crossroads, Don't know which path to choose, Let me come along. Cause even if you are wrong... I'll stand by you |
|||
|
25. September 2005, 14:20
|
|||
|
|||
|
Jeg tror vel vi alle vil at Dumbledore skal leve? Så jeg skjønner deg egentlig godt.. Kul teori forresten, men hjerne fugerer ikke på samme avanserte måte, klarer aldri å tenke meg til ting..
![]() Men uansett hvor mye vi ønsker at det ikke skal være sant, så tror jeg nok at Dumbledore er død desverre.. I can teach you how to bottle fame, brew glory, even stopper death -- if you aren't as big a bunch of dunderheads as I usually have to teach." -Snape |
|||
|
25. September 2005, 18:44
|
|||
|
|||
|
Dumbledore er nok dødere enn død. For, vennligst svar meg på det J.K., dersom teorien din virkelig stemmer, hvorfor skulle Dumbledore kamuflere seg som død? For å sette mot i Harry (haha, det funker kanskje "litterært", men neppe i praksis)? For å narre Voldemort (aldri om Dumbledore tyr til sånne sleipe triks)?
... men jeg likte teorien om at den potionen som var i hula, var den Draught of The Living Dead... vet vi noe om den overhodet? Hei sveis! |
|||
|
26. September 2005, 07:56
|
|||
|
|||
|
vell viss dumbledore kommer tilbake no begynner i alle fall eg å lure litt på kor mye inspirasjon rowling henter fra ringenes herre
Klem fra Aillya=) |
|||
|
26. September 2005, 21:37
|
|||
|
|||
Aillya Skrev:vell viss dumbledore kommer tilbake no begynner i alle fall eg å lure litt på kor mye inspirasjon rowling henter fra ringenes herreEller Star Wars 8) For det er mykje betre enn Ringenes Herre, indeed. Forresten så sier JKR at hun ikke har lest Tolkien siden hun var 19 år, eller deromkring, og det er nok teit å tro at Tolkien "fant opp" dette med "mentoren dør og kommer tilbake"... ok, jeg har ingen moteksempler, men de finnes sikkert ![]() Og jeg spør igjen: HVORFOR skulle Dumbledore gjøre dette? Hvem skulle han lure, til hvem sin fordel?? Hei sveis! |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Dumbledore ble kastet opp i lufte, han datt ikke bare gjennom tårnvinduet. Det med DotLD hadde jeg ikke tenkt på, men når Slughorn lager den, og det er den eneste han ikke får bruk for, B