Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R.a.b. - Hven kan det være uteom regulus black?
17. April 2007, 21:17

Katie Skrev:Vi må også huske på at selv om Sirius sa at Regulus ble drept da han prøvde å "trekke" seg, så er det ikke sikkert at han visste den egentlige sannheten...

Når det gjelder navnet så mener jeg å huske at flere i den familien er oppkalt etter stjerner eller stjernebilder, kan det stemme? Men som du sier; det er nok slett ingen tilfeldighet Wink
Kanskje trekkinga var ødelegginga av horcruxen, eller forsøket på å ødelegge den? Men siden det er meninga at horcruxene skal være en hemmelighet, har Voldemort funnet opp en dekkhistorie, som er så god at den like gjerne kunne være sann. Og den er jo halvveis sann, da, når man tenker over det ...

Hvem andre har stjernenavn? Er Bellatrix, f.eks ei stjerne? Jeg trodde nemlig at Bellatrix betyr vakker eller noe sånt (Bella betyr i hvert fall vakker på italiensk eller noe sånt)... Men nå skal man ikke spore av tråden her Tongue *holder seg til tråden*

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
20. April 2007, 12:05

Lavender Skrev:
Katie Skrev:Vi må også huske på at selv om Sirius sa at Regulus ble drept da han prøvde å "trekke" seg, så er det ikke sikkert at han visste den egentlige sannheten...

Når det gjelder navnet så mener jeg å huske at flere i den familien er oppkalt etter stjerner eller stjernebilder, kan det stemme? Men som du sier; det er nok slett ingen tilfeldighet Wink
Kanskje trekkinga var ødelegginga av horcruxen, eller forsøket på å ødelegge den? Men siden det er meninga at horcruxene skal være en hemmelighet, har Voldemort funnet opp en dekkhistorie, som er så god at den like gjerne kunne være sann. Og den er jo halvveis sann, da, når man tenker over det ...

Hvem andre har stjernenavn? Er Bellatrix, f.eks ei stjerne? Jeg trodde nemlig at Bellatrix betyr vakker eller noe sånt (Bella betyr i hvert fall vakker på italiensk eller noe sånt)... Men nå skal man ikke spore av tråden her Tongue *holder seg til tråden*

En slags dekkoperasjon er absolutt en mulighet, det er tydelig at Voldemort ikke vil at horcruxene skulle komme "fram i lyset"...men hvorfor skulle da Voldemort legge en falsk horcrux tilbake i hulen hvis den gamle ble ødelagt? For å lure folk som eventuelt kom for å lete etter den i en dødelig felle?

Når det gjelder "stjerne"-navn, så fant jeg bla følgende etter en liten kikk på Griffindor vs. Slytherin:

Bellatrix er den 22. klareste stjernen på himmelen. Også kalt Amazonstjernen / Gamma Orionis. Navnet betyr krigerinne. Bellatrix kan også være en avledning av Belladonna (både trix og donna betyr kvinne) - som er en type gift.

Regulus er den fremste stjernen i bildet Løven. Også kalt Alpha Leonis.

Og det er flere "stjerne"-navn innefor de to familiene, så det er definitivt en slags sammenheng. Regulus er (som nevnt over) den fremste sjernen i Løven, og løver er jo kjent for å være modige...kan det være et slags bevis på at Regulus er R.A.B? At han på en måte er modigere enn man fikk inntrykk av når Sirius fortalte om ham??

~Det er ikke evnene våre som viser hvem vi egentlig er, det er valgene vi tar~
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
Post Reply 

Forumhopp: