Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R.a.b. - Hven kan det være uteom regulus black?
22. July 2005, 11:24
RE: R.a.b. - Hven kan det være uteom regulus black?
nå er det blitt mye snakk om at det er Regulus Black som er denne mystiske personen. men jeg er neimen ikke så sikker på at det er han og vil gjerne høre teorier som utelukker at det er han. selv om det er få personer som har navn med de intialene kan det egentlig være nesten hvem som helst. det er jo slett ikke sikkert at de intialene står for et navn. kanskje det er en slags hilsen som vedkomne brukte til voldemort? eller at det er et kallenavn han hadde som ikke refererer til hans ordentlige navn i hel tatt?

jeg har satt opp noen spørsmål man kanskje burde tenke på for å komme fram til svaret:

1: hva slags person kunne ha klart å hente den ene horcruxen?? han må vel ha vært mektig? eller har vedkomne ikke vært mektig i det hele tatt bare tatt en slur felix felicis?

2: hvem ville skrivd to the dark lord? er ikke det bare dødsetere eller forhenværende dødsetere?

3: hvem er det som kunne ha klart å finne ut om horcruxene? Slughorn?

4: hvorfor har ikke denne personen fortalt noe til humlesnurr? fordi han døde før han fikk sjansen?

5: hvordan klarte vedkomne å finne ut at horcruxen var gjemt i hulen voldemort lurte to barn til når an var liten? fordi han har hatt tilgang til minnet til humlesnurr?
fordi han vokste opp i nærheten av barnehjemmet?

6: hvorfor trodde denne personen at han ville være død når voldemort leste brevet hans? fordi han var syk eller eliksiren gjorde han syk? fordi han hadde sviktet voldemort?

7: det kan virke som vedkomne hadde kjennskap til spådommen, hvorfor hadde han i så fall det? barmannen fra hogs head? det har stått rykter om det i avisa?

8: når vedkomne kom til hulen må han vel ha drukket opp den opprinnelige drikken i steinkaret så hva var det humlesnurr drakk? fylte karet seg opp igjen av seg sjøl eller hadde vedkomne puttet oppi en ny drikk? hvem kan i så fall ha lagd en sånn drikk? var han flink i eliksirer?

"Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
22. July 2005, 12:06

Miss Lovegood Skrev:nå er det blitt mye snakk om at det er Regulus Black som er denne mystiske personen. men jeg er neimen ikke så sikker på at det er han og vil gjerne høre teorier som utelukker at det er han. selv om det er få personer som har navn med de intialene kan det egentlig være nesten hvem som helst. det er jo slett ikke sikkert at de intialene står for et navn. kanskje det er en slags hilsen som vedkomne brukte til voldemort? eller at det er et kallenavn han hadde som ikke refererer til hans ordentlige navn i hel tatt?

jeg har satt opp noen spørsmål man kanskje burde tenke på for å komme fram til svaret:

1: hva slags person kunne ha klart å hente den ene horcruxen?? han må vel ha vært mektig? eller har vedkomne ikke vært mektig i det hele tatt bare tatt en slur felix felicis?

2: hvem ville skrivd to the dark lord? er ikke det bare dødsetere eller forhenværende dødsetere?

3: hvem er det som kunne ha klart å finne ut om horcruxene? Slughorn?

4: hvorfor har ikke denne personen fortalt noe til humlesnurr? fordi han døde før han fikk sjansen?

5: hvordan klarte vedkomne å finne ut at horcruxen var gjemt i hulen voldemort lurte to barn til når an var liten? fordi han har hatt tilgang til minnet til humlesnurr?
fordi han vokste opp i nærheten av barnehjemmet?

6: hvorfor trodde denne personen at han ville være død når voldemort leste brevet hans? fordi han var syk eller eliksiren gjorde han syk? fordi han hadde sviktet voldemort?

7: det kan virke som vedkomne hadde kjennskap til spådommen, hvorfor hadde han i så fall det? barmannen fra hogs head? det har stått rykter om det i avisa?

8: når vedkomne kom til hulen må han vel ha drukket opp den opprinnelige drikken i steinkaret så hva var det humlesnurr drakk? fylte karet seg opp igjen av seg sjøl eller hadde vedkomne puttet oppi en ny drikk? hvem kan i så fall ha lagd en sånn drikk? var han flink i eliksirer?
svaret jeg kommer fram til på de spørsmålene er og blir regulus black.....

barmannen på Hog's Head trur jeg er broren til dumbledor (husker ikke navnet hans)

drikken i steinkaret brygget kanskje vedkommet for voldemort?

hvis der er Regulus som er R.A.B. kan jo grunnen til at han trodde han ville være død fordi han hadde tenkt og trekke seg ut a "gjengen"

...
22. July 2005, 12:08

Regulus er den mest sannsynlige av de alle. Som en viss Wiltersen her sa. Alle tegn peker på vår kjære Regulus...

Eiganes Skolekorps` Høye Beskytter...
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
22. July 2005, 12:21

jeg vet at det er mange tegn som peker mot Regulus Black, men jeg er nå i min tvil allikevel. JKRowling skriver svært uforutsigbart og dette syns jeg virker litt for forutsigbart. så derfor ønsker jeg forslag om hvem det kan være utenom Regulus Black.

22. July 2005, 12:23

da må det vel bli en ny karakter, men rowling har vel sagt at det ikke blir noen nye betydlige karakterer.

...
22. July 2005, 12:31

Derfor må det være en vi har hørt om fra før av.
Selv om han ikke har spilt noen stor rolle. Kanskje nevnt i en bisetning eller noe lignende

SECTUMSEMPRA!
22. July 2005, 13:25

Wiltersen's Wærste Skrev:barmannen på Hog's Head trur jeg er broren til dumbledor (husker ikke navnet hans)
Er ikke han død?
22. July 2005, 13:38

Maranwë Skrev:
Wiltersen's Wærste Skrev:barmannen på Hog's Head trur jeg er broren til dumbledor (husker ikke navnet hans)
Er ikke han død?
Nei, han er ikke død. JK har bekreftet - sikkert på verdens bokdag i fjor - at barmannen er Dumbledores bror Laugh

La bonne volonté ne suffit pas ...
22. July 2005, 13:43

Men Aberforth Dumbledore passer litt dårlig til initialene?

SECTUMSEMPRA!
22. July 2005, 13:45

Myssbbrya Skrev:
Maranwë Skrev:
Er ikke han død?
Nei, han er ikke død. JK har bekreftet - sikkert på verdens bokdag i fjor - at barmannen er Dumbledores bror Laugh
ok, sikkert bare jeg som tenkte feil Rolleyes , det har vært så mange dødsfall, vanskelig å få med seg alt Tongue
22. July 2005, 15:15

Rampage^ Skrev:Men Aberforth Dumbledore passer litt dårlig til initialene?
det er jo ikke sikkert bokstavene henviser til et navn

22. July 2005, 17:00

Miss Lovegood Skrev:det er jo ikke sikkert bokstavene henviser til et navn
Aberforth kan ikke være R. A. B., ettersom et av kriteriene er at R. A. B. må være død.

La bonne volonté ne suffit pas ...
22. July 2005, 17:06

Myssbbrya Skrev:
Miss Lovegood Skrev:det er jo ikke sikkert bokstavene henviser til et navn
Aberforth kan ikke være R. A. B., ettersom et av kriteriene er at R. A. B. må være død.
hvem har sagt at R.A.B. være død? jeg forstod det sånn at vedkomne regnet med å være død. og når tenkte denne personen egentlig at Voldemort skulle lese dette brevet, kanskje han regnet med at Voldemort ikke ville lese dette brevet før om minst 10 år til.

22. July 2005, 21:52

trur nok ikke han R.A.B.
som sagt: bokstavene passer ikke og jeg er sikker på at det står for et navn....

...
23. July 2005, 10:09

det kan jo kanskje være flere personer og, for det vi vet liksom....3 stk kanskje? men det beste forslaget er fortsatt regulus black syns eg..

Klem fra Aillya=)
Post Reply 

Forumhopp: