Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Utgivelsen av hbp / ett år siden HBP - Fortell din historie!
25. July 2005, 13:59

jeg var i en by i Nederland som heter Maastricht og ligger helt på grensa til Belgia (sykkelvei på 300 meterTongue) da boka kom ut. mamma hadde egentlig lova meg at vi skulle få tak i boka klokka 1, da den kom ut, men det ble umulig siden noen glemte at vi skulle kjøre og drakk øl til middag... irriteredne.
men da vi gikk til togstasjonen på morran neste dag, gjett hva jeg fikk øye på? jo, en stor stabel med boka som ventet på meg. jeg dro med meg mama inn på butikken, og når hun gikk for å shoppe og pappa skulle se på museer, satte jeg meg på en fortauscafe og leste...

The pure and simple truth is never pure and rarely simple.
Of course, how naive. After all, I did just wake up one day and say, "You know what? I want to be gay. After all, being discriminated against by a huge fraction of society and having limited rights is GREAT fun!"
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
25. July 2005, 15:16

fikk boka i posten på lørdag, men kunne ikke få tak i den før på søndag (17.juli) grunnet ferie i danmark

...
31. July 2005, 16:27

Jeg hadde forhåndsbestilt boka, så jeg sto opp den 16. i elleve-tida, ordna meg frokost og satte meg med utsyn mot vinduet for å se når postbilen kom. Tongue Jeg satt sånn i kanskje 1 1/2 time, og når den røde bilen kom sprang jeg ut og bort til kassene. Der var den! Pakken med den så altfor etterlengtede boken. Når jeg kom inn rev jeg opp pakken, slengte meg ned på sofaen og leste helt til jeg måtte ordne meg noe mat. Leste videre, litt mat igjen, og la meg ca. i halv-ett tida. Neste morgen sto jeg opp og leste ferdig resten, og etter det sprang jeg opp til pc'en for å diskutere boka her på TDP. Wink Ja, jeg brukte vel rundt 16 timer på å lese boka, men jeg er ikke sååå rask til å lese engelsk. Tongue Dessuten måtte jeg fordøye en del av de store tingene som skjedde i boka.

If you want to know what a man's like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals.- Sirius Black
The Chosen Captain - the Boy Who Scored - Whatever they call you these days.- Draco Malfoy
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.- Albus Dumbledore
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
31. July 2005, 20:34

Jeg la meg nervøst på fredagskvelden, grunnet stygge bilder som hadde blitt lagt ut på TDP. Satte vekkerklokka på 09.00 (da åpner bokhandleren) og la meg. Da jeg våknet på lørdagen den 16, sto jeg opp med en gang, tok femhundrelappen jeg hadde lagt fram dagen før, gikk ned, tok på sko og jakke og gikk ut. Jeg prøvde å gå i normalt tempo, men jogget nok litt. Da jeg kom fram til torget, så jeg noen som satt på en benk og leste hbp. Jeg gikk videre, og kom fram til bokhandleren. Det var en plakat utenfor med bilde av boka. Jeg gikk inn. Det var veldig lite folk, ikke mer enn fire (og det er den eneste bokhandleren i byen) Jeg så meg litt rundt før jeg fant en hylle-aktig gjenstand ved disken. Der var det stappfult av bøker. Jeg tok en og så på den litt, så tok jeg den med og la den på disken. Da jeg kom ut var jeg så glad at jeg kunne ha ropt så høyt jeg kunne i ihvertfall et halvt minutt. Jeg sprang hjem og begynte og lese. Det gjorde jeg i noen timer. Men jeg fikk ikke lest så mye, for etter de timene dro vi på hytta. Jeg hadde selvfølgelig med meg boka dit, men det ble ikke så mye lesing der. Der overnattet vi i to netter. Da vi kom hjem tenkte jeg at jeg skulle lese hele tiden til jeg var ferdig, men det ble ikke slik. For etter noen dager dro vi til Finland.
"Så, hvorfor hadde jeg ikke lest ut boka på de dagene?"
"Har ikke peiling. En grunn kan kanskje være at vi skal flytte snart, så det tar litt tid å pakke"
Men, dette var faktisk første gang i mitt liv jeg hadde hadde tenkt å lese ut en hel engelsk bok. Jeg har seff lest litt i engelske bøker, men aldri lest ut en hel bok. Jeg hadde boka med til Finland of course, men der ble det heller ikke så mye lesing. Vi gjorde noe der hver dag. Bl.a. kjørte vi fra Vaasa til Helsinki og tilbake en av dagene.
Jeg må bare legge til at jeg kjøpte Harry Potter ja Feeniksin Kilta i Finland (OotP på finsk)
Så, til min store fortvilelse fikk jeg ikke lest ferdig boka der heller.
Vi kom hjem fredag den 29.
På lørdagen fikk jeg ikke lest noe, siden onkelen og tanta mi giftet seg.
Dette resulterte i at, i dag søndag den 31, har jeg, helt sinnsykt, enda ikke lest ut HBP Sad

Mulige grunner: Jeg leser veldig sakte, siden det er første gang jeg leser en hel engelsk bok.
Jeg har ikke hatt tid.
Vi skal flytte.
Jeg har vært til pappa hele tiden, og her kan jeg ikke lese om kveldene/nettene. Han tror man kommer til å krepere hvis man ikke får nok søvn.

Det er helt sprøtt.

Håper ingen synes jeg er idiot.

Dette er mitt lengste innlegg gjennom tidene.

I værste fall får jeg ikke lest ferdig boka før om en uke. Da er den lange "pappa ferien" over, da blir det vanlige dager igjen, med bare noen dager i uka hos pappa. Men mest hos mamma.
Det kan faktisk hende at jeg gjør det med vilje siden, når den personen som dør dør, er det best å lese det om natta alene på rommet mitt hos mamma enn midt på dagen hos pappa, med masse bråk og glade personer.

Men nå må jeg lese videre Smile Akkurat halvveis nå.

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
31. July 2005, 21:28

[color=#810541]Jeg til min store fortvilelse fant ut at jeg kom hjem den 19 juli fra Malta.
Og jeg kan ikke ha tunge ting i kofferten min når jeg skal reise, vis det er noe tegn for det, får jeg nærmest at astma anfall.
Så den dagen den kom ut, verket det i fingerne mine. Jeg var et hårstrå fra å kjøpe den i bokhandlen der.
Jeg hadde bestemt meg for å drite i tollen, og bare kjøpe den.
Men neida, Guro hadde ikke penger nok til det Confused
Og man sitter ikke i Malta å leser, inne på hotelrommet i de siste dagene man er der, det ble feil for meg.(Og jeg er nå glad for at jeg ikke gjorde der..^^)

Og så kom den dagen jeg skulle dra, og vi dro så klart.
Og på Gardemoen stod det svære hyller med HBP, og jeg begynte da å sikle så klart!
Men, jeg tenkte at mamma og pappa hadde den klar til meg når jeg kom hjem, det sa jeg klart ifra på flyplassen før jeg dro.
Men neida, de hadde ikke kjøpt den!
Argh, jeg måtte vente til neste dag å kjøpe i bokhandlen der.

Seinere den kvelden, skulle pappa, være pappa liksom.
Så han bestilte boka til meg,fra nettet!
Og det tar flere dager!
Han tenker ikke særlig langt, men jeg måtte ta fram et fake smil og var så happy så. (Blæh..)
Så var jo spørsmålet:Tid kom den?
Jeg kom til konkusjonen at siden vi lever i en modernne verden, så kunne i vente tiden være lenge.
Så jeg stod opp vær morning i [B]8 DAGER å ventet foran postkassen.
Jeg hadde samtidig besøk, og den åttende morning satt jeg nede å spiste litt frokost/lunsj, så hørte de ordene jeg hadde så lenge ømsket å høre:"Guro, nå kom postmannen med boka de" skrek Line fra rommet mitt.
Og jeg spurtet ut som en gal og heiv meg over postmannen.
Og rett som det var, der var den gyldne pakken.
"

Rowling:Harry and Hermione? You think so? Ron and Hermione. There's a tension there.
1. August 2005, 16:54

Jeg var i Danmark, nærmere Sæby, 16.juli. Jeg hadde på vekkeklokka og gikk opp til bokhandelen som åpnet 0900. Der hadde de dessverre bare de bøkene som var reservert og jeg ble mega skuffet. Damen i butikken ringte til samarbeidspartneren i Fredrikshavn, men de hadde heller ikke noen utover de som allerede var reservert.

Hun gav mamma og meg navn på de to andre bokhandlerne i Fredrikshavn (som er en betydelig større by enn Sæby) og da jeg kom til båten fikk pappa nr. til bokhandleren fra opplysningen. Og den første bokhandelen vi ringte til hadde et eksemplar igjen! Den reserverte vi med en gang. Da var jeg så lettet at jeg nesten begynte å grine. Var blitt litt redd for at jeg ikke skulle få boka på den 16.

Da manglet det bare å komme seg til Fredrikshavn før butikken stengte. De andre jeg var sammen med ville til Fredrikshavn for å dra på badeland, så da ble de med meg på bussen dit. Vi fant bokhandelen og jeg var overlykkelig!! Vi fikk oss også en fin bytur med badeland. Smile

Det som var litt sært, var at mamma og pappa hadde gått for å handle i SuperBrugsen (en stor mat kjede i Danmark) og gjett hva de hadde sett der!! En hel haug med HBP...på tilbud!!!! Wow Det var jo helt sprøtt! Her hadde jeg fartet rundt får å få tak i HBP, også var den i matbutikken! Laugh

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
4. August 2005, 16:48

Jeg var i Oxford på den tiden. Jeg og en gruppe med venner dro ned til Cornmarket street (største shopping gaten) til bokhandelen WHSmith, hvor de solgte Harry Potter boka for 9,99 pund, det vil si ca 115 norske kr. Køen var ganske lang men når dørene åpnet klokka tolv gikk det fort.
I køen var det noen som blåste en haug av såpebobler ut av et vindu, og det gikk folk rundt som tilbød seg å tegne på et "Harry-arr." (Jeg tok ikke et sånt, men det var det en del som gjorde.)
Det var også en del som kom bort og lurte på hva som stod til, og så var det et par gutter som ikke var helt edru men som var ganske morsomme, som begynte å prate om Emma Watson og om vi kanskje ville se henne siden hun også bodde i Oxford. ( ! ) Vi så henne ikke da, men det ville jo vært rart om vi gjorde.

Men gøy var det!!!

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
4. August 2005, 18:52

[color=#C9A247]Eg fekk ikkje femte boka før kl. 02.00 22. juni pga. seminar/nattkonsert (spelar instrument) .... :angry: grusomt. Forferdeleg. Skal aldri gjennopplevast.

Så denne gongen reiste eg til Bergen (saman med iki/Ceca/Cecilia Joles). Vi var vel eigentleg litt seint ute, halvtime før butikken opna - men vi fekk vere med på nedteljinga, og vi var slettes ikkje sistemenn i køen (veldig fin kø).

S

La bonne volonté ne suffit pas ...
17. August 2005, 09:30

16.juli var jeg jeg i Asia......Så jeg saumfarte alle store kjøpesentre....men enten var det utsolgt (HP satte rekord i antall bøker solgt på x antall timer) eller så hadde ikke de den bokhandelen som selger HP.

Desperasjonen kom over meg.....folk spurte meg om det hadde skjedd noe siden jeg var så depresiv......2 dager etter fikk jeg en glad melding.......kusina mi hadde funnet boka!!!!! Jeg ble så glad og ba henne kjøpe boka på flekken!!!!

Men det var fortsatt et hinder som skilte meg og HPB, hvordan få boka sendt til meg så fort som mulig? Hellet var med meg, en venninne av mamma skulle hjem der vi bodde og hun skulle ta med boka, men hun var ikke sikker på når hun skulle dra, i løpet av uka..... Så jeg ventet og ventet og ventet og ventet......

Så en uke etter at HBP kom ut kommer endelig dama, det eneste jeg har øye for er den røde posen hun har i handa....Kaster meg over den, gir henne en stor klem......river av plastikken og setter meg for å lese......

Blåser i hva som skjer i verden rundt og et par timer senere så hadde jeg lest ferdig boka.......men leste den på nytt dagen etter...... Cool

And she too knew that netiher dæmon would change now, having felt a lover's hands on them.These were their shapes for life;they would want no other. -The Amber Spyglass
16. July 2006, 14:37

I dag er det ett år siden HBP kom ut! Jeg gjenoppliver denne tråden slik at folk kan fortelle sine opplevelser rundt utgivelsen (det er altså ikke nødvendig å skrive nytt innlegg her om dere har skrevet før - men dere kan gjerne endre de eksisterende innleggene deres).

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
16. July 2006, 18:16

Jeg ventet helt til den norske utgaven kom før jeg leste den...(er ikke noe særlig god på engelsk..)

Men jeg og en venninne av meg sørget for å skrive oss opp på en liste på skolebiblioteket, heldigvis var vi de første som skrev oss opp, og fikk boken da den kom ut først hær vi bor...

Jeg husker jeg skalv i hendene etter å lese, og det første jeg var, var å lese boken...heeeeele dagen gikk av til å lese, da ble det ikke tid til lekser nei... Big Grin

The Pentagram the secret guardian of magic.
16. July 2006, 21:39

Jeg hadde forhåndsbestilt boka, og jeg ventet og ventet og ventet... Det var nesten ikke til å holde ut!!! Og jeg er så heldig å ha en onkel som hadde lest den på engelsk, og han ertet meg ved å si at det var noen som kom til å bli drept, og sånne koselige ting... Da jeg ENDELIG fikk boka i posten, låste jeg døra, slo av telefonene og rigget meg til i sofaen med både mat og drikke og satte i gang!! Det hendte jeg måtte bevilge meg selv dopause og væting av tørre øyne, men da jeg kom til delen der Humlesnurr ble drept, da gråt jeg av sjokk og sinne...
Men det er en fantastisk bok, og nå venter jeg i spenning på den neste...

"Frank, jeg tror vi har vokst fra almen skolegang". Fred Wiltersen.
"That was bloody brilliant!" Ronny Wiltersen.
Post Reply 

Forumhopp: