|
Utgivelsen av hbp / ett år siden HBP - Fortell din historie!
|
|
16. July 2005, 00:59
|
|||
|
|||
|
RE: Utgivelsen av hbp / ett år siden HBP - Fortell din historie!
Ja, saa har dagen endelig kommet! HBP er aa faa i butikkene.
Hvis noen lurte, saa er jeg i England, og tastaturet har altsaa ikke de tre siste bokstavene i alfabetet. Men hindrer det meg i aa komme hit? Nei! Ja, tilbake til saken! HBP er ute, og det er sikkert mange som har gjort noe ut av utgivelsen. Her kan dere fortelle om hvordan dere fikk tak i boka! Lager traaden her fordi det ikke er en diskusjon om boka, men om utgivelsen. Inneholdet av boka diskuteres selvfoolgelig paa Bok 6 og 7. Altsaa. Min utgivelse i London. Jeg hadde "reservert" en bok saa jeg skulle vaere sikker paa at det ikke skulle vaere utsolgt naar jeg kom til bokhandlen. Jeg og en venninne (Kaller seg "Red Pumpkin" her) dro ned til den store bokhandelen klokka ti. Til vaar store skuffelse var det ingen der, og de hadde hengt opp plakater foran vinduene saa det var umulig aa se inn. Vi fikk vite hvilken av doerene som skulle bli aapnet, og satte oss for aa vente foran der. Noen amerikanske jenter kom og satte seg like ved oss. Saa gikk ventetiden, da. Bokhandelfolkene delte ut litt allsmaksboenner og noen kryssord-greier til tidsfordriv. Vente, vente, ventee. Hvor lang tid er det igjen? Det begynte aa komme flere folk og sette seg langs veggen til bokhandelen i en slags koo, og der satt vi helt inntil doerene. Etter hvert kom det en hel del folk for aa snakke med oss. Spoersmaal som "How long have you been here" gikk mye igjen. Det var til og med noen som kom og intervjuet oss til diverse skoleprosjekt! Utrolig goey! Vi fikk t-skjorter! Niii! Saa begynte det aa naerme seg. To minutter! Et minutt! De slaskete mennene vimset rundt foran doerene og viftet overlegent med noekklene til handelen. Og saa - noen sekunder etter tolv - kom de bort til doera, vred noekkelen om; og slapp oss inn! Jeg stormet som en gal bort til bokhylla, grabbet en bok, men la den tilbake igjen da jeg saa at de hadde en hel del borte ved disken. Hastet bort til disken, og la kupongen min der. Damen somlet! Maa! Saa hadde jeg bokbagen i handa! Med HBP-coveret paa. Og oppi! BOKA! Storme vraelende ut og lese som en gal bakpaa! Hoppet som en gal opp og ned, saa mange som stod rundt saa rart paa meg! Med andre ord! Fantastisk opplevelse! Fikk ogsaa tatt en del bilder, saa kanskje jeg legger dem ut naar jeg kommer heim! Fortell! Hvordan fikk du tak i boka? No buildings will fall down no quake will split the ground the sun won't swallow the sky statues will not cry. Pompel og Pilt |
|||
|
16. July 2005, 16:59
|
|||
|
|||
|
Vel, jeg fikk faktisk tak i boka onsdag 13. juli. Hehe. Men jeg klarte å styre meg selv, og leste ikke mer enn 3 kapitler før i natt.
Jeg, Caten, Vilya, Padma, Kristert og diverse andre ikke så veldig aktive mennesker her på forumet stod i kø utenfor Ark på Majorstua. Det var VELDIG koselig, med 10 quiz-konkurranser i løpet av kvelden. Det var også dramatisering fra OotP, scenen hvor Trelawney blir sparket av Umbridge. Veldig veldig sosialt, vi var vel 150 mennesker på slutten. Vi var der fra kl 19-01:30, og lover at det ble vondt i bena underveis. Ved midnatt åpnet dørene og vi stimet inn hele hurven. Da var det høytlesning fra siste kapittelet i OotP, som hørtes VELDIG mye mer slashy ut enn sist jeg leste det. Draco: "I will HAVE you!!" (til Harry). Muahaha. Så var det køing igjen foran kassa og jeg forsvant ut i natten med 6 eksemplarer av boka (5 til biblioteket, 1 til meg selv). Vi dro hjem, begynte å lese kl 02:30, sov fra kl 06 til 09, leste videre og ble endelig ferdig kl 17. Ah. LENGE til neste bok
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
16. July 2005, 18:59
|
|||
|
|||
|
Fikk boka i posten(wooow), men jeg sto i kø sammen med godeste Myssbbrya og fikk vite litt mer av innholdet før jeg virkelig fikk begynt å lese den - men jeg er ikke sånn som skal klare det under 24 timer(lese den ut, altså), så jeg setter meg ned senere og nyter boka fullt ut til siste ord - også glede meg til siste boka(glede, grue, samma f**n...)
=) He stole my soul. He broke it and throwed it away. And now I'm crying a Poisoned Tear. |
|||
|
16. July 2005, 19:25
|
|||
|
|||
|
Jeg våknet klokken 10 i dag, og da slo det med "HBP!! HBO i postkassa mi idag!! Weee!" jeg hoppet opp av senga, og forhørte foreldra mine om når posten skulle komme. De trodde den ikke kom til å komme før halv tolv. Fattern foreslo da at jeg skulle lufte hunden, ig det gjorde jeg for å få tida til å gå. Da jeg var tilbake, ti på tolv, var pakken i armen min, og jeg sprang inn på rommet mitt og leste i.. 5 timer. hehe. Så måtte jeg gjøre noen andre ting, og nå har jeg sittet siden 19, og nå må jeg spise.Weeee! ;D
Men altså, må bare få si at boka er så SINNSYKT bra! Kos dere! (: Little darling, it's been a long cold lonely winter Little darling, it feels like years since it's been here Here comes the sun And I say it's allright Across the Universe ~ HP Accio |
|||
|
16. July 2005, 22:10
|
|||
|
|||
|
Når det gjellder hvordan jeg fikk tak i mitt eksemplar av HBP, så kan jeg fortelle at det var en ganske ueksotisk opplevelse. Det hele skjedde nelig i en god, gammeldags, norsk bokhandel i nærmeste by (Hvor de forøvrig tok blodpris for boka, men det er en annen historie...)
Jeg på min side gjorde mitt beste for ikke å bare storme inn i bokhandelen å velte alle på min vei i min iver etter å få tak i boka. På lang avstand fikk jeg øye på de plakatene som er satt opp i nesten alle bokhandler for annledningen, noe som gjorde at jeg seriøst vurderte å spurte gjennom hele kjøpesenteret. Greide å beherske meg (heldigvis, vil nok noen si) og gikk så rolig jeg kunne inn i bokhandelen... Fant et eksemplar av boka og stilte meg i kø for å betale. Da jeg kom fram til kassa fikk jeg kommentaren "I kveld skal du kose deg!?" av kassadamen, hvorpå jeg svarte at det skulle jeg definitivt. Så enkelt var det. Ikke eksepsjonellt eller særlig spennende, men... Begynte å lese ca.16.30 i dag. Nå er klokka 23.06, og jeg har lest ca 100 sider. Har ingen planer om å stresse med å bli ferdig, med andre ord...
And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
17. July 2005, 14:46
|
|||
|
|||
|
Jeg kom faktisk ikke på at det var 16. juli før jeg tilfeldigvis kastet et blikk opp på kalenderen mens jeg spiste frokost, og så at jeg hadde skriblet HPB under datoen.
Jeg gikk ut i postkassen med en gang, egentlig bare for å roe ned meg selv, fordi posten her vanligvis ikke kommer før halv to. Begynte å rydde rommet i stedet for, og gikk ut og sjekket en gang til halv to, men da var den heller ikke kommet. Jeg forbannet postmannen og gikk tilbake. Bare noen minutter etter kom mamma inn med en pakke i hånda. Jess! Jeg kunne desverre ikke begynne på boka før halv fire, men da leste jeg uavbrutt til halv ni om kvelden. Deretter ble jeg tvunget av bestevenninna mi til å være litt sosial, og da jeg kom hjem tolv om kvelden fortsatte jeg å lese til klokka var fem om natta (ehem, morgenen - det var begynt å lysne ute). Deretter måtte jeg sove litt, og våknet igjen klokka ett, og leste til klokka tre. Da var jeg endelig ferdig. Etter mine litt vaklende beregniner har jeg altså brukt 10 timer på å lese ut boka. Det virket som mye lenger!! Jeg tror jeg dør hvis jeg ikke før utgave nr 7 snart, så jeg får likegodt invitere alle i begravelsen min. Enjoy boka!! : :
Siriusly! "HERMY! WHERE HAGGER!" - Grawp |
|||
|
17. July 2005, 15:01
|
|||
|
|||
|
Først var jeg på treff fra klokka 19 om fredagen, men måtte ta siste bussen hjem klokka halv tolv. Det hadde jeg selvfølgelig ikke gjort med mindre jeg hadde forhåndsbestilt boka...
Så da drøyde jeg ei stund med å legge meg, slik at jeg skulle sove lenge, slik at det ikke skulle bli så lenge å vente... Posten kommer nemlig en gang mellom ett og to... Men selvfølgelig måtte jeg våkne elleve så... Tror jeg sjekka postkassa tre ganger før posten faktisk kom... Og da stod jeg ei stund og beundra boka før jeg gikk rett inn og satte meg i godstolen på stua for å lese... ![]() That's my story.. I'm serious! He's got three Piston Cups! He did WHAT in his cup? |
|||
|
17. July 2005, 16:35
|
|||
|
|||
|
Jordbær halvsov seg bortover til en venninne og fikk skyss til byen rett etter at hun hadde klart å dregd seg ut av senga klokka 11 om morran. Da de kom seg til byen kunne man valse sakte inn i butikken, velge seg ut en bok og betale. Småbyer har pluss i noen situasjoner <3
Hun har kommet til "Draco's Detour" og leser høyt for seg selv hele veien. Tar lengre tid, men man får med seg alt!
"Draco likes Jordbær. He hates you D;<" { Jordbær poster i tredjeperson fordi hun har alt for mye sukker i blodet } {Radio : Lemon Demon - The Ultimate Showdown of Ultimate Destiny.} - Min Online Tegneserie - |
|||
|
17. July 2005, 16:36
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:Vel, jeg fikk faktisk tak i boka onsdag 13. juli. Hehe.When, why, how?? Siriusly! "HERMY! WHERE HAGGER!" - Grawp |
|||
|
20. July 2005, 19:17
|
|||
|
|||
|
Akkurat nå forbanner jeg det faktum at jeg har sommerjobb i ferien... Mens mange av dere kan ligge å lese til kl.05.00 o.l må jeg legge meg tidlig, og selv om jeg leser etter at jeg kommer hjem fra jobb så får jeg ikke lest halvparten så mye som jeg vil... Nå er det til og med blitt så ille at jeg (nesten) skyr THH i frykt for å bli spoila....
And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
20. July 2005, 20:54
|
|||
|
|||
Marie Skrev:Fordi jeg jobber i bibliotek, og biblioteksentralen sendte ut bøkene så tidlig, så bibliotekene skulle rukke å bestille lapper til dem før lørdagen. Hee.msjoplin Skrev:Vel, jeg fikk faktisk tak i boka onsdag 13. juli. Hehe.When, why, how?? Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
20. July 2005, 21:54
|
|||
|
|||
|
Min "spennende" historie:
Når eg var i en bokhandel en måned før utgivelsen en gang så såg eg en lapp der det sto at eg kunne forhåndsbestille boken hvis eg ville. Eg visste at eg ikke trengte det, for eg bor på et lite sted og hadde nok ikke trengt å finne fram noksehanskene for å få fatt på en bok liksom... men eg hadde aldri bestilt noe før og syns det virket kjekt så eg gjorde det. så fikk eg vite at eg skulle til danmark og ikke kom tilbake før 18 juli. gikk i danmark 16 og 17 juli og unngikk bokhandlere for å motstå fristelsen av å bare gå inn i en av dem å kjøpe boken isteden, ville ikke ende opp med to bøker. så kom eg hjem og vi var innom kjøpesenteret for å handle mat og lillebroren min dro meg inn i bokhandleren for at eg skulle se den men eg ville ikke. så gikk vi hjem, men boken min hadde ikke komt i posten så eg måtte tilbake til bokhandleren, der de forklarte at bøkene ikke kom i posen men at eg bare hadde forhåndsbestilt boken til meg sjøl sånn at de ikke solgte den til noen andre. så kjøpte eg den, begynte å lese om ca 0100 den kvelden og leste stort sett hele natten og hele dagen og til ca 0300 natten etterpå før eg ble ferdig, det går ikke så fort med meg når det er på engelsk... så eg ble ferdig 0300 natt til i dag 20 juli=) Klem fra Aillya=) |
|||
|
21. July 2005, 14:52
|
|||
|
|||
|
Det skjedde egentlig noe spennende for min del. Jeg bor i en liten by så det var ikke noen bokhandlere som hadde natteåpent, så jeg fikk forhåndsbestilt boka.
På den 16 ble jeg vekkt av min lille bror som banket på soveroms vinduet med bok pakken (en av de få gode minnene jeg kommer til å ha fra han ). Så jeg begynte å lese rundt kl 12.00 og var ferdig i ti tida på kvelden.
|
|||
|
21. July 2005, 18:12
|
|||
|
|||
|
Jeg hadde forhåndsbestilt boken og fikk den i postkassen på lørdagen. Men jeg var hos mormoren min den helgen og kom ikke hjem før søndags ettermiddag. Var helt i fyr og flamme når jeg endelig sto der med boken i hånden! Begynte å lese med en gang og tok kun små pauser for å gjøre litt husarbeid og for å sove. På tirsdag var jeg komt til ''The Seer Overheard'' men måtte ta en lang pause for å gå på Stadion og se Brann - Birmingham.
(Noen som så bildene av han stakkaren som knakk foten tvers av? Værste jeg har sett i hele min karriere som fotball-idiot! Kunne høre knekket langt opp på tribunen og stemningen va helt syk!!)Men i hvertfall... Kom hjem igjen og leste ut boken i 3-tiden. Fikk ikke sove før i 5-6 tiden... måtte fordøye det jeg hadde lest... 'I see you are - ' 'Dumbledore's man through and through,' said Harry. 'That's right.' |
|||
|
23. July 2005, 10:50
|
|||
|
|||
|
Vell, jeg var i en liten landsby i Italia år boken kom, og i Italia er det ikke mange barn som er gode i engelsk, så vi var litt usikre på om vi kunne få tak i boken på et så lite sted. Torsdag den 15 gikk jeg derfor til den eneste bokhandelen der og spurte om han skulle få inn HBP dagen etter. Og svaret på spørsmålet mitt låt omtrent sånn. "Harry Potter? In Englese? Why? No one in Italy parla englese very well." Så i full desperasjon løp jeg tilbake til hotellet, og fikk låne pappas mobil-tlf. Fra den ringte jeg til tanten og onkelen min, som faktisk skulle komme nedover til oss den 16, og spurte om de kunne kjøpe den på flyplassen for meg hvis de fant den. De sa de skulle prøve.
Den natta tok den lang tid og sovne... Jeg var så spent på morgendagen. Rundt klokken 16 ankom tanten og onkelen min, og jeg var så spent at jeg ikke turde spørre om de hadde fått tak i den. Så det hele ente med at muttern dumma meg ut. Men jeg hadde fått boka, og det var det som betydde noe. Litt sener den dagen fikk jeg slukt 100 sider på et par timer. Men mamma insisterte på at jeg skulle tilbringe tid med kusinen min, og være sosial, så det ble til hundre sider per dag. Ble ferdig i går... Før: Hermine Nå:Elle "McLaggen makes Grawp look like a gentleman"- Hermione |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

:

Værste jeg har sett i hele min karriere som fotball-idiot! Kunne høre knekket langt opp på tribunen og stemningen va helt syk!!)