|
Slughorn og dumbledore - Samarbeid?
|
|
14. December 2005, 23:00
|
|||
|
|||
Lukitene Skrev:den siste der var dyp, men samtidig noe komplisert. hvordan kan vi forvente at noen- om det er Dumbledore eller hvem som helst- skal klare å ha voersikt over alt det der? jeg hadde kommet til å tabbe meg ut i løpet av den første dagen, med å drikke feil potion osv...Jeg tenker ikke slik at DD må bruke polyjuice for å foreta disse switchene. Både DD, Snape og Slughorn er smartere enn gjennomsnittet av trollmenn, så jeg forestiller meg at de har andre metoder, men at polyjuice er så sterkt fokusert i HBP også (i tillegg til CoS og GoF), fordi det er et hint om at man ikke bør stole på at alle er den de gir seg ut for å være. Jeg tror ikke det er Slughorn hverken i hulen eller i tårnet, men at disse switchene har foregått ellers i skoleåret, når det har vært en hensikt med å gjøre det. F.eks. at Humlesnurr egentlig er på skolen, når alle tror han er ute på reise. Angående Snape er det som du sier, at DD er bedre i occlumency og legimency, så han vil lettere kunne lure Voldemort. Derfor har en slik switch en god hensikt. Det med at syltetøyet kan spille en rolle når Harry skal finne ut at DD lever, er et godt poeng. Harry tror ikke på Humlesnurr før han sier at hans favorittsyltetøy er Bringebær! Magica
"Ah. music," he said, wiping his eyes. "A magic beyond all we do here!" - Dumbledore in PS |
|||
|
7. January 2007, 00:28
|
|||
|
|||
|
jeg tror alldri DD ville offret et annet menneske for selv å overleve..
Jeg er sikker på at DD selv ville dødd en at Slughorn skulle dødd!! jeg vil gjerne få lov til å si et par ord. Og her kommer de: Dåsemikkel! Bælje! Snurrepiperi! Klyp! |
|||
|
8. January 2007, 16:54
|
|||
|
|||
|
Det er jo en bra teori, men jeg tror DD ville vært med på horocrux jakt uansett, han hadde jo tross alt fått lærere og ordens medlemmer til å patruljere gangene når han var borte, det han han vel ikke hvis han var der selv...
Dessuten ville han jo, da som Slughorn sikkert kommet å prøvd å stoppe inntrengerne, men det gjorde vel ikke Slughorn? "SECTUMSEMPRA!" "AVADA KEDAVRA!" "CRUCIO!" |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp