Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Halvblodsprinsen, har du kjøpt den? - Og hvor og hvordan? hva opplevde du?
19. November 2005, 12:24
RE: Halvblodsprinsen, har du kjøpt den? - Og hvor og hvordan? hva opplevde du?
Jeg har akkurat kjøpt den norske oversettelsen av HBP på Nordli i Sandvika (var det noen andre som var der?). Uansett, der var jo Bugge, og han leste et utdrag fra kapittel 26 - The Cave / Hulen. Han signerte også bøker der. Synes det var overraskende få som var der, bare rundt 10-12 stykker... Jeg spurte han bl.a. om det var fastsatt når lydboka kom, og han svarte at han trodde det var 5. desember, og at han syntes det var idiotisk at den ikke kom samtidig med boka, for den hadde vært ferdig i en evighet allerede.
Noe annet jeg noterte meg var at han ikke har skiftet stemme på Harry på 6 år, noe jeg syntes var ganske, eh, rart! Jeg orket ikke konfrontere han med det. Annet var at han hadde oversatt horcrux med malacrux. Han leste sånn ca til Dubledore begynte å drikke av begeret på skjæret i vannet...

Så, hva opplevde DU da du kjøpte din kopi, noe spesielt?

EDIT: Majo er avbildet i anledning bokslippet her!

<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>Fra Majo: Jeppda. Megan til venstre, meg i midten og Ron til høyre. Wee! ^^</span>

" 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
19. November 2005, 13:12

E har kjøpt den på norsk ja, men ikkje i en butikk... E kjøpte den gjennom en boklubb sånn at e fikk den om torsdag Smile Har kommet til side 163 Smile

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
19. November 2005, 13:43

Kjøpte den på Norli idag kl 10. Fikk med t-skjorte, men den var selvfølgelig bare i størrelse 9-11. Leser nå... Big Grin

When you're standing at the crossroads,
Don't know which path to choose,
Let me come along.
Cause even if you are wrong...
I'll stand by you
Finn alle innlegg av denne brukeren
19. November 2005, 13:44

fikk boka i dag i posten! hater oversettelsene:angry:

...
19. November 2005, 17:23

J. K. Potter Skrev:Fikk med t-skjorte, men den var selvfølgelig bare i størrelse 9-11.
åssen er egentlig den t-shorta? sånn utsenede.. er litt nysgjerrig. :P

Y Sirius

And we must
19. November 2005, 21:38

Er fedig med den. Tok ikke så veldig lang tid, men tror det er en skrivefeil der. Det står Ron istede for Ronny, og det er ikke den feilen med Snilehorn aldri husket navnet til Ronny, som noen "glupe" jenter påsto at de fant ut, da den engelske versjonen kom. Noe som heller ikke var noe feil, men skrivd med mening
19. November 2005, 21:44

Line Skrev:
J. K. Potter Skrev:Fikk med t-skjorte, men den var selvfølgelig bare i størrelse 9-11.
åssen er egentlig den t-shorta? sånn utsenede.. er litt nysgjerrig. Tongue
Min er svart, med fronten på coveret av HBP på brystet. Den er kjempefin ^^ Synd at den er til 9-11 åringer. Jeg selv er 18. Jadda.

Det som var så bra nå var at Ark på Egertorget (var noen herifra der?) hadde laget et helt arrangement som varte en stund. Siden jeg, megan og Ron var blant de hundre første, fikk vi både DVD (PoA), plakat av HBP og hatt. Wee! ^^ Dessuten stakk vi innom Tanum for å se hva de gjorde der, og da fikk vi t-skjorter. Wee!

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
19. November 2005, 22:04

Majo, du er klar over at du er avbildet på nettavisen.no (se øverste post)?

" 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape
19. November 2005, 22:15

Jepp, jeg er nok det. Hehe. Mannen som tok bilde av oss sa at han kom fra TV2 Nettavisen. Smile Koselig at du sa at jeg var avbilda! ^^

Little darling, it's been a long cold lonely winter
Little darling, it feels like years since it's been here
Here comes the sun
And I say it's allright

Across the Universe ~ HP Accio
21. November 2005, 15:56

[color=#FF0000]Kjøpte boka i min egne lille hjemby i

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
21. November 2005, 19:14

Mamma er med i Damm's bokklubb, så hun fikk den i posten. Og siden hun ikke er noe spesielt stor fan av HP og hun vet at jeg er veeldig stor fan av HP, så fikk jeg den faktisk gratis. Smile

Før: White Sisu
Nå: Tuomas
-----------------------
"Death's got an Invisibility Cloak?"
-----------------------
"Beautiful, aren't they, eh, Harry? We'll be studyin' weapons this term."
2. December 2005, 22:51

Jeg fikk den før 19 november, det gjorde også noen i klassen min. Og dette har også skjedd før. Rart at det skjer gang på gang, når alt skal være så strengt
5. December 2005, 09:38

Det er ikke like sinnssykt strengt når det gjelder den norske utgaven, siden de som vil lese den fra før har hatt muligheten til det siden juli. Smile

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
27. December 2005, 18:46

det er jo ikke bare den norske utgaven det skjer med. en i klassa mi fikk den engelske en dag før. Smile

Everyone has AIDS!
27. December 2005, 22:43

Mona Torgersen Skrev:det er jo ikke bare den norske utgaven det skjer med. en i klassa mi fikk den engelske en dag før. : )
Ikkje så uvaneleg, eit par sider frå boka var allereie scanna og lagt ut på nettet dagen før (15.07).

Ei eg kjenner har heller ikkje vanskeleg for å få tak i bøkene før sleppet, for mora er bibliotekar og får bøkene tilsendt på førehand *glane*. (Men, eg trur mora er litt steng når det gjeld sleppet av dei engelske bøkene! Dei norske, derimot, får jenta så snart dei ligg i postkassa.)

La bonne volonté ne suffit pas ...
Post Reply 

Forumhopp: