Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Navnene på norsk - Hvorfor så kompliserte?
25. May 2004, 14:48

Padma Skrev:Hvis det er dagbladet-konkurransen du prater om spiller det ingen trille. Er sånn tegnekonkurranse hvor alleover ti år har null sjangs på å vinne *ikkeirritertidetheletattneida*
[color=#0C6722;]Jeg tegner som en treåring så om man hadde faket alder kunne det virket som jeg var 12 og veldig dårlig til å tegne Angel. Og uansett, om man gir bort tur til London til en 10åring til PoA er man skutt i hodet. Hvilken glede har den ungen over det i forhold til hva *Vi* hadde fått ut av det? Herregud, når jeg var ti trodde jeg Amerika og England var det samme landetWink[/color]

"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet."

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
25. May 2004, 16:24

Hadde en tiåring i hele tatt forstått filmen uten norsk dubbing eller teksting?

Kom forresten til å se starten av the philosophers stone med norsk dubbing for et par år siden... kom aldri lenger enn til toget... elendig oversetning!
engelsk: You've got dirt on your nose. Right there
norsk: du har noe skitt på nesa. Lite kledelig

Hehe... men litt gøy å se hva de får utav replikkene på norsk også! Og selve filmen er jo kjempebra! Har likt alle så langt, og kommer sikkert til å like den neste!! Big Grin
oj... kanskje dette ble litt avsporing fra temaet på denne tråden...?Wow

I'm serious! He's got three Piston Cups!
He did WHAT in his cup?
25. May 2004, 17:06

Lavender Skrev:Kom forresten til å se starten av the philosophers stone med norsk dubbing for et par år siden... kom aldri lenger enn til toget... elendig oversetning!
engelsk: You've got dirt on your nose. Right there
norsk: du har noe skitt på nesa. Lite kledelig
[color=#0C6722;]JEG VET! Herregud, satt å så den med lillesøstra til en kompis for leenge siden. Holdt på å gå i veggen av de teite oversettelsene.[/color]

"A Gryffindor will jump off a cliff. A Slytherin will push someone else off. A Hufflepuff will call in five hundred other Hufflepuffs, and they'll carve a stairway. And a Ravenclaw will get hold of a flying carpet."

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
25. May 2004, 17:21

Syenes ikke PS på film er såå mye å skryte av... Harry er liksom for liten... Det blir så mye rettframanus snakking.

Den som ikke spør slepper å få løgner til svar Fred Weasley
Will send you a Hogwarts toilet seat George Weasley
26. May 2004, 15:38

Ginny Weasley Skrev:Syenes ikke PS på film er såå mye å skryte av... Harry er liksom for liten... Det blir så mye rettframanus snakking.
Ja... Og nå som Daniel faktisk har BLITT flink, DA kutter de han ut. Sannsynligvis da, de synes han blir for gammel for de siste filmene.
(Sjekk her hvis du lurer på hvor jeg har fått det fra... Nå husket jeg faktisk å merke av adressen! :WinkSmile

Sad Sad Sad

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
Finn alle innlegg av denne brukeren
26. May 2004, 16:38

Det er bare et rykte, slapp aaaav. Big Grin

Cuarón mener det hadde vært spennende å bruke Daniel som Harry i ALLE filmene. Jeg skjønner ikke hvorfor han skulle bli for gammel, når Christian Coulson var 24 da han spilte Riddle i Chamber of Secrets. Tongue

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
26. May 2004, 17:02

Ja, ikke sant? Smile
Men likevel, man kan nesten ikke la være å lure! David Heyman har nok noe å si i den saken, på en eller en annen måte... Sad

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
26. May 2004, 17:20

Jeg syns nå hvertfall at filmene ville ha blitt ødelagt dersom de bytter ut de kjente fjesene over halvveis i serien. Snufs.

<333 Tom Felton :Wink:

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
26. May 2004, 17:31

JA!!! ENIG!!!
(Må bare nevne, selv om det ikke er temaet her, hva Tom Felton sa om Emma Watson fra fansiden sin:
Am I going out with Emma (Watson)?
She's a lovely girl who's really pretty but I'm not going out with her. I wish!
:S Tror også han nevnte et sted for en stund siden at han var singel også da! Tongue)

26. May 2004, 18:04

msjoplin Skrev:Jeg syns nå hvertfall at filmene ville ha blitt ødelagt dersom de bytter ut de kjente fjesene over halvveis i serien. Snufs.

<333 Tom Felton :Wink:
Helt enig! (på hele innlegget, hehe!)
Hadde jo nesten vært for dumt det... Stod det ikke på et intervju med Dan Radcliffe på den offisielle siden til Harry Potter at han skulle være med i neste film også? Eller tar jeg grundig feil? Tror nemlig jeg har lest noe sånt!

He did WHAT in his cup?
26. May 2004, 18:18

Han skal være med i Goblet of Fire ja, hvis det var det du lurte på... :Wink:
Forhåpentligvis i "Phoenix" også...

26. May 2004, 18:44

quizgirl Skrev:JA!!! ENIG!!!
(Må bare nevne, selv om det ikke er temaet her, hva Tom Felton sa om Emma Watson fra fansiden sin:
Am I going out with Emma (Watson)?
She's a lovely girl who's really pretty but I'm not going out with her. I wish!
:S Tror også han nevnte et sted for en stund siden at han var singel også da! Tongue)
Jeg ELSKER at Tom skriver blog!! *lese lese lese*

¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
2. June 2004, 15:13

[color=#C9A247]Jeg er ikke helt sikker på hvor det gikk nå, men min mening er som før:
GULLA kunne blitt oversatt til noe bedre!! Første gangen jeg hørte om Gulla syntest jeg det var rart, når hun på engelsk het Ginny - Gulla minner meg altformye om en mammadalt!! Liksom; Gulla - "Gullet mitt!!"

Liksom; Gulla kunne blitt til noe MYYYE bedre

Og hva hente med Uffert?? Hvorfor heter hun Venke Dolorosa Uffert når hun på engelsk heter noe på D(husker ikke) og har JANE til mellomnavn!!!!!!!!!!!

Bare så dere vet hva jeg mener; Devil
Venke Dolorosa Uffert kunne jo blitt oversatt litt mer korrekt:
Dolorosa Jane(Janne) Uffert!!!!!!!!!!!!!

Hvis dere spør meg,(ikke at noen gjør det :Wink: ) så har ikke "Venke" noe i Uffert's navn og gjøre, og Gulla blir jo helt teit - Men Luna - det er jo greit(skulle hun hete Måne i stedenfor, kanskje What? )

Hermine og Ronny er greit oversatt, men jeg merker jo att på Engelsk er den ikke Stønne-Stina, og på Dansk er den Hulkende-Hulte eller no'slikt!!!!!!

Bugge: Det er greit at du skal være oversetter, men ærlig talt;
PR

Tidligere navn: iki
Dekknavn: Cecilia Joles
Kallenavn: CJ. eller Ceci

Too much love will kill you, if you can't make up your mind...
2. June 2004, 15:39

iki Skrev:Og hva hente med Uffert?? Hvorfor heter hun Venke Dolorosa Uffert når hun på engelsk heter noe på D(husker ikke) og har JANE til mellomnavn!!!!!!!!!!!
Hun heter Dolores Umbridge tror jeg. Ganske sikker, sånn ca. 99 %

He did WHAT in his cup?
2. June 2004, 21:15

Yey!!!!
La oss starte en ANTI-BUGGE kampanje!!! Tongue

*lol*

Post Reply 

Forumhopp: