Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Filmfeil - Hvilke feil så du i filmen:p
11. April 2006, 11:47
RE: Filmfeil - Hvilke feil så du i filmen:p
Så ingen tema får dette så startet et jeg Tongue

Er det noen som har lagt merke til noen feil i filmen? Jeg har jo sett ganske mange, men det er en stund siden jeg har sett fimene så jeg husker de ikke... Men en ting husker jeg.

I den scenen Wormtail forvandler seg til rotte igjen detter jo noen av klærne av. Hvordan har han da klart og ha de klærne på da?? Får han tok vel ikke på seg noen nye klær før han ble rotte igjen?

Dette var ganske dårlig forklart, men håper du forstår noe...

Oppdatert av MsJoplin:
Forskjell fra bok til film er ikke filmfeil og diskuteres et annet sted. Når det gjelder replikker som kanskje høres rare ut, er heller ikke disse en feil i filmen, manus er rett og slett bare skrevet sånn.og replikker som faktisk er skrevet slik for filmen er ikke filmfeil.

Filmfeil er per definisjon:
- Visible crew/equipment / synlig utstyr eller crew (folk som filmer etc) i bildet
- Revealing / "avslørende" (f.eks lyset på rommet til Harry slukkes ett sekund før Vernon trykker på bryteren i PoA, altså at noe skjer før det er meningen)
- Continuity / fremdrift (f.eks. Lupins kontor: han har en samling skaller stående på bokhylla, disse ikke bare skifter plass i samme scene, men noen av de blir også borte)
- Factual error / faktiske feil (Hermine sier at klokka er 07:30, mens klokka kimer et hel-slag, ikke et halv-slag)

Så, diskuter!

"One: he's sitting on my chair. Two: he's wearing my clothes. Three: his name name's Remus Lupin."
Glad i deg<3 Roxanne<3
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
11. April 2006, 18:39

Det er ganske mange feil ja... på Movie-Mistakes så er det en egen side der du kan utforske alle feilene fra filmen! Wink

" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard

dA'en min C:
22. April 2006, 17:28

Kan huske at Harry hadde arret på feil side en gang i Harry Potter and the Prisoner from Azkaban.... Laugh
Finn alle innlegg av denne brukeren
22. April 2006, 19:00

Haha..
Ja og han får lynkilen i slutten av filmen, men jeg mener å huske at han fikk den i midten i boka...da burde det også ha vært i midten av filmen!
Og når de er på fnattbusen, og det krympende hode telle ner når den gamle dama skal forbi bussen går det sån her: 10,9,8,7,6,5,4,3,3 og en halv,2,1 og tre kvarter!
3 og en halv skulle ha vært forand 3, for det er en halv mer en 3! Laugh

The Pentagram the secret guardian of magic.
23. April 2006, 15:46

Det er ganske morsomt å se de feilene som er i filmene. Og neste gang jeg ser en av filmene skal jeg sitte med penn og papir, og notere ned de feilene som er...
Jeg tror at Harry fikk lynkilen i slutten av filmen siden det er en film, og ikke ha med alle detaljene, selv om jeg skulle ønske det.

<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>Helt riktig, dette er ikke en filmfeil, pass på forskjellen neste gang ~ MsJoplin</span>
2. May 2006, 14:20

jaja...men de har også en stor feil med wormtail i 4-en..
Før han sgal ofre handa si legger han V's stav i den venstre jakkelomma, men nr V spør etter den trekker han staven ut fra den høyre jakkelomma... Big Grin

The Pentagram the secret guardian of magic.
10. May 2006, 19:03

jeg synes jeg så at helt i begynnelsen da han gartneren gå mot venster-huset har han ikke stokk i hånden,men den er i hånden når han kommer opp på trappen...noen som vet om dette stemmer??Tongue
7. June 2006, 15:44

Vet ikke helt om det kvalifiserer som feil, men i den norske teksten av GoF står det at de roper Krumm i stedenfor Krum

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
7. June 2006, 17:42

inga Skrev:Vet ikke helt om det kvalifiserer som feil, men i den norske teksten av GoF står det at de roper Krumm i stedenfor Krum
Det er vel fordi geniale Bugge har oversatt navnet Krum til norsk = Krumm.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
7. June 2006, 17:54

Har hand det? Jeg syns å huske det var Krum. Men så er det lenge siden jeg har les den nroske versjonen da..

I...must...not...look...like...a...baboon's...backside...
Post Reply 

Forumhopp: