Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Borgen - Og gygrisd hytte...
23. October 2004, 18:08
RE: Borgen - Og gygrisd hytte...
I film 1 og 2 er jo borgen helt den samme, men i 3 er den litt anderledes.. vel anderledes plasert og sånn. Men Gygrids hytte er jo helt annerledes! I film 1og 2 ligger den omtrent rett utenfor borgen, mens i 3 så ligger den langt nede i skogen!? Og i boka så skal den vissstnok ligge litt bortenfor borgen??

Hva synes dere andre om dette??

" Er det ingen her som har lest GaltvortsHistorie eller? Dere må da vite at det er MER som beskytter borgen"
Finn alle innlegg av denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
23. October 2004, 22:00

Synes borgen så anderledes ut og jeg... hva med den klokka feks? Og gårdsplassen utenpå? Vet ikke helt, men mistet litt av "magi-spiriten" av det, hvis dere skjønner? :S
Hagrids hytte lå jo langt nede i skråningen!

http://www.fanfiction.net/~quizgirl (Curse of the Prophecy, Ronald Weasley and the Subtle Knife, Hermione's Revenge, A Wave of Nausea...)
23. October 2004, 22:10

Akkurat det jeg mener... det klokketårent og sånn.. og den "gårdsplassen" som var der... litt rart da..

" Er det ingen her som har lest GaltvortsHistorie eller? Dere må da vite at det er MER som beskytter borgen"
24. October 2004, 10:17

regissørens frihet. Er enig at det virket litt rart første gang jeg så det, men etter et par ganger tenkte jeg at klokka var en veldig fin symbol på at filmen handlet så mye om tiden. Og synes det ikke ble noe mindre magisk bare annderledes magisk enn det vi var vant med columbus. kommer nok til å se annderledes ut med Mike Newell i regissør stolen også.

Ajaj!
Twitter: @SofieElisabeth

Wooppsidaisy!
25. October 2004, 14:27

megan Skrev:regissørens frihet. Er enig at det virket litt rart første gang jeg så det, men etter et par ganger tenkte jeg at klokka var en veldig fin symbol på at filmen handlet så mye om tiden. Og synes det ikke ble noe mindre magisk bare annderledes magisk enn det vi var vant med columbus. kommer nok til å se annderledes ut med Mike Newell i regissør stolen også.
Jeg syns de nye omgivelsene rundt borgen var fantastiske jeg. Klokken hadde stor betydning for handlingen også.

Nå var jo jeg vant til å se borgen og Hagrids hytte slik pga at jeg spilte PoA-spillet som er utformet på samme måte en god del før premieren, så det er kanskje derfor dette ikke bryr meg så nevneverdig.

Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever.
¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤
Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
25. October 2004, 18:42

Sitat:Jeg syns de nye omgivelsene rundt borgen var fantastiske jeg. Klokken hadde stor betydning for handlingen også.

Der sa du det! helt enig Smile Det blir mye villere på en måte som gjenspeiler det som skjer i filmen mye bedre.

Ajaj!

Wooppsidaisy!
26. October 2004, 15:55

Vel... må vel si meg enig at det egentlig var ganske stilig/passet bra inn... bare litt dumt at foeandringene var så store..he he.. Tongue

27. October 2004, 17:06

Jeg synes skoleområdene ble litt vel bratte...
Og hytta til Gygrid er faktisk av TRE, (PS), da Hermione var redd for at Norbert skulle sette fyr på den.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, that's why it's called the present...

-Keep The Dream Alive-
Besøk denne brukerens hjemmeside Finn alle innlegg av denne brukeren
27. October 2004, 20:26

He he... var nok litt bratt ja... tror egentlig det var det i de første filmene oxo..(enkelte steder) men bare at det ikke bli filmet så mye der/ det ikke var noen scener på det området! I film 3 så er det jo veldig mye handling på "veien til Gygrids hytte" vi får vel egentlig aldri se at de går de hele vein i 1 0g 2..!?

28. October 2004, 18:06

Men det så i hvert fall ikke sånn ut!

*H*O*G*W*A*R*T*S*!*
28. October 2004, 20:45

De går jo ned til Hytta til Gygrid noen ganger i PS og CoS, og det er ikke lange veien fra borgen og ned til hytta, så dere har rett i at det er veldig forskjellig fra PS og CoS i PoA. men det gjør jo ikke noe, synes jeg i hvertfall, synes det var fint begge deler.

Ajaj!

Wooppsidaisy!
28. October 2004, 22:06

Kanskje ja... men jeg må nok se filmen en gang til før jeg kan si noe mer... fikk ikke akkurat tenkt på alle detaljene.. det blir jo lettere når man kan se den når man vill! Big Grin

29. October 2004, 16:40

Så den 5 ganger mens den gikk på kino, og har spilt spillet på PS2, jeg mener å huske ganske godt hvordan det ser ut. skal ikke si at jeg husker alt, men har en ganske god ide. Enig i at det blir deilig når man kan se den når man vil!!! glede seg!! Smile

Ajaj!

Wooppsidaisy!
29. October 2004, 18:48

He he... så den bare en gang jeg... på premieren.. :Wink: for ville ikke akkurta bli lei av den... og spillet ja.. he he.. det hadde jeg hetl glemt.. må jo kjøpe det snart! Men mn kan egentlig ikke sammmeligne spill og film/bok da... jeg har spill 2... og der er det MYE forskjell altså... he he.. hvertfall sånne småting.. som HP fans legger merke till... :Wink:

30. October 2004, 15:55

Ja, det er mye forskjell, men det er mer forskjell på Film og bok enn det er på spill og film, siden jeg tror de som lager spillet tar mye mer etter hva som skjer i filmen enn hva som skjer i boka. Spilte forresten PoA i stad på PS2 og der var det en scene hvor Malfoy drakk Polyjuice Potion og lurte Harry ut av sykesenga, som Ron, men så kom den ekte Ron og reddet dagen. Smile Det var jo som tatt ut av det blå.. Tongue

Ajaj!

Wooppsidaisy!
Post Reply 

Forumhopp: