|
Dere som har sett GoF - Hva synes dere?
|
|
13. November 2005, 23:05
|
|||
|
|||
|
RE: Dere som har sett GoF - Hva synes dere?
[color=#C9A247]
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
14. November 2005, 12:27
|
|||
|
|||
|
Skal innrømme at jeg ble litt skuffa over WQC var kutta mer eller mindre ut. Satt og smågledet meg til heftig quiddich, men den uteble jo.. Men stadionen var fantastisk!
Ellers var det gøy å høre skolesangen! Den har jeg savnet i de siste 5 bøkene, så det var et stort pluss at de klarte å få den med!! Kirkegårdscenen var utrolig bra, selv med en rask avslutning. Voldemort var utrolig.. Ekkelt fyr! Syns de klarte å få fram plottet på en utrolig bra måte! Særlig tunga til Mad-Eye var et bra hint! Mange hint til polyjuicepotion i hele filmen. Alt i alt en utrolig bra film som klarer å stå på egne bein! Mye er kuttet ut fra boka, men det nødvendigste er med! Elsket Fred og George Stakkars Eloise Midgeon som brått ble nevnt.. Alt i alt, veldig bra!!
|
|||
|
14. November 2005, 14:50
|
|||
|
|||
|
Jøss, så mye du har husket som jeg har glemt! *glede seg til midnattspremiere*
Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
14. November 2005, 16:14
|
|||
|
|||
msjoplin Skrev:Jøss, så mye du har husket som jeg har glemt! *glede seg til midnattspremiere*Jeg elsker detaljene! Som skolesangen, Eloise Midgeon (som er kjent for å fjerne mer enn kvisene sine ), de smådragene osv.. Prøvene var forresten veldig bra laget! Selv om Harry og dragejakten tok litt vel av. Elsket Mouning Myrtle på badet. Skikkelig sjekket opp Mr. Potter! Fniningen til Hermione rett før de går inn i storsalen... Egentlig veldig anti henne, men det passet der og da!
|
|||
|
18. November 2005, 03:02
|
|||
|
|||
|
Filmen var kanon-bra den, litt mye som var klippet bort men alt i alt veldig bra!
EDIT: Kan ihvertfall si at det er den beste filmen av alle hittil!! " 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape |
|||
|
18. November 2005, 03:13
|
|||
|
|||
|
Jeg synes filmen var fenomenal, men allikevel synes jeg at det virket som om de måtte bare kjøre den fort over, hoppet liksom i store kladder... Men herregud, jeg gråt da Harry kom tilbake med Cedric...! *snufs* kjempe bra spilt av alle de nye skuespillerne hvertfall!
|
|||
|
18. November 2005, 08:53
|
|||
|
|||
|
Herregud, jeg klarer nesten ikke å tenke klart jeg, enda det nå er snart seks timer siden jeg så filmen (Ok, så har jeg sovet i tre av dem og er sinnsykt trøtt. Hjemme kl. halv fire i går natt og opp på skolen halv sju...ikke bra).
Så sykt bra film! Enda alt ikke var som jeg forestilte meg (noe jeg forsåvidt heller ikke hadde regna med) så var den så utrolig bra. Til og med jeg, som aldri pleier å grine på kino, gråt når Harry og Cedric kom tilbake til skolen... Dødseterne var ekstremt tøffe (og skumle), jeg digga maskene deres. Det som fasinerte meg med denne filmen var at det virket som de hadde satt mer inn på å få med flere morsomme smådetaljer inn i filmen. Da tenker jeg f.eks på sånne småting som replikken til Ron under dansetimen osv... Kanskje det bare er meg, men jeg la merke til flere "småting" i denne filmen enn i de tre foregående. Dessuten synes jeg det var bra at de som ikke hadde lest bøkene på forhånd også kunne få noe ut av filmen, og kanskje "løse" mysteriene litt mer på egenhånd... bla ved at filmen hinter sterkt om bruk av polyjuicepotion, og den tungebevegelsen Moody/Barty Crouch Jr. gjør... Det gjorde det jo faktisk mulig å "avsløre" plottet selv om en ikke hadde lest boka på forhånd. Men som sagt, jeg er ikke egentlig i stand til å gi en upartisk anmeldelse av filmen nå, jeg vet ikke engang om jeg er i stand til å gi en partisk...masse bilder fra filmen svirrer rundt i kaoset som er hjernen min akkurat nå... Men en ting er i alle fall sikkert. Neste gang det er QWC så skal jeg være der, og jeg skal definitivt reise med flyttnøkkel! (Det så jo kjempegøy ut!) And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who do not believe in magic will never find it. |
|||
|
18. November 2005, 12:47
|
|||
|
|||
|
Ok, ta det rolig.... DET ER DEN BESTE HP-FILMEN UTEN TVIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Endelig noe litt mer STORSLAGENT enn det som har vært før! Eneste jeg ikke likte var bortplukkinga av selve Quiddich-kampen, Winky og at gravplass-scenen var så kort... Men, for all del, filmen var utrolig bra!
Og, MsJ, var det du som gikk fram til lerretet før filmen og tok bilder eller blander jeg nå...? " 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape |
|||
|
18. November 2005, 13:44
|
|||
|
|||
Fawkes Skrev:Og, MsJ, var det du som gikk fram til lerretet før filmen og tok bilder eller blander jeg nå...?Det var nok ikke meg. Hadde ikke mer batteri igjen på kameraet "mitt". :/ Hvilken rad satt du på? Hee, jeg møtte MANGE fra forumet i går, blant annet Nilboriel, Ronja og Rufus. Moro! Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
18. November 2005, 15:13
|
|||
|
|||
|
Hehe, synes hun ene som stod der framme ligna, men så satt jeg ganske langt fra, da.... Satt på rad 12 plass 7. Du da? Så også mange fra forumet, pluss at jeg kjente igjen overraskende mange fra ifjor også...
![]() Digga også måten Yule Ballet gikk over fra tradisjonell dans til en mer "rocka" stil med Weird Sisters! Pluss at jeg elsket den måten Rupert sa "No" på til Padma da hun spurte om han hadde tenkt å spørre henne om de skulle danse... Haha... Må se filmen en gang til i morra også jeg... Får alltid med meg mye mer andre gang enn første gang. ![]() Oog hvis noen finner en link til en torrent-side hvor man kan laste ned filmen i nærmeste fremtid, så ROP UT! " 'Oh, very good,' interrupted Snape, his lip curling. 'Yes, it is easy to see that nearly six years of magical education have not been wasted on you, Potter. Ghosts are transparent.' " -Severus Snape |
|||
|
18. November 2005, 15:40
|
|||
|
|||
Fawkes Skrev:Hehe, synes hun ene som stod der framme ligna, men så satt jeg ganske langt fra, da.... Satt på rad 12 plass 7. Du da? Så også mange fra forumet, pluss at jeg kjente igjen overraskende mange fra ifjor også...Jeg satt på rad 14 trooor jeg. Plass 29-ish. Midt på hvertfall. Du satt kanskje til høyre om du har skjermen foran deg? Det var VELDIG mange kjente der ja. Som jeg sa til et par der, jeg tror jeg kjenner alle, for WOW, de har jo HP-kostymer på seg, haha. Ah, det var så moro! Så du noen kostymer du likte da? Jeg hadde på slyth-uniform og heksehatt. Gressli fra Tolkiens.net hadde på seg Rons juleballkostyme, mens Madam Malkin var en av Beauxbatonsjentene. Vilya og Aiwarikia var Weird Sisters-groupier. Potions wear off. Spells can be broken. But the Dark Mark is forever. ¤S¤L¤Y¤T¤H¤E¤R¤I¤N¤ Gryffindor vs Slytherin ¤ The Daily Prophet |
|||
|
18. November 2005, 19:20
|
|||
|
|||
|
[color=#9D52FF]
Hei sveis! |
|||
|
18. November 2005, 21:50
|
|||
|
|||
|
Det blei litt store hopp ja. Masse de ikke hadde med, og jeg skulle ønske de kunne holdt seg mer til historien som den er i boka. De har tatt seg litt for store friheter, men en bra film, tross alt
|
|||
|
18. November 2005, 22:01
|
|||
|
|||
|
Filmen var helt UTROLIG! Jeg skal se den en gang til, på søndag
Hehe. Jeg og følte det hoppet frem i store hopp, men det de hadde fått med var helt SUPERT! Likte kjempegodt at de hadde fått frem ordentlige følelser og tenåringshormoner. De har virkelig fått frem den ordentlige feelingen, syntes jeg. Men var litt skuffet over Fleur. Hun ble veldig anonym, følte jeg. Hun er mer frempå i bøkene. Var ellers fornøyd med forkjemperene, Krum var jo bare helskjønn! Dumbeldore var litt aggresiv syntes jeg :S Grått en skvett da Harry kom tilbake med Cedric. Det var kjempetrist! [color=powderblue]TO |
|||
|
18. November 2005, 22:48
|
|||
|
|||
|
Terningkast 4: MASSE som ikke ble med og som var forandra! Noldus, Blunka, Sirius er bare nevnt med navn, Ludo Humbag....
Ble veldig skuffa over Voldemort, Rita Slita som sku vært litt mer inpåsliten.... Ildebegeret trude jeg sku være av tre.... Ble irritert over labyrinten! Den var på rumpeldunkbanen men ner jo langt utti... Sku være tribuner rundt! Hindringer sku det være, ikke labyrinten som var monster! Drage prøven var også annerledes en jeg trudde den sku bli! Han går ut på banen og bruker Apporto og lokker den opp. Her er det action før det og får til slutt tak i den, holder på å miste den, får tak i Lynkilen igjen og til SLUTT DREPER HAN DRAGEN?? Han gjør da ikke det i boka?! Voldemort var ALTFO menneskelig! Han ligna mer på et menneske enn den Voldemort jeg kjenner! Voldemort er en mørk person og skulle være litt mer ekkel og skummel. Skvatt bare en gang, og de sa at DEN sku være skummel?? Den var TRIST! Jaja! MEN de skal ha skryt også! Har fått bra fram EN DEL! Bra effekter og arbeid! Skjønner at de må forandre ting og slikt for å passe til film men de må da ikke forandre så mye?! De 3 andre er da mer riktig i forhold til bøkene!? Jeg tipper WB driter seg ut i film 5 der personene som er utelukket her blir litt mer sentrale! *ondskapsfull latter* Jaja! |
|||
|
« Next Oldest | Next Newest »
|

Søk
Medlemsliste
Kalender
Hjelp

Stakkars Eloise Midgeon som brått ble nevnt.. Alt i alt, veldig bra!!
), de smådragene osv..
Fniningen til Hermione rett før de går inn i storsalen... Egentlig veldig anti henne, men det passet der og da!

Hehe. Jeg og følte det hoppet frem i store hopp, men det de hadde fått med var helt SUPERT! Likte kjempegodt at de hadde fått frem ordentlige følelser og tenåringshormoner. De har virkelig fått frem den ordentlige feelingen, syntes jeg.